آیفون 12 مینی اشتباه سامسونگ در نساختن گلکسی S20e را ثابت می نماید

به گزارش سفر به روسیه، سال گذشته گلکسی S10e به عنوان بخشی از خانواده گلکسی S10 معرفی گردید اما همان زمان به نظر می رسید که سامسونگ قصد ندارد جانشینی برای این گوشی عرضه کند. در نتیجه، یک سال بعد در بین اعضای خانواده گلکسی S20 اثری از S20e دیده نمی شد. اما هفته قبل اپل از نسل جدید آیفون ها رونمایی کرد و در این بین آیفون 12 مینی به لطف بدنه جمع وجوری که دارد، توجهات زیادی را جلب نموده است.

آیفون 12 مینی اشتباه سامسونگ در نساختن گلکسی S20e را ثابت می نماید

احتمالا هنگام معرفی این گوشی، مدیران سامسونگ متوجه اشتباه عظیم خود شده اند زیرا به هر حال گلکسی S10e معادل اندرویدی آیفون 12 مینی محسوب می شود اما خیلی زودتر از انتظار سامسونگ آن را رها کرد. در این مطلب می خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیفون 12 مینی ثابت می نماید سامسونگ با نساختن گلکسی S20e مرتکب اشتباه عظیمی شده است.

آیفون 12 مینی در برابر گلکسی S10e؛ مشابه اما متمایز

اپل در جریان معرفی آیفون 12 مینی اعلام نمود: این گوشی با اندازه کوچک خود، از همان ویژگی های آیفون 12 بهره می برد. این یعنی قرار است فقط بین دو اندازه مختلف دست به انتخاب بزنید. اما در رابطه با گلکسی S10e باید بگوییم که چنین توصیفی صحیح نیست. اگرچه این گوشی شباهت های زیادی با مدل استاندارد گلکسی S10 داشت، اما از جهات مختلف هم گوشی ضعیف تری بود. به عنوان مثال می توانیم به ظرفیت رم کمتر، فقدان حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، دوربین ضعیف تر و دیگر موارد اشاره کنیم.

اما از طرف دیگر، آیفون 12 مینی دقیقا همان چیزی است که اپل توصیف کرد. تنها ویژگی هایی که از مدل استاندارد به مدل کوچک تر راه پیدا ننموده، ظرفیت باتری و رزولوشن نمایشگر است که با توجه به اندازه کوچک تر این گوشی چنین چیزی کاملا منطقی محسوب می شود.

اشتباه عظیم سامسونگ در قبال گلکسی S10e به همین موضوع برمی شود. سامسونگ به جای اینکه صرفا توجه کاربران هوادار گوشی های کوچک همه فن حریف را جلب کند، به کاربران هوادار گوشی های ارزان قیمت هم توجه نموده است. اما اپل می داند که کاربران زیادی خواهان گوشی های کوچک تر هستند اما در عین حال نمی خواهند گوشی های ارزان قیمتی مانند آیفون SE را خریداری نمایند. آیفون 12 مینی تمام ویژگی های یک پرچم دار تمام عیار را در قالب بدنه ای کوچک تر به کاربران موردنظر ارائه می دهد.

  • آیفون 12 مینی در برابر آیفون SE 2020

سامسونگ با عرضه گلکسی S20e می توانست در این راستا حرکت کند. این شرکت می توانست وقت و بودجه بیشتری را برای افزایش استحکام برند e صرف کند تا به کاربران نشان دهد در صورت خرید گوشی کوچک تر می توانند از تمام مزایای گوشی استاندارد بهره مند شوند. در عوض، مدیران سامسونگ تصمیم گرفتند این گوشی کوچک را به طور کامل رها نمایند و در عوض بر روی ساخت گوشی غول پیکر بسیار گران قیمت گلکسی S20 اولترا تمرکز کردند.

با توجه به گزارش های منتشر شده در خصوص آمار فروش گوشی های گلکسی S20، به نظر می رسد سامسونگ یک اشتباه بسیار پرهزینه مرتکب شده است.

شرایط بهتر اپل برای ساخت آیفون 12 مینی

همان طور که می دانید، متاسفانه هیچ وقت گلکسی S20e راهی بازار نشده اما می توانیم تصور کنیم که همان رویکرد S10e را تکرار می کرد؛ این یعنی از اگزینوس 990 یا اسنپ دراگون 865 استفاده می کرد ولی سامسونگ برای اینکه قیمت را پایین بیاورد در دیگر زمینه ها امکانات ضعیف تری را ارائه می داد.

البته هر صحبتی در خصوص این گوشی حدس صرف است. اما با قاطعیت می توانیم بگوییم که سامسونگ برای این گوشی از رویکرد مشابه آیفون 12 مینی استفاده نمی کرد. در زمینه شرایط بهتر اپل برای ساخت آیفون 12 مینی می توانیم به 2 دلیل مهم اشاره کنیم.

دلیل اول این است که اپل کنترل زیادی بر روی طراحی و ساخت بخش زیادی از قطعات سخت افزاری آیفون دارد. به عنوان مثال می توانیم به اسنپدراگون 865 اشاره کنیم که نسبت به اسنپدراگون 855 قیمت بسیار بالاتری دارد. شاید اصلا به دلیل همین موضوع سامسونگ تصمیم گرفته ساخت گلکسی S20e را کنار بگذارد. اما از آنجایی که اپل از تراشه های اختصاصی استفاده می نماید، این تراشه ها مطمئنا هزینه بسیار کمتری برای اپل دارند و این شرکت حتی با عرضه گوشی هوشمندی مانند آیفون 12 مینی می تواند سود قابل توجهی را کسب کند.

دومین دلیل برای شرایط بهتر اپل هم این است که مدل های غیر پرو آیفون معمولا از سخت افزار ضعیف تری نسبت به گوشی های سری گلکسی اس بهره می برند. به عنوان مثال، قیمت گلکسی S20 از 999 دلار شروع می شود و قیمت پایه آیفون 12 پرو-نه آیفون 12-همین رقم است. به طور خلاصه، آیفون 12 مینی نیازی ندارد که به مدل پرو شباهت داشته باشد ولی گلکسی S20e باید نسخه کوچک تر گلکسی S20 باشد که معادل مدل پرو آیفون محسوب می شود.

سامسونگ باید از آیفون 12 مینی الگوبرداری کند

بر اساس گزارش های منتشر شده، گوشی های گلکسی S20 شرایط فروش مناسبی ندارند و مدل اولترا هم نتوانسته توجه کاربران زیادی را جلب کند. در عین حال در امسال تعدادی از گوشی هایی که مورد استقبال کارشناسان قرار گرفته اند، گوشی های کوچک، ارزان قیمت و باکیفیتی مانند گوگل پیکسل 4a، آیفون SE و وان پلاس Nord هستند.

سامسونگ با گوشی های گلکسی S20 می خواست بلندپروازی کند ولی در این زمینه شکست سختی خورده است. سامسونگ بعد از شکست این خانواده با عرضه گلکسی S20 FE کوشش نموده توجه کاربران بیشتری را جلب کند. با این حال، اگرچه گوشی موردنظر ویژگی های جذابی دارد اما کاربران معمولی را گیج نموده است. اصلا این پسوند FE چه معنایی دارد؟ چرا این گوشی 6 ماه بعد از دیگر گوشی های این خانواده راهی بازار شده است؟

به یاد داشته باشید که بیشتر کاربران معمولی اصلا پیگیر اخبار تکنولوژی نیستند و بنابراین اگرچه افراد پیگیر خبرها می دانند که این FE مخفف فن ادیشن (Fan Edition) است ولی بسیاری از کاربران معمولی از چنین چیزی اطلاعی ندارند. ضمناً باید خاطرنشان کنیم گلکسی S20 FE بسیار عظیم تر از آیفون 12 مینی است و به همین خاطر گوشی مناسبی برای هواداران گوشی های کوچک محسوب نمی شود.

تصور کنید که سامسونگ برای سری گلکسی S21 رویکرد خود را تغییر دهد. این یعنی یک گلکسی S30 با قیمت مشابه گلکسی S20 FE عرضه شود. در کنار آن، کاربران شاهد رونمایی از گلکسی S30 مینی خواهند بود که همان S30 ولی با ابعاد کوچک تر محسوب می شود. سپس باید به گلکسی S30 پلاس اشاره کنیم که در راستای S20 اولترا ولی با ابعاد کوچک تر است. در نهایت نباید گلکسی S30 اولترا را از قلم بیندازیم که از همان مشخصات S30 پلاس بهره می برد ولی با ابعاد عظیم تر و چند ویژگی اضافی به دست کاربران می رسد.

اگر سامسونگ چنین رویکردی را اتخاذ کند، می تواند نظر انواع کاربران را جلب کند. این یعنی تمام گوشی های این خانواده عالی خواهند بود اما به لطف تفاوت های بین آن ها می توانند خریداران مختلف را پوشش دهند. در عین حال کاربرانی که خواهان گوشی های بسیار ارزان تر هستند، می توانند از بین گوشی های سری گلکسی A دست به انتخاب بزنند.

همچنین باید خاطرنشان کنیم سامسونگ سال ها قبل گوشی های دارای پسوند مینی را راهی بازار می کرد. این یعنی بهره گیری از این رویکرد جدید به جای اینکه کپی برداری از اپل باشد، به نوعی بازگشت به روینمودهای قدیمی این شرکت خواهد بود. اما واقعیت این است که طبق گزارش های منتشر شده، قرار نیست در بین خانواده گلکسی S21 یک مدل جمع وجور قرار بگیرد و ظاهرا همان رویکرد سال قبل تکرار خواهد شد.

  • هر آنچه درباره سامسونگ گلکسی S21 می دانیم

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1196

به "آیفون 12 مینی اشتباه سامسونگ در نساختن گلکسی S20e را ثابت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 12 مینی اشتباه سامسونگ در نساختن گلکسی S20e را ثابت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید