راهکارهایی برای سپری کردن زمان در پروازهای طولانی

به گزارش سفر به روسیه، تحمل پرواز طولانی

سفر به مقاصدی که از نظر مسافت با ما فاصله زیادی دارند بسیار هیجان انگیز است اما برای رسیدن به آن ها باید زمانی سخت را در پروازهای طولانی سپری کنیم و هنگامی که به شهر مورد نظر رسیدیم حسابی خسته هستیم. این خستگی ها می تواند جسمی باشد، گاهی بخاطر گشنگی و غذای نامناسب و گاهی هم سر رفتن حوصله و شرایط روحی، حال انسان بد می گردد. در این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا راهکاریی مناسب برای تحمل پرواز طولانی را به شما بگوییم که می تواند به راحت تر سپری شدن زمان در هواپیما یاری کند.

راهکارهایی برای سپری کردن زمان در پروازهای طولانی

افراد کمی در دنیا هستند که از زمانشان در هواپیما لذت می برند، در ادامه می بینیم که چطور می توان چند روز را در یک کانال آلومینیومی سپری کرد و بدون هیچ ناراحتی از آن خارج شد. بعضی از پرواز ها با یک چشم بر هم زدن تمام می شوند، بعضی دیگر انگار برای همواره طول می کشند. خبر خوب این است که گروهی دیگر از پروازها از هر دوی این ها بهتر هستند و چیزهایی وجود دارد که به تحمل پرواز طولانی در طول راستا یاری می نماید.

بعلاوه قدرت نگرانی را نادیده نگیرید، اگر شما به طور مرتب سفر نمی کنید پروازهای طولانی آن قدر که فکرش را می کنید هم ترسناک نیستند مهم ترین نکته آن است که با آرامش سوار هواپیما شوید. البته به یاد داشته باشید که مخاطب این مطلب بیشتر کسانی هستند که تصمیم دارند با پروازهای کلاس مالی سفر نمایند و در غیر این صورت مسافران پرواز First class و Business class که تفریح های زیادی برای خودشان دارند و احتمالا ترجیح می دهند پروازشان بیش از حد معمول طول بکشد.

نشستن

در هر پروازی، یک جایگاه خوب مهم است. اما در یک پرواز بین قاره ای و یا پروازهایی که از روی اقیانوس ها عبور می نمایند، احتمالا خلاف آن چه خودتان فکر می کنید، باید جایگاه کنار راهرو را انتخاب کنید. مهم نیست که چقدر از آن نفرت دارید، هیچ راهی وجود ندارد که کسی بتواند 12 ساعت زمان سخت را سپری کند و دستشویی نرود. اگر قرار است با هواپیمایی پرواز کنید که سه ردیف جایگاه دارد (یک ردیف در سمت چپ هواپیما، یک ردیف در وسط آن و یک ردیف هم سمت راست) باز هم علی رغم انتظارتان جایگاه های کناری ردیف وسط برترین انتخاب ها خواهند بود. در ادامه مزایای آن را به شما خواهیم گفت.

اول آن که شما به آسانی می توانید از جایتان بلند شوید در راهرو قدمی کوتاه بزنید و یا به دستشویی بروید و البته افرادی هم که وسط نشسته اند دو راستا متفاوت برای دسترسی به راهروها دارند. این انتخاب احتمال آن که کسی به سختی از جلویتان عبور کند یا در برترین حالت مجبور باشید که بلند شوید تا آن ها رد شوند را تا 50٪ کاهش می دهد و این در حالی است که جایگاه های کنار راهروی ردیف چپ و راست این گزینه را ندارند.

تحرک داشتن

در حقیقت بسیار مهم است که هنگام سپری کردن زمان سخت جریان خون با شرایط نرمالی در بدنتان گردش کند. اگر چه کاری سخت است اما مشاهده شده در پرواز هنگ کنگ یک نفر سکته مغزی خفیفی نموده است. جای نگرانی نیست، بهتر است قبل از آن مجبور به تحمل پرواز طولانی شوید عبارت ورزش های پرواز را جستجو کنید و ویدیوهای مربوط به آن را ببینید. برترین گزینه رفتن به دستشویی با فاصله های کوتاه و انجام کمی نرمش بین راه است، بد نیست هر از گاهی هم یکی دوبار طول راهروها را بالا و پایین بروید.

غذا خوردن

در روزهای پیش از پرواز، خوردن غذاهای نسبتا کم، سبک و سالم را پیشنهاد می کنیم. هیچ چیز بدتر از نشستن در هواپیما در حالی که شکمتان پر از غذاهای جور وا جور است، نیست. شما می خواهید زمان سختی را در کانالی آلومینیومی سپری کنید و در این مدت قرار نیست تحرک زیادی داشته باشید و در نتیجه خبری هم از هضم غذا نیست و احتمالا بسیار اذیت می شوید و برترین راه پیشگری از بوجود آمدن این مشکل است.

بعضی معتقدند که خوردن غذای هواپیما ممکن است حالتان را بد کند اما باید بگوییم این کاملا شخصی است و بستگی به هر فرد دارد. خود شرکت های هواپیمایی غذاهایی با وعده های سبک را سرو می نمایند تا برای کسی مسئله ای پیش نیاید. اگر با غذا خوردن و شکم پر در هواپیما مسئله ای ندارید و فکر می کنید که گشنه خواهید ماند بهتر است یک خوردنی کوچک و سبک با خودتان ببرید.

در طول سرو غذا، زمانی است که جایگاه کنار راهرو حسابی به کارتان می آید. هنگامی که غذا سرو می گردد و نیمی از هواپیما مشغول خوردن غذایشان هستند، مطمئن باشید که سرویس بهداشتی بزودی شلوغ می گردد و برترین زمان برای استفاده از آن است. به هر حال فراموش که ننموده اید شما در حال تحمل پرواز طولانی هستید و جمعیتی زیاد در فضایی به نسبت کوچک جمع شده اید. اگر در این زمان از دستشویی استفاده نکنید ممکن است مجبور شوید تا انتهای صف طولانی آن انتظار بکشید.

دقیق تر بخواهیم بگوییم برترین زمان برای استفاده از سرویس های بهداشتی بین اتمام پخش غذا و تمام شدن محتویات داخل سینی ها است. بنا به دلایلی مردم ترجیح می دهند تا اول سینی های غذا جمع شوند و بعد از اتمام کار مهماندارها به دستشویی بروند و البته شما باید از این زمان طلایی بهره ببرید.

اگر چه جمع کردن ظرف غذا و میز تاشوی جلویتان (که یاری می نمایند از جایتان بلند شوید) کمی سخت است، اما قطعا ایستادن در یک صف 6 نفره و انتظار برای خارج شدن تک تک آن ها از دستشویی سخت تر خواهد بود. استفاده از زمان طلایی شما را مطمئن می سازد که دیگر در این صف نخواهید ایستاد و بهتر آن که قطعا از دستشویی تمیزتری استفاده می کنید.

خوابیدن

خوابیدن در پرواز یکی از برترین انتخاب ها برای سپری کردن زمان سخت در هواپیما و تحمل پرواز طولانی است. از برترین اقداماتی که توصیه می کنیم برای خواب راحت در هواپیما انجام دهید خرید چشم بند و گوشی است که تاثیری شگفت انگیز بر روی خوابتان خواهند داشت. تهیه بالش مسافرتی اما کاربرد کمتری دارد، بالش یکی از مواردی است که بهتر است از مهمانداران تقاضا کنید تا در اختیارتان بگذارند. معمولا در بیشتر هواپیماها به تعداد کافی بالش همراه خود دارند و با توجه به جاگیر بودن آن بار سبک تر و کم تری را حمل خواهید کرد.

البته رفتن به خوابی عمیق در حین پرواز کار سختی است. بعضی معتقدند که هیچ وقت نمی گردد در طول پرواز خوابید. اما باید بگوییم این مورد هم بستگی به افراد دارد و با توجه به آن که اغلب در روزهای پیش از پرواز بسیار پر مشغله هستید و خسته سوار کانال آلومینیومی شده اید خوابیدن کمی آسان تر می گردد. گفته می گردد اگر خواب معمول خود را کمی کوتاه تر کنید سرحال تر خواهید بود. به هر حال لازم نیست به بدنتان فشار بیاورید تا با زمان پرواز (یا زمان مقصد) هماهنگ گردد. این اتفاق خودش باید بیفتد (ممکن است در زمان کوتاه اصلا تطابق نیابد) و جای هیچ نگرانی نیست.

افرادی که دائم سفر می نمایند می گویند استفاده از ملاتونین راحی مناسب برای همگام شدن با ساعت نو است. اما باید بگوییم در حقیقت باز هم همه چیز بستگی به نحوه واکنش بدن شما نسبت به یک ماده شیمایی خارجی دارد. بعضی می گویند روی آن ها تاثیر خاصی نداشته است و گروهی دیگر می گویند ملاتونین برایشان معجزه می نماید.

اگر قبلا از قرص خاصی استفاده نموده اید و می دانید روی بدن شما تاثیر خوبی دارد حتما همان را بهره ببرید، دقت کنید که به همراه داشتن آن قرص داخل پرواز یا کشور مقصد ممنوعیتی نداشته باشد. استفاده از زولپیدم که بعد از 15 دقیقه روی بدن اثر می گذارد و بعد از حدود 3 ساعت تاثیرش کم می گردد هم بین مسافران رایج است. البته بهتر است حتما قبل از تحمل پرواز طولانی قرص را امتحان نموده باشید با پزشکتان مشورت کنید تا ناگهان با مشکل خاصی در طول سفر روبرو نشوید.

متاسفانه گروهی از افراد علی رغم تمام کوشش هایشان برای خوابیدن و آسان تر کردن تحمل پرواز طولانی پیروز نمی شوند به خواب بروند. این اتفاق ممکن است در شرایط مختلف برای هر کسی اتفاق بیفتد و البته نگران سپری کردن زمان سخت در هواپیما نباشید. بهتر است از تفریح های هواپیما یا تبلتتان با هدفون بهره ببرید و گرنه سکوت هواپیما آزار دهنده خواهد بود.

پرواز زدگی

پرواززدگی یا جت لگ وضعیتی فیزیولوژیکی می باشد عامل اصلی آن تغییرات ریتم شبانه روزی بدن هستند و در حین مسافرت های طولانی (از شرق به غرب یا برعکس) که در آن تنظیم خواب فرد به دلیل اختلاف ساعت مبدأ با مقصد پرواز به هم می ریزد، روی می دهند. همه چیز از لحظه ای که پروازتان را رزرو می کنید آغاز می گردد. اگر قرار است که حتما در طول پرواز توقف داشته باشید بهتر است به نحوی تنظیم کنید که توقف نزدیک به مقصد نهاییتان باشد.

آغاز یک پرواز 12 ساعته بعد از 3 تا 5 ساعت سرگردانی و در حالی که تمام انرژی خود را از دست داده اید، طاقت فرسا خواهد بود. البته بسته به جایی که زندگی می کنید و پروازهایی که قابل انتخاب هستند ممکن است چنین گزینه ای را نداشته باشید. اما اگر امکانش بود بهتر است که چنین تصمیمی را بگیرید.

اگر شانس این را داشتید که توقف طولانی بین پروازهایتان را در بخش آخر راه بگذارید بخش سخت راستا را در همان ابتدا طی می کنید و زمانی که به محل توقف می رسید دیگر حسابی خسته هستید و این گونه تحمل پرواز طولانی راحت تر می گردد. این پیشنهاد ممکن است کمی برخلاف روال معمول به نظر برسد در واقع این طور نیست. زمانی که سوار پرواز دوم که معمولا هم کوتاه است برسید با خیال راحت می خوابید و زمان را در یک رویای شیرین سپری خواهید کرد.

البته مهم ترین چیزی که قرار است در این بخش به شما بگوییم و اهمیت آن از مراکز توقف و هزینه ها بیشتر است زمانی می باشد که قرار است پرواز شما در مقصد فرود بیاید. اگر صبح برسید و قرار باشد شب کمی زودتر بخوابید همه چیز خیلی برایتان راحت تر خواهد بود تا این که بخواهید بلافاصله بخوابید و صبح زود بیدار شوید و نکته اصلی آن جا است که همه روز را برنامه داشته باشید و خود را سرگرم نگهدارید، چرا که به محض آن که آغاز به استراحت کنید پرواز زدگی بر شما غلبه می نماید.

برای این که بدانید زمان قرار است چگونه تغییر کند و زودتر با آن کنار بیایید و از زمان خواب بعدیتان آگاه شوید بهتر است به محض سوار شدن در هواپیما ساعت هایتان را بر روی ساعت مقصدتان تنظیم کنید. اگر آن قدر خوش شانس هستید که می توانید برای تحمل پرواز طولانی در تمام طول راستا بخوابید پیشنهاد می کنیم که این کار را انجام ندهید، چرا که زمان بدنتان به هم می ریزد و باز هم دچار مشکل می شوید.

خدمه کابین در کوشش هستند تا شرایط خوبی را برایتان فراهم نمایند، به عنوان مثال در زمان مناسب برای استراحت چراغ های کابین کم نور می شوند، یا در شرایط لازم نور را زیاد می نمایند. نکته این است که اگر بدن شما دقیقا نمیتواند با محیط همراه گردد، نباید به خودتان فشار بیاورید و هر وقت که احساس احتیاج کردید بخوابید. برترین کار آن است که مرتب با اتفاق هایی که در هواپیما می افتد بخوابید و بیدار شوید تا دچار پرواز زدگی نشوید.

به طور خلاصه

تمامی نکاتی که در این مطلب برای تحمل پرواز طولانی و سپری کردن زمان سخت در هواپیما گفته شد ممکن است برای شخصی کارایی داشته باشد و برای دیگری خیر! تنها با پروازهای طولانی متعدد و تجربه می توانید متوجه شوید چگونه با پروازهای طولانی کنار بیایید و عادت های مخصوص خودتان را داشته باشید. البته قطعا بخشی از مطالب گفته شده از استرس شما در طول پرواز می کاهد. بیاد داشته باشید که هر پروازی، هر چقدر هم که طولانی باشد بالاخره به زمین می نشیند.

منبع: lifehacker

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1913

به "راهکارهایی برای سپری کردن زمان در پروازهای طولانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای سپری کردن زمان در پروازهای طولانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید