ایران رئیس تشریفاتی فوتسال آسیا، منفعل و بی اثر مثل مهدی تاج!

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، ماجرای ریاست ایران در کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون آسیا بسیار عجیب و ناراحت کننده است. تصمیم گیری ها درباره برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در سال 2020 و 2021 نشان داد که ایران تا چه اندازه در این بخش منفعل و بی خاصیت عمل نموده است.

ایران رئیس تشریفاتی فوتسال آسیا، منفعل و بی اثر مثل مهدی تاج!

ریاست کمیته فوتسال آسیا در سال های گذشته همیشه در اختیار ایرانی ها بوده اما نقش فعال، سازنده و تاثیرگذار در این دوره ها بسیار متفاوت بوده است. شاید عباس ترابیان را باوجود نقدهایی که در بخش های دیگر به وی وارد است، بتوان یکی از مدیران تاثیرگذار ایران در حوزه فوتسال آسیا دانست. ارتباطات قوی ترابیان و تسلط بر زبان انگلیسی باعث شده بود این رئیس سابق کمیته فوتسال ایران، حوزه فعالیت ها و تصمیم سازی هایش را به قاره آسیا تحمیل کند و همیشه ایران در متن اتفاقات قرار داشت.

بعد از ترابیان، پست ریاست فوتسال آسیا به علی کفاشیان رسید. کفاشیان هرچند به اندازه ترابیان در حوزه فوتسال قاره فعال نبود اما در هر صورت با مشغله هایی که داشت، مسائل را پیگیری می کرد و طرح ها و ایده های داخلی را برای تصویب به جلسات AFC می برد.

با کنار رفتن کفاشیان از این پُست آسیایی، نوبت به مهدی تاج رسید. تاج وارث کمیته ای شد که قبل از او تصمیمات و مصوباتش حاصل پیگیری و طرح های مدیران ایرانی بود اما در مدت فعالیت مهدی تاج، اثرگذاری ایران در این کمیته کم و کمتر شد.

تاج که در جلسات کنفدراسیون آسیا با حضور مترجم شرکت می کرد، باوجود استعفا از ریاست فدراسیون فوتبال (در پی بالا دریافت بحث قرارداد مارک ویلموتس) بازهم در کمیته فوتسال AFC باقی ماند اما این روزها نه اثری از این پست در جلسات AFC دیده می گردد و نه ایران در جریان تصمیم گیری ها قرار گرفته است!

مهدی تاج در حال اهدای جایزه بهترین بازیکن فوتسال 2019 آسیا به یوشیکاوا از ژاپن

این موضوع در یک ماه گذشته و با شدت دریافت بحث مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا به شکل عجیبی خودنمایی می نماید. در این مدت، برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات فوتسال قاره آسیا اوج گرفت. خبرنگاران و رسانه های آسیایی، اروپایی و حتی آمریکای لاتین از تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا برای لغو جام ملت ها خبرهای مختلفی منتشر کردند.

این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا اهمیت دو چندانی هم دارد چرا که در حکم معین پنج سهمیه قاره آسیا برای مسابقات جام دنیای فوتسال هم محسوب می گردد. حتی صحبت از روش های جایگزین برای معین سهمیه های قاره به میان آمده اما پیگیری خبرنگاران برای دریافت جزئیات جلسات AFC از کمیته فوتسال ایران به یک یا دو جمله ختم می گردد: در جریان نیستیم. هنوز چیزی ابلاغ نشده است.

داود پرهیزکار رئیس کمیته فوتسال ایران چندی پیش در تبادل نظر با خبرنگاران اعلام نموده بود اگر تصمیمی در این ارتباط در AFC گرفته گردد، مهدی تاج حتماً به ایرانی ها خبر می دهد اما ظاهراً نقش تاج در تصمیمات فوتسال آسیا چیزی نزدیک به صفر است.

روز گذشته و امروز هم برخی دیگر از رسانه ها و خبرنگاران آسیایی از لغو مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا خبر داده اند اما کمیته فوتسال همچنان از این تصمیم عظیم و مهم اظهار بی اطلاعی می نماید.

ایران سال هاست که در فوتسال آسیا آقایی می نماید و از 15 دوره این بازی ها، تا به امروز 12 عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، عنوان سومی مسابقات جام دنیای فوتسال در سال 2016 به تیم کشورمان رسید ولی ظاهراً بین قدرت داخل زمین و قدرت چانه زنی و تصمیم گیری خارج از زمین فوتسال ایران اختلاف فاحشی ایجاد شده است.

ایران که زمانی برای برگزاری و حضور در تورنمنت های معتبر دنیا رایزنی می کرد، حالا از تصمیم گیری درباره سرنوشت رویدادی که ریاست کمیته اش را در قاره آسیا در اختیار دارد، عاجز مانده است. شاید برای مهدی تاج و دوستانش موضوعات مهمتری برای رسیدگی و پیگیری وجود داشته باشد؛ موضوعاتی نظیر انتخابات فدراسیون فوتبال و کوشش برای دریافت رای مجمع به نفع گزینه ای خاص!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1370

به "ایران رئیس تشریفاتی فوتسال آسیا، منفعل و بی اثر مثل مهدی تاج!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران رئیس تشریفاتی فوتسال آسیا، منفعل و بی اثر مثل مهدی تاج!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید