خیزش گرد و خاک در مرکز و شرق کشور

به گزارش سفر به روسیه، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در بعضی منطقه ها کشور طی امروز اطلاع داد.

خیزش گرد و خاک در مرکز و شرق کشور

مطابق نقشه های پیش بینی هواشناسی تا روز سه شنبه گذر متناوب امواج تراز میانی جو از کشور پیش بینی می گردد. بر این اساس آدینه در منطقه های از جنوب غرب، جنوب و مرکز کشور، نیمه غربی کرمان، یزد، دامنه های زاگرس مرکزی در همدان، مرکزی و قم، استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز، بعلاوه در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و رگبار پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

روز شنبه گستره فعالیت سامانه نوار شمالی، مرکز، شرق، جنوب، جنوب شرق کشور و بعلاوه دامنه های زاگرس در استان های مرکزی، قم و شرق لرستان و ارتفاعات در جنوب غرب کشور را در بر خواهد گرفت و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می گردد.

طی روزهای آدینه و شنبه شمال خلیج فارس مواج و متلاطم و در شمال غرب و غرب کشور فرایند کاهش نسبی دما حاکم است. یکشنبه گستره فعالیت سامانه در شرق سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز در شرق تهران و سمنان، شمال شرق و شرق کشور و شمال سیستان و بلوچستان و کرمان است و در شرق خراسان رضوی و غرب خراسان شمالی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

روز دوشنبه این موج در منطقه خراسان، شرق یزد، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان سبب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و کاهش نسبی دما خواهد شد و در منطقه های از خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش شدت خواهد داشت.

روز سه شنبه این سامانه در خراسان رضوی سبب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید می گردد و بعد از ظهر از شمال شرق کشور خارج خواهد شد و در نوار غربی کشور نیز جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما انتظار می رود.

روز آدینه در مرکز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد، خیزش گرد و خاک انتظار می رود و این شرایط شنبه، یکشنبه و دوشنبه در جنوب، شرق و شمال شرق کشور پیش بینی می گردد.

طی روزهای شنبه و یکشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و در دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور فرایند کاهشی نسبی دما و در بعضی منطقه ها رویداد تگرگ انتظار می رود، این خبر را هم داد که یکشنبه و دوشنبه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

آسمان تهران فردا (27 فروردین) نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار و رعد وبرق و به همراه وزش باد شدید با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 23 درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (28 فروردین) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعت ها بارش باران و رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید و به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای 12 و حداکثر دمای 20 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز (26 فروردین) اهواز و بندر عباس با دمای 38 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل و ارومیه با دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین و طی فردا (27 فروردین) بندر عباس با دمای 38 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با 1- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1995

به "خیزش گرد و خاک در مرکز و شرق کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیزش گرد و خاک در مرکز و شرق کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید