سایه اثر تاریخی بر فرمانداری میبد + تصاویر

به گزارش سفر به روسیه، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان یزد تاکید نمود: یکی از امتیازات مجموعه گردشگری کبوترخانه، همجوار بودن با فرمانداری شهرستان است.

سایه اثر تاریخی بر فرمانداری میبد + تصاویر

به گزارش خبرنگاران، سیدمصطفی فاطمی در مراسم افتتاح مجموعه گردشگری برج کبوترخانه میبد با اشاره به این که شهرستان میبد در حوزه میراث فرهنگی متمایز از دیگر شهرستان های استان است، اضافه نمود: قرار دریافت این مکان در کنار فرمانداری شهرستان و مجموعه مدیریت سیاسی و حکومتی شهرستان از مزیت های این مجموعه است و ضروری است در حفظ این مکان و صندلی تاریخی کوشش شود.

وی اعلام نمود:میبد از نظر تنوع در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به لحاظ آثار و ابنیه های تاریخی متعدد با دیگر شهرستان ها متفاوت است. شهرستان میبد به لحاظ دارا بودن آثار متنوع تاریخی و فرهنگی از رده پیش از اسلام تا بعد از اسلام، یک شهرستان منحصربفرد است و به لحاظ داشتن صنایع دستی نیز حتی صندلی مطلوبی دارد.

فاطمی مطرح نمود: هر چند در شهرستان میبد در حوزه گردشگری اقدامات مطلوبی صورت نگرفته و در این حوزه کم کاری بسیاری اتفاق افتاده است اما یک شهرستان رشد یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصلی ترین هدف این حوزه را حفاظت از سرمایه های در اختیار دانست و بیان نمود: حفاظت از بناهای تاریخی و صنایع دستی، حفاظت از سرمایه هایی است که دراختیار ماست و این سرمایه ها مانند چاه های نفت حائز اهمیت هستند و باید برای نسلهای آینده حفظ شوند.

وی، ایجاد برج کبوترخانه به عنوان یک مجموعه گردشگری را یک کار ارزشمند خواند و اظهار کرد: این مجموعه با بکارگیری سازه هایی از چوب هماهنگ با بنا در این مجموعه از نظر تنوع یکی از شاخص ترین و بهترین مجموعه های پذیرایی در شهرستان میبد است که نباید به یک پاتوق محلی تبدیل شود بلکه باید به عنوان یک مجموعه گردشگری ارزشمند که هویت و اصالت مردمان این دیار است، حفظ شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 19

به "سایه اثر تاریخی بر فرمانداری میبد + تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه اثر تاریخی بر فرمانداری میبد + تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید