رندرهای لو رفته از گلکسی S22 حاشیه بسیار کم آن را نشان می دهد

به گزارش سفر به روسیه، با توجه به رندرهای تازه منتشر شده به نظر می رسد مقدار حاشیه اطراف نمایشگر در گوشی های سری گلکسی S22 بسیار کمتر از حد انتظار خواهد بود.

رندرهای لو رفته از گلکسی S22 حاشیه بسیار کم آن را نشان می دهد

خبر در یک نگاه

  • سامسونگ در طراحی گلکسی S22 و S22 پلاس تا جایی که امکان داشت حاشیه اطراف نمایشگر را کاهش داد.
  • به نظر می رسد حاشیه اطراف نمایشگر دو مدل استاندارد و پلاس به یک اندازه باشند.
  • طراحی منحنی نمایشگر فقط مختص مدل اولترا خواهد بود.
  • دو مدل استاندارد و پلاس با قابلیت های مشابه اما باتری و احتمالا کیفیت ساخت متفاوت، در هشت رنگ مختلف راهی بازار خواهند شد.

معمولا افشاگران و طراحان رندرها تصاویر محصولاتی را که قرار است به زودی رونمایی شوند را به خوبی آنالیز می نمایند تا از جزئیات آن آگاه شوند. از جمله این محصولاتی که به تازگی در رابطه با یکی از ویژگی های آن آشنا شدیم گلکسی S22 است که در رندرهای تازه، بسیار زیبا و تقریبا بدون حاشیه به نظر می رسد.

سامسونگ پیش از این هم نشان داد که اگر بخواهد اندازه حاشیه اطراف نمایشگر را کم کند تا چه اندازه می تواند پیروز عمل کند. گوشی های سری گلکسی S21 هم با حاشیه بسیار کمی فراوری و راهی بازار شدند اما این طور که به نظر می رسد، سری گلکسی S22 که در بهمن ماه سال جاری قرار است شاهد رونمایی از آن ها باشیم از این نسل کنونی هم حاشیه کمتری خواهند داشت.

اگرچه کمتر کسی توانایی خرید گلکسی S22 اولترا 5G را خواهد داشت چرا که قیمت این گوشی بسیار گران تر از توانایی بسیاری از کاربران است اما اگر فکر می کنید سامسونگ تمام تمرکز خود را برای طراحی این گوشی منعطف نموده تقریبا اشتباه می کنید چرا که دو مدل استاندارد و پلاس هم فوق العاده زیبا و با دقت طراحی شده اند.

اگر جزء آن دسته از کاربرانی هستید که قلم S-Pen، قابلیت های بیشتر نمایشگر، دوربین قدرتمندتر، باتری بزرگ تر و… برایتان اهمیت خاصی ندارد و قصد دارید دو مدل استاندارد و پلاس گلکسی S22 را بخرید، خبر خوبی برایتان وجود دارد و آن هم این است که رندرهای تازه نشان می دهد این دو محصول تقریبا بدون حاشیه هستند. اگرچه هیچ انحنایی اطراف نمایشگر آن ها مشابه آنچه در مدل اولترا شاهد هستیم دیده نمی گردد.

اندازه حاشیه در اطراف نمایشگر گلکسی S22 و S22 پلاس کاملا با یکدیگر یک اندازه هستند و این طور نیست که مثلا بخش پایینی بیشتر از فریم بالا و اطراف حاشیه داشته باشد. همین تقارن به زیبایی هرچه بیشتر گوشی یاری کرد و تأثیر به سزایی در آن داشت. اگر به خاطر داشته باشید زمانی که گوشی هایی با نمایشگر منحنی فراوری شدند بسیاری از کاربران به خاطر حاشیه کمتر به سمت آن ها جذب شدند. البته به خاطر مسائل مقاومتی بعضی از کاربران هم همان گوشی های تخت را ترجیح دادند اما حاشیه زیاد اطراف نمایشگر این گوشی ها سبب می شد کاربران همواره در حسرت مدل های منحنی باشند.

سامسونگ تقریبا می توانیم بگوییم در نسل قبل و نسلی که قرار است رونمایی گردد این مشکل را حل کرد. در حالی که گلکسی S21 در این زمینه بسیار عالی بود، حالا به نظر می رسد گلکسی S22 عالی تر ظاهر شده چرا که اندازه حاشیه اطراف نمایشگر آن به حداقل رسیده است. همین مسأله سبب شد این گوشی که ظاهرا سامسونگ قصد داشت نمایشگر آن را کوچک تر از گلکسی S21 طراحی کند، (6.0.2 در مقابل 6.2) با حذف حاشیه کوچک تر هم به نظر برسد.

این تصاویر کاملا با آنچه در ماکت های این گوشی ها در رندرها دیدیم مطابقت دارد و خبر بهتر هم اینکه اطلاعات در این زمینه را Ice Universe که یکی از موثق ترین افشاگران فعال در این زمینه به شمار میرود منتشر نموده است. این یعنی می توانیم به آنچه گفته شده اعتماد کنیم. طبق اطلاعات قبلی منتشر شده هم می دانیم گلکسی S22 قرار است ابعادی معادل 7.6 × 70.5 × 146 میلی متر داشته باشد شباهت زیاد آن از این حیث با آیفون 13 را نشان می دهد. (ابعاد آیفون 13 معادل 7.7 × 71.5 × 146.7 است).

از سری گلکسی S22 چه می دانیم؟

اما از آنجایی که این گوشی ها قرار است در ماه فوریه سال 2022 (بهمن ماه سال جاری) رسما رونمایی شوند، تقریبا از تمام آنچه در رابطه با آن ها وجود دارد آگاه هستیم. بد نیست نگاه کوتاهی داشته باشیم به آنچه که پیرامون آن ها می دانیم تا ببینیم این گوشی ها در کنار ظاهری زیبا از چه قابلیت هایی هم بهره می برند.

این طور که به نظر می رسد، کهکشانی های شرکت کره ای مثل سال قبل از سه دوربین روی پنل پشتی خود بهره می برند که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (جایگزین دوربین 10 مگاپیکسلی)، 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 10 مگاپیکسلی تله فوتو (جایگزین دوربین 64 مگاپیکسلی) می گردد. بعلاوه به نظر می رسد این سنسور 10 مگاپیکسلی تله فوتو بالاخره قابلیت زوم 3 برابری اپتیکال واقعی را به پرچم داران مدل استاندارد و پلاس که پیش از این از آن بهره مند نبودند اضافه کند.

به صورت کلی به نظر می رسد این گوشی ها از لحاظ عکاسی و فیلم برداری به لطف سنسورهای تازه و بعلاوه تراشه قدرتمند و تازه اسنپدراگون 8 نسل 1 و احتمالا اگزینوس 2200، بتوانند به شکل محسوسی بهتر از قبل ظاهر شوند. ارتقایی که انگار کاربران را متقاعد به خرید این گوشی ها خواهد نمود.

علاوه بر این ها می دانیم گلکسی S22 5G با قیمت تقریبا 800 دلار در مدل پایه راهی بازار می گردد که تقریبا 50 دلار بیشتر از مدل پایه گلکسی S21 است. البته گفته می گردد سامسونگ دیگر برای مدل پایه پرچم دارانش ظرفیت حافظه داخلی 128 گیگابایت را در نظر ندارد و آن ها را به 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد نمود.

البته به نظر می رسد منبع تغذیه این دو گوشی به نسبت قبل اندکی کاهش ظرفیت داشته باشد. ظاهرا کاهش اندازه نمایشگر هر دو مدل از 6.7 و 6.2 در مدل پلاس و استاندارد به 6.5 و 6.02 اینچ باعث شده سامسونگ نتواند باتری که پیش تر در دو مدل S21 پلاس و S21 بکار گرفته بود (4800 و 4000 میلی آمپر ساعت) در این دو مدل هم بکار بگیرد. در نتیجه گفته می گردد یک باتری 4500 و 3800 میلی آمپر ساعتی قرار است به عنوان منبع تغذیه در پرچم دارهای تازه استفاده گردد.

جز این ها به نظر نمی رسد تفاوت و ارتقای معنادار و مهمی بین این نسل و نسل گذشته وجود داشته باشد. حال باید دید در مراسم رونمایی از آن ها چه اطلاعات مهمی منتشر می گردد که با دانسته های فعلی ما تفاوت خواهد داشت. گفتنی است دو مدل استاندارد و پلاس گلکسی S22 قرار است در هشت رنگ مختلف شامل بنفش، سبز، آبی، خاکستری، بژ، مشکی، سفید و رزگلد راهی بازار گردد. در کنار این طراحی زیبا، به نظر می رسد سامسونگ بتواند از لحاظ فروش عملکرد پیروزی داشته باشد. حال باید دید چه پیش می آید.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1893

به "رندرهای لو رفته از گلکسی S22 حاشیه بسیار کم آن را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رندرهای لو رفته از گلکسی S22 حاشیه بسیار کم آن را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید