تسک بار ویندوز 11 آپدیت بسیار جذابی دریافت کرد

به گزارش سفر به روسیه، ویندوز 11 اخیرا آپدیتی را دریافت کرد که طی آن، تسک بار آن به شکل قابل توجهی به روزرسانی شد. اکنون در تسک بار ویندوز 11 شما می توانید اپلیکیشن ها را به سادگی دسته بندی نموده و آن ها را پیدا کنید.

تسک بار ویندوز 11 آپدیت بسیار جذابی دریافت کرد

مایکروسافت به تازگی آپدیتی را در کانال توسعه دهدگان (Dev Channel) خود منتشر نموده که یاری می نماید یافتن اپلیکیشن ها در تسک بار ویندوز بسیار ساده تر باشد. به این صورت که اکنون وقتی تب های زیادی در تسک بار باز باشند، یک آیکن سه نقطه به نمایش در می آید که با کلیک روی آن می توانید اپلیکیشن هایی را ببینید که دیگر درون تسک بار فضایی برای آن ها وجود ندارد.

در حال حاضر در ویندوز 10 و 11 فقط تب هایی را می توان مشاهده کرد که اخیرا باز شده اند. همین محدودیت هم باعث می گردد اگر در پی اپلیکیشن خاصی بگردید، یافتن آن بسیار سخت باشد. اما به لطف قابلیت تازه و بسیار مجذوب نمایندهی که اخیرا هم اضافه شده، مهم نیست چقدر تب باز باشد، شما به راحتی می توانید اپ هایی را که در پیشان هستید پیدا کنید.

طبق گفته های مایکروسافت در ویندوز اینسایدر بلاگ، تسک بار تازه شباهت زیادی به تسک بار کنونی دارد و بسیاری از کارهای آن را انجام می دهد که از جمله این موارد می توان به امکان پین شدن اپ ها اشاره نمود. با این تفاوت که وقتی روی سه نقطه کلیک کنید، یک منوی شناور برایتان به نمایش در می آید که در آن می توانید فهرست اپ ها را مشاهده کنید. با کلیک روی بخشی دیگر از صفحه، این منو ناپدید می گردد تا مزاحم کارتان نگردد.

بیلد 25163 ویندوز 11، قابلیت های تازه و مجذوب نماینده دیگری هم دارد که از جمله این موارد می توان به nearby sharing اشاره نمود. این قابلیت شباهت زیادی به همان ایردراپ اپل دارد و کاربرد آن این است که به شما اجازه می دهد بین سیستم های دیگر با ویندوز 11 فایل جابجا کنید. بهبود ادغام سازی وان درایو با سیستم هم به شما این اجازه را می دهد تا فایل های محلی را به وسیله سرویس ابری مایکروسافت برای دیگران ارسال کنید. فروشگاه مایکروسافت استور هم در این آپدیت، ارتقای خوبی داشته و اکنون این اجازه را به کاربران می دهد که قیمت اپلیکیشن ها، بازی ها یا فیلم ها را مشاهده نمایند. حتی امکان مشاهده نسخه یک بازی مثل استاندارد یا دلوکس ادیشن هم وجود دارد.

از آن جایی که این آپدیت فعلا فقط در حلقه توسعه دهنده اینسایدر در دسترس قرار گرفته است، یعنی مایکروسافت دارد روی آن کار می نماید. در نتیجه شاید خیلی زود نتوانیم به آن دسترسی پیدا کنیم. شاید در آپدیت بزرگ ویندوز 11 که Sun Valley 2 نام دارد و پاییز سال جاری از راه می رسد، شاهد عرضه این آپدیت تازه باشیم. اگرچه این قابلیت تازه در تسک بار به مقدار قابلیت Stage Manager در سیستم عامل macOS ونتورا و iPadOS کامل و جامع نیست اما قطعا می تواند تجربه کاربران را بهبود ببخشد.

ویندوز 11 از آن جایی که تازهترین سیستم عامل مایکروسافت به شمار میرود، انتظار می رود تا سال ها آپدیت دریافت کند و قابلیت های بهتری به آن اضافه گردد. ظاهرا مایکروسافت می خواهد دو یا سه سال دیگر از ویندوز 12 هم رونمایی کند. البته نمی دانیم آیا نام آن اینطور خواهد بود یا خیر اما این یعنی دارندگان ویندوز 11 حداقل تا 2 یا 3 سال دیگر می توانند از آپدیت های مجذوب نماینده مایکروسافت بهره مند شوند. بعد از آن، شدت تغییرات کاهش پیدا می نماید، هرچند فرایند انتشار آپدیت تا چند سال ادامه خواهد داشت.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2044

به "تسک بار ویندوز 11 آپدیت بسیار جذابی دریافت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسک بار ویندوز 11 آپدیت بسیار جذابی دریافت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید