رعایت اخلاق ریشه والیبال است، سرمایه گذاران فشار وارد می نمایند

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر والیبال شاهد کتک کاری و رفتار غیر اخلاقی ملی پوش تیم والیبال شهرداری ارومیه بود. پوریا یلی، پشت خط زن ارومیه در ملاقات مقابل شهرداری ورامین پس از استفاده از الفاظ رکیک علیه داور به فیلمبردار حمله و او را مورد ضرب و شتم قرار داد. رفتاری که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و نوجوانان و جوانان زیادی شاهد رفتار غیر ورزشی و غیر اخلاقی ملی پوش والیبال کشور بودند.

رعایت اخلاق ریشه والیبال است، سرمایه گذاران فشار وارد می نمایند

کمیته انضباطی فدراسیون در ابتدا پوریا یلی را دو جلسه محروم کرد اما در هفته بیست و نهم پوریا یلی در حالی که باید دوران محرومیت خود را طی می کرد به یکباره در زمین حاضر و برای تیمش بازی کرد! حضور یلی در زمین بازی سوالات و شائبه های زیادی در اذهان عمومی ایجاد نموده است چرا که رای کمیته استیناف و بخگرددگی محرومیت او در سایت رسمی فدراسیون اطلاع رسانی نشده است و حتی تیم سپاهان، حریف شهرداری ارومیه در بازی هفته بیست و نهم با حضور یلی در زمین غافلگیر شد که در نهایت با واکنش تند رحمان محمدی راد، سرمربی تیم سپاهان علیه فدراسیون والیبال همراه شد.

مسعود صالحیه پیشکسوت والیبال ایران در مصاحبه با خبرنگاران درباره حواشی و اتفاقات اتفاق افتاده در لیگ برتر والیبال گفت: یک بازیکن والیبال حتی اگر بهترین ملی پوش از نظر فنی باشد، باید اخلاق و رفتار بالاتری از سطح فنی اش داشته باشد. اخلاق بسیار مهم است و اینها ریشه والیبال ایران را محکم می نماید. ناهنجاری های به وجود آمده جز آسیب و لطمه زدن به والیبال اثر دیگری ندارند. کمیته انضباطی رأیی را که صادر می نماید باید برای کسانی که در والیبال حضور دارند قابل قبول باشد. بازیکنی که حدود یک میلیارد دریافتی دارد، با جریمه 10 میلیون تومانی تنبیه نخواهد شد.

پیشکسوت والیبال تأکید کرد: بازیکنی که از نظر اخلاقی مسائلی را به وجود می آورد باید جلساتی را نیز از تمرین تیمش محروم گردد تا بار دیگر دست به چنین حرکاتی نزند. اینکه به راحتی از مسائل و مسائل بازیکنان عبور کنیم، کم کم به صورت یک اپیدمی در والیبالمان درخواهد آمد که تأثیرات بدی روی بازیکنان نوجوان و جوان خواهد گذاشت.

وی گفت: رئیس کمیته انضباطی و کسانی که جلسات این چنینی را تشکیل می دهند در مقابل بازیکن خاطی باید محکم بایستند. والیبال یک ورزش دانشگاهی است. سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا تماشاگران در سالن حاضر نیستند. اگر آنها نیز از نزدیک شاهد حرکات این چنینی بودند قطعاً بر روی آنها نیز تأثیرات منفی می گذاشت.

صالحیه در ادامه اضافه نمود: پس از رأی کمیته انضباطی نیز هیئت رئیسه فدراسیون هم باید آن را تأیید کند چرا که به آنها نیز این موضوع مربوط می گردد. اینها مسائلی است که والیبال ما با آنها درگیر می باشد. فدراسیون والیبال در اقدامی مثبت از سعید درخشنده به عنوان رئیس کمیته کنترل نهایی مسابقات استفاده خواهد نمود تا مرحله پلی آف با مسئولیت درخشنده برگزار گردد. این اقدام خوبی است، چرا که او فردی محکم و با اقتدار است.

پیشکسوت والیبال ایران تأکید کرد: افرادی که مسئولیتی را می پذیرند باید اختیارات کافی نیز داشته باشند. کمیته انضباطی دارای اساسنامه است و اگر مسئله ای در این زمینه وجود دارد باید اصلاحاتی صورت گیرد تا به نفع والیبال تمام گردد. مشکل عظیم دیگری که در فرهنگ والیبال ایران وجود دارد این است که سرمایه گذاران در بسیاری از موارد دخالت می نمایند. زمانی که یک بازیکن از حضور در مسابقات تیمش محروم می گردد، در حقیقت باشگاه نیز متضرر می گردد به همین دلیل از کانال های دیگر هم به فدراسیون و کمیته انضباطی فشار وارد می گردد که به دلیل اینکه هزینه های میلیاردی در مسابقات انجام داده اند نباید از بازیکن تأثیرگذار خود محروم باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1451

به "رعایت اخلاق ریشه والیبال است، سرمایه گذاران فشار وارد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت اخلاق ریشه والیبال است، سرمایه گذاران فشار وارد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید