سپاهان یک - پرسپولیس یک ،صلح نبازها به نفع مدعیان

به گزارش سفر به روسیه، بازی بزرگ یا همان ال کلاسیکوی وطنی خیلی دیر داغ شد اما در نهایت دو تیمی که تنها خط تیره جدول را به نام خود زده اند شکست نخوردند تا با تقسیم امتیازها به نفع دیگر مدعیان عمل نمایند.تا

سپاهان یک - پرسپولیس یک ،صلح نبازها به نفع مدعیان

به گزارش خبرنگاران ، یکشنبه 97،9،17، دیدار معوقه از هفته دوازدهم لیگ هجدهم حرفه ای،استادیوم نقش دنیا، ساعت:16:10، تماشاگر: 40 هزار نفر

سپاهان یک

گل:عزت الله پورقاز(75)

پرسپولیس صیک

گل:علی علیپور(88 پنالتی)

داور:علیرضا فغانی

یاری ها: رضا سخندان و محمد منصوری

اخطار:-

اخراج:استنلی کی روش(سپاهان2+90) و کمال کامیابی نیا(پرسپولیس 92)

بازیکن برتر:مهدی کیانی(سپاهان)

سپاهان:پیغام نیازمند، محمد ایرانپوریان، عزت الله پورقاز، سیاوش یزدانی، سعید آقایی، مهدی کیانی، حامد بحیرایی(خالد شفیعی 46)، ولادیمیر کومان(بختیار رحمانی 81)، مهرداد محمدی(ساسان انصاری 53)، سجاد شهباززاده، کی روش استنلی

سرمربی:امیر قلعه نویی

پرسپولیس:علیرضابیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، سیامک نعمتی، شایان مصلح، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن، امید عالیشاه(محمد امین اسدی 84)(محسن ربیع خواه 4+90)، علی علیپور و گادوین منشا

سرمربی:برانکو ایوانکوویچ

بازی با دو حمله پرسپولیس و فوق العاده سریع آغاز شد اما آن سوی زمین کی روش استنلی با ضربه سر اولین موقعیت نصف و نیمه تیمش را رقم زد تا معین گردد بازی پر صحنه ای را شاهد خواهیم بود.

دقیقه 5 نشده بود که سپاهان دومین حمله اش را هم تدارک دید و به اولین کرنر بازی رسید تا باز هم ضربه سر کی روش نشان دهد نیروی هوایی قلعه نویی از آغاز مسابقه کارش را آغاز نموده است.

بعد از ده دقیقه آرام و کم برخورد پرسپولیس با یک ضربه ایستگاهی موقعیت ساخت اما ارسال عالیشاه با دفع نیازمند همراه شد در حالی که اگر سر نوراللهی به توپ می خورد شاید دروازه میزبان باز می شد.بعد از این موقعیت دو کرنر نصیب سرخ ها شد که کرنر دوم با اشتباه مدافع سپاهان نزدیک بود کار دست این تیم بدهد .

بازی پرفشار دو تیم در میانه زمین و البته حساسیت بازی باعث شد موقعیت های زیادی روی دروازه ها ایجاد نگردد .در حالی که ارسال های سپاهانی ها مدام دفع می شد پرسپولیس با شوت منشا می توانست لحظه ای خاص خلق کند اما ضربه این مهاجم ناامید کننده بود.

دقیقه 27 ارسال منشا می توانست خطری برای پرسپولیس ایجاد کند اما باز هم خروج نیازمند موفق بود و خطری دروازه سپاهان را تهدید نکرد.

دقیقه 32 مهرداد محمدی با حرکتی تکنیکی موقعیتی فوق العاده برای خودش ایجاد کرد اما ضربه نهایی اش را بسیار آرام نواخت و بیرانوند راحت توپ را گرفت.همین توپ در آن سوی زمین با حلیه سریع سرخ ها می توانست موقعیت گل باشد اما منشا به جای پاس به جلو پاس به عقب داد.

دقیقه 45 دو سه ارسال متوالی پرسپولیس موقعیت هایی نصف و نیمه ایجاد کرد اما خط دفاع سپاهان اشتباه نکرد و در نهایت نیمه اول بازی کمتر از حد انتظار از سوی هر دو تیم به خاتمه رسید.

نیمه دوم با یک تغییر در ترکیب سپاهان و تغییر سیستم این تیم همراه بود چرا که قلعه نویی اصلا از مدل بازی تیمش رضایت داشت با این حال پرسپولیس اولین موقعیت نصف و نیمه را ساخت و شوت محکم سیدجلال از بالای دروازه میزبان بیرون رفت.لحظاتی بعد هم استارت منشا و اشتباه مهره تعویضی قلعه نویی باعث تا منشا با یک کات بک موقعیتی خوب برای عالیشاه بسازد که دخالت مدافع سپاهان این موقعیت را از سرخ ها گرفت.

دقیقه 57 و بعد از چند دقیقه که بازی آرام گذشت باز هم پرسپولیس در یک حمله همه جانبه دو سه موقعیت خلق کرد اما ضربات پی در پی بازیکنان این تیم با دفع مدافعان سپاهان همراه بود.

سه دقیقه بعد سپاهان هم یک ضربه کرنر به دست آورد که باز هم کی روش ضربه سرش را نواخت که در چارچوب نبود.

پرسپولیس که در نیمه دوم بهتر و منسجم تر از جریفش عمل می کرد دوباره برای خلق موقعیت دو سه تلا ش نافرجام داشت چرا که ارسال ها و ضربات نهایی بازیکنان این تیم با دفع موفق مدافعان میزبان همراه می شد.شوت های نوراللهی و علیپور در دیق 66 و 67 موقعیت هایی بود که برای سرخ ها از دست رفت چرا که توپ به دروازه سپاهان نرسید.

دقیقه 72 سپاهان در پی یک ضدحمله سریع موقعیت خطرناکی ساخت و پاس عرضی ساسان انصاری با ضربه نهایی شهباززاده همراه شد که سیامک نعمتی مقابل توپ ایستادگی کرد.

لحظاتی بعد اوت دستی بلند سپاهانی ها با خروج بیرانوند همراه شد اما توپ به بیرون از محوطه جریمه برگشت تا عزت الله پورقاز با شوتی استثنایی و فوق العاده محکم طاق دروازه پرسپولیس را فرو بریزد و سرخ ها را شوکه کرد.

بعد از گل سپاهان ، پرسپولیس که فرصت زیادی برای جبران نداشت جلو کشید و دقیقه 80 با حمله ای همه جانبه موقعیت ساخت اما شوت نهایی بشار هم دقیق نبود.حمله همه جانبه پرسپولیس در دقیقه 84 با شت نوراللهی و دفع نیازمند همراه شد اما مقابل دروازه خالی علیپور و منشا باز هم ناکام ماندند و در کمال تعجب این موقعیت هم گل نشد.

دقیقه 85 باز هم کرنر پرسپولیس و دفع سپاهانی ها نتیجه ای نداشت اما کرنر بعدی با ارسال بلند و خطای هند کی روش روبرو شد تا فغانی برای پرسپولیس پنالتی بگیرد.علیپور پشت توپ ایستاد و با ضربه ای محکم توپ را به تور چسباند تا پرسپولیس به گل مساوی برسد.

در وقت های تلف شده که بازی پرتنش دنبال می شد فغانی دو بازیکن دو تیم را به خاطر درگیری اخراج کرد.دقیقه چهارم وقت های تلف شده سپاهان برای رسیدن به گل برتری جلو کشید و بعد از اینکه شوت کیانی گل نشد یک ضربه ایستگاهی هم برای این تیم حاصل شد که نتیجه ای نداشت.

در نهایت تساوی باعث شد تا سپاهان به لطف تفاضل گل دوباره صدرنشین گردد اما استقلال و پدیده هم رسما به جمع مدعیان آمدند تا بازی خاتمهی تیم ها فوق العاده حساس گردد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 101

به "سپاهان یک - پرسپولیس یک ،صلح نبازها به نفع مدعیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپاهان یک - پرسپولیس یک ،صلح نبازها به نفع مدعیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید