شکایت فدراسیون بسکتبال به فیبا آسیا به خاطر استفاده از داوران عرب

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، در جریان پنجره دوم رقابت های انتخابی کاپ آسیا که بعضی از دیدارهای آن هفته گذشته به میزبانی قطر پیگیری شد، تیم ملی کشورمان در گروه E به مصاف سوریه رفت و مقابل این تیم متحمل شکست 77 به 70 شد.

شکایت فدراسیون بسکتبال به فیبا آسیا به خاطر استفاده از داوران عرب

قضاوت این ملاقات بر عهده داورانی عربی بود؛ داورانی که مسئولان فدراسیون و تیم ملی مدعی هستند قضاوت شان در جریان بازی و نتیجه رقم خورده بی تاثیر نبوده است. اما مسئله مهمتر عرب بودن آنها بود و اینکه به کارگیری آنها در ملاقاتی که یک طرف آن یک تیم عربی است، درست و منطقی نیست.

همین مسئله اعتراض فدراسیون بسکتبال را موجب شده و به گفته رئیس این فدراسیون این موضوع به کنفدراسیون بسکتبال آسیا (فیبا آسیا) هم اطلاع رسانی خواهد شد.

رامین طباطبایی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: در اشتباهات داوری ملاقات برابر سوریه و اینکه باعث شد هفت امتیاز معین کننده از ایران گرفته گردد، شکی نیست اما موضوع حائز اهمیت این است که وقتی حریف یک تیم عربی است استفاده از داوران عرب اصولی و منطقی نیست.

رئیس فدراسیون اعلام نمود اعتراض خود در این زمینه را به وسیله کمیته داوران به فیبا آسیا اعلام می کنیم که برای ملاقاتهای آینده شاهد تکرار آن نباشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1287

به "شکایت فدراسیون بسکتبال به فیبا آسیا به خاطر استفاده از داوران عرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت فدراسیون بسکتبال به فیبا آسیا به خاطر استفاده از داوران عرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید