جزیره الاغ های شلوارپوش ، جزیره ای عجیب در سواحل غربی فرانسه (تور فرانسه)

به گزارش سفر به روسیه، جزیره ای در سواحل غربی فرانسه واقع شده است که مقصد مشهوری برای سفرهای تابستانی است که این را مدیون و مرهون سواحل شنی ، آبهای خنک و تمیز و نسیم ساحلی مطبوعی که دارد است.ولی این جزیره یک جاذبه مشهور و عجیب دیگری هم دارد! الاغ ها! بله درست متوجه شدید، الاغ هایی که در این جزیره الاغ های شلوارپوش هستند از نژاد معمولی نیستند ، به آنها پویتو گفته می گردد که جثه کمی بزرگتری نسبت به الاغ های معمولی دارند. این الاغ ها ،پیش تر ها بخاطر سایزی که داشتند در معادن نمک این جزیره به کار گرفته می شدند. یکی دیگر از استفاده های متفاوت این الاغ ها ، جدا از داشتن بدنی بزرگ ، موی بلند بدنشان است.موهای بدن این الاغ ها در به قدری بلند می گردد که سبب می گردد سایز این الاغ های شلوارپوش از اینی که هستند هم بزرگتر به چشم بیایند.

جزیره الاغ های شلوارپوش ، جزیره ای عجیب در سواحل غربی فرانسه (تور فرانسه)

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

مشخصات الاغ ها

همانطور که گفته شد بخاطر درشت بودن و قدرتمند بودن این الاغ ها از آنها در معادن نمک یاری گرفته می شد ، ولی در جایی که آنها مشغول به کار بودند حشرات زیادی وجود داشت و معمولا پاهای این الاغ های شلوار پوش در فرانسه به وسیله حشرات گوناگون نیش زده می شد و این موضوع مشکلاتی را به وجود می آورد. بنابراین صاحبان آنها تصمیم گرفتند تا برای پاهای اینالاغ های شلوارپوش پوششی تهیه نمایند که از آزار حشرات در امان بمانند و به این ترتیب، اینچنین شد که این الاغ ها به الاغ ها معروف شدند. هرچند امروزه این الاغ ها دیگر در معدن به کار گرفته نمی شوند اما طبق سنتی که از قدیم باب بوده، همچنان شلوار به پای این حیوانات می نمایند و این ظاهر با مزه و مجذوب کننده آنها گردشگران منطقه را به وجد می آورد. در سال 1997 ، فقط 44 الاغ پویتو در سراسر دنیا به جای مانده بودند و اگر همانطور ادامه پیدا می کرد نسل آنها منقرض می شد. ولی در دهه های آخر قرن بیستم ، حفاظت های ویژه ای که از نوع این حیوانات صورت گرفت سبب شد تا سال 2005 تعداد آنها به 450 پویتو هم برسد. به هر حال، تماشا این الاغ های بامزه و جزیره الاغ های شلوارپوش محل زیست آنها هم خالی از لطف نیست.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2128

به "جزیره الاغ های شلوارپوش ، جزیره ای عجیب در سواحل غربی فرانسه (تور فرانسه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره الاغ های شلوارپوش ، جزیره ای عجیب در سواحل غربی فرانسه (تور فرانسه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید