تقویت هویت ایرانی اسلامی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

به گزارش سفر به روسیه، موهبتی گفت: برای تقویت هویت ایرانی اسلامی باید اقدامات بسیار مهمی در این رابطه انجام دهیم که اگر این استان به عنوان پایلوت انتخاب شود تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

تقویت هویت ایرانی اسلامی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

به گزارش از ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گشت گفت: در این منطقه حساس که سازمان های اطلاعاتی زیادی در اطراف مرز کار می کنند و به گفته رهبر معظم انقلاب شبیخون فرهنگی می زنند، خسارت ها در این استان بیشتر است که باید بیش از پیش در ناکام ماندن دشمنان تلاش کنیم.

او گفت: 30 درصد مکشوفات موادمخدر در سیستان و بلوچستان است که این امر هوشیاری بیشتری را می طلبد.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: سرقت و ناامن جلوه دادن استان، عدم ثبت ازدواج و طلاق، فرهنگ غلط رانندگی که از هر 17 هزار کشته کشور هزار نفر مربوط به این منطقه است و ورود اتباع بیگانه موضوعات جدی دیگری هستند که خسارت های زیادی را به این نقطه از ایران اسلامی وارد کرده است.

او بیان کرد: حاشیه نشینی نیز معضل جدی سیستان و بلوچستان است زیرا این استان در شرایط درآمدی خوبی قرار ندارد و درآمد روستاییان آن پایین تر از هزینه آنهاست.

موهبتی ادامه داد: حتما باید سند مهندسی فرهنگی کشور و استان ها متناسب با آسیب ها و ظرفیت های آنان تدوین شود.

او گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت ویژه ای است و نباید اجازه دهیم دشمنان خللی در اتحاد و اعتماد مردم این منطقه وارد کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: باید برخی از مسائل موجود در حوزه فرهنگی را قبل از اینکه افرادی قصد خراب کردن آن را داشته باشند درست کنیم و در این زمینه نیازمند یک الگو هستیم که همگان از آن تبعیت کنند.

او گفت: سیستان و بلوچستان دروازه ورود زائران پاکستانی، هندی و افغانستانی و همچنین مقصد راهیان نور شد که اگر بخوبی همه موارد انجام شود می توانیم از همین افراد به عنوان سفیرانی برای معرفی ایران و این منطقه به سایر کشورها استفاده کنیم.

موهبتی اضافه کرد: در این دولت توجه خوبی به سیستان و بلوچستان اجرا شده اما کافی نیست و باید بیش از پیش تلاش شود.

فرماندار زاهدان نیز در این نشست گفت: انقلاب ما کاملا فرهنگی و سیستان و بلوچستان یک رنگین کمان کاملی است که با استعدادهای نهفته و وجود مفاخر زیاد این استان را از سایر استان های کشور متمایز کرده است.

ابوذر مهدی نخعی بیان کرد: باید یک اتاق فکر فرهنگی قوی در سیستان و بلوچستان تاسیس و سند فرهنگی همه جانبه با حفظ فرهنگ بومی تنظیم شود.

او اضافه کرد: در این زمینه شناسایی چالش ها و راهکارها، رمزگشایی از اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حوزه بانوان، نخبگان و علما مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار زاهدان ادامه داد: وزارتخانه ها در طرح های ملی پیوست های فرهنگی را اجرا کنند و در حوزه سینما توجه ویژه ای به سیستان و بلوچستان صورت گیرد زیرا تا به امروز تصویر خوبی از این استان ارائه نشده است.

او گفت: مشترکات فرهنگی و مذهبی با سه کشور افغانستان، پاکستان و هندوستان ضرورت همکاری بیشتری را به خصوص در این استان می طلبد.

نخعی اضافه کرد: در زمینه حاشیه نشینی نیز باید به صورت ویژه و فوری اقدامات لازم در سیستان و بلوچستان انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: از اول سالجاری تا به امروز 27 نشست شورای فرهنگ عمومی در استان برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ شده است.

حسین مسگرانی در این نشست گزارشی از شاخص های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان ارائه کرد و گفت: با تمام کارها و زحمات اجرا شده اما همچنان با شاخص های کشوری فاصله داریم.

در این نشست تعدادی از اعضای شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان گزارشی از حوزه فعالیت خود ارائه کردند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 748

به "تقویت هویت ایرانی اسلامی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت هویت ایرانی اسلامی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید