سری5 نو ب ام و معرفی گردید، به آینه نگاه کن، مسیر را تغییر بده!

به گزارش سفر به روسیه، در طراحی تازه سری5 می توان به نوعی روح سری7 را نیز احساس کرد که این رویکرد به منظور افزایش جزئیات لوکس این سدان آلمانی مدنظر تولیدکننده قرار گرفته است.

سری5 نو ب ام و معرفی گردید، به آینه نگاه کن، مسیر را تغییر بده!

خبرنگاران - ب ام و نوترین محصول خود را برای رقابت سنگین با ئی-کلاس 2024 مرسدس بنز معرفی کرد. ب ام و سری 5 نو که در نامگذاری داخلی کمپانی آلمانی با کد جی60 شناسایی می گردد در کلاس سدان لوکس و در تریم های متنوع بنزینی، دیزل، پلاگگین هیبرید و تمام الکتریکی عرضه می گردد.

در طراحی نو سری5 می توان به نوعی روح سری7 را نیز احساس کرد که این رویکرد به منظور افزایش جزئیات لوکس این سدان آلمانی مدنظر فراوریکننده قرار گرفته است.

یکی از مهمترین تغییرات سری5 نو در تمامی تریم ها به افزایش ابعاد بدنه خودرو مربوط می گردد. در طول شاهد رشد 86.36 میلیمتری هستیم تا این شاخص برای ب ام و سری5 نو برابر با 5060 میلیمتر گزارش گردد.

در عرض نیز 33 میلیمتر افزایش داریم که عدد نو را 1900 میلیمتر نشان می دهد. ارتفاع خودرو نیز با تغییر 35.56 میلیمتری به 1515 میلیمتر رسیده است.

فاصله بین محورها 2995 میلیمتر است که در مقایسه با مدل قدیمی افزایش 20.32 میلیمتری را نشان می دهد. تغییرات این شاخص موجب شده تا سرنشین ردیف عقب فضای راحت تری در قسمت پا داشته باشد.

با توجه به ابعاد نو، شاخص ضریب درگ 0.23 محاسبه شده است.

در فضای کابین نیز با یک محیط کاملا بازطراحی شده روبرو می شویم. نمایشگر 12.3 اینچی اطلاعات کیلومتر و 14.9 اینچی لمسی تنظیمات تفریح در قابی یکپارچه قرار دارند. آخرین نسخه از آی درایو نیز با این سخت افزار ترکیب شده تا برترین تجربه کاربری را در اختیار مالک خودرو قرار دهد.

صندلی ردیف عقب تاشو، ظرفیت قسمت بار ب ام و سری5 نو را به اندازه چشمگیری افزایش می دهد.

ب ام و آی5 ام60

براساس اطلاعات موجود، ب ام و جی60 اولین خودرو فراوری انبوه کمپانی آلمانی است که از فناوری تغییر خط(جابجایی خودرو بین خطوط جاده) با چشم استفاده می نماید. این فناوری خودران فقط بدین صورت عمل می نماید که هوش مصنوعی خودرو تغییر خط را پیشنهاد می دهد(یعنی با بررسی شرایط مسیر پیشنهاد تغییر خط را می دهد و کاربر نمی تواند اختیاری تغییر خط را با چشم انتخاب کند)، سپس راننده آینه کناری سمت پیشنهادی(چپ یا راست)را فقط نگاه می نماید(به منظور شناسایی حرکت صورت و چشم) و بعد با نگاه به آینه عقب جابجایی خودرو را تایید می نماید. خودرو به طور اتوماتیک باقی کار را انجام دهد.

نامگذاری تریم های ب ام و با توجه به بازار هدف ممک است تفاوت هایی داشته باشند. در بازار آمریکا نسخه پایه با نام 530آی عرضه می گردد که این مدل از پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 255 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر عرضه می گردد. آمار پیشرانه در مقایسه با نسخه قبلی نشانگر 7 اسب بخار و 51 نیوتن متر بهبود عملکرد، است.

پیشرانه نیروی فراوریی خود را به محور عقب می فرستد تا ب ام و 530آی طی 5.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت برسد. تریم گرانتر 530آی اکس درایو این شاخص را در 5.8 ثانیه ثبت می نماید.

تریم 540آی مجهز به سامانه تمام چرخ محرک ارائه می گردد و پیشرانه 6 سیلندر هیبرید ملایم آن 375 اسب بخار خروجی و 521 نیوتن متر گشتاور دارد. این آمار نیز حدود 40 اسب بخار و 70 نیوتن متر بهبود را در مقایسه با مدل قبلی نشان می دهد. به لطف حالت اووربوست گشتاور به 540 نیوتن متر افزایش می یابد تا شاخص صفر تا 96 کیلومتر این تریم حدود 4.5 ثانیه محاسبه ثبت گردد.

در تریم الکتریکی، ب ام و سری5 نو با مدل های ئی درایو40 و ام60 روانه بازار می گردد. مدل اول از تک موتور الکتریکی روی محور عقب با 335 اسب بخار خروجی و 400 نیوتن متر گشتاور استفاده می نماید. در حالت اووربوست اندازه گشتاور به 430 نیوتن متر افزایش دارد تا شاخص صفر تا 96 کیلومتر در 5.7 ثانیه ثبت گردد. بیشینه سرعت روی 193 کیلومتر برساعت محدود شده است.

اما در ب ام و سری5 ام60 از دو موتور الکتریکی با 590 اسب بخار خروجی و گشتاور 744 نیوتن متر استفاده شده است. در حالت اووربوست گشتاور به 820 نیوتن متر می رسد. تریم ام40 شاخص صفر تا 96 کیلومتر را در 3.7 ثانیه ثبت می نماید. بیشینه سرعت روی 230 کیلومتر برساعت محدود شده است.

انرژی مورد احتیاج پیشرانه از باتری 84.3 کیلووات ساعت تامین می گردد. در نسخه تک موتور الکتریکی اندازه برد حرکتی 474 کیلومتر و در نسخه 2 موتور حدود 412 کیلومتر با یک بار شارژ کامل است.

حضور این فناوری به مفهوم وجود زیرساخت های لازم در سری5 نو است. به عبارت دیگر مجموعه ای از سنسورها و دوربین های پیشرفته اینجا حضور دارند.

در توسعه فضای داخل کابین و جزئیات مجذوب کننده آن هیچگونه چرم حیوانی مورد استفاده قرار نگرفته و تمامی پوشش ها پایه گیاهی دارند.

در رابطه با قیمت ها به اطلاعات زیر اشاره شده است:

ب ام و 530آی با قیمت پایه 57900 دلار

ب ام و 530آی اکس درایو با قیمت پایه 60200 دلار

ب ام و 540آی اکس درایو با قیمت پایه 64900 دلار

ب ام و آی5 ئی درایو40 با قیمت پایه 66800 دلار

ب ام و آی5 ام60 با قیمت پایه 84100 دلار

لازم به ذکر است در بعضی بازارها، تریم دیزل ب ام و سری5 نو نیز عرضه می گردد. تریم پلاگین هیبرید نیز با یک فاصله زمانی کوتاه از عرضه دیگر تریم ها روانه بازارها می گردد.

ب ام و آی5 ئی درایو40

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2186

به "سری5 نو ب ام و معرفی گردید، به آینه نگاه کن، مسیر را تغییر بده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سری5 نو ب ام و معرفی گردید، به آینه نگاه کن، مسیر را تغییر بده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید