آنالیز و معرفی بازی Resident Evil 2 Remake

به گزارش سفر به روسیه، بازی Resident Evil 2 Remake توانسته لقب یک تجربه ارزشمند و سرگرم کننده را با خود به یدک بکشد.

آنالیز و معرفی بازی Resident Evil 2 Remake

به گزارش خبرنگار ، بازی Resident Evil 2 Remake از آن دسته بازی های مهیج و جذابی محسوب می گردد که در چند نسخه به مخاطبان خود ارائه شده است و بعضی آن را یک تجربه ارزشمند تلقی نموده اند. عنصری که Resident Evil 2 Remake را به یک تجربه ارزشمند تبدیل می نماید، قدرت بالای سازندگان آن در ایجاد یک تعادل بی نقص در بند بند اجزای بازی است، به طوری که رزیدنت ایول 2، از یک طرف بازسازی کاملی از نسخه اصلی است و از یک طرف هم یک از ویژگی های جدیدش آن را به اثری جدید و امروزی تبدیل نموده است!

این مساله سبب می گردد تا همه، فارغ از اینکه نسخه اصلی را تجربه نموده باشند یا خیر، بتوانند از بازی کردن نسخه دوم لذت ببرند. هواداران قدیمی در نسخه بازسازی یک سری المان های گیم پلی جدید، بازسازی دوباره آن محیط های فراموش نشدنی با ظاهری امروزی و حتی روایت بهتر داستان در مقایسه با نسخه اصلی بازی را مشاهده خواهند کرد و البته که بسیاری از دقایق بازی حس نوستالژیک و خاطرات شان را قلقلک خواهد داد و خب هواداران جدید هم بدون توجه به اینکه بازی در چه نقطه ای از تایم لاین مجموعه رخ می دهد، می توانند از آن به عنوان نسخه جدیدی از رزیدنت ایول که همه چیزش، از داستان جذاب بازی گرفته تا گیم پلی برای شان تازگی خواهد داشت، لذت ببرند.

گیم پلی Resident Evil 2 Remake

تعادل بعدی Resident Evil 2 Remake، مربوط به گیم پلی آن می گردد. گیم پلی ای که قطعا یکی از برگ برنده های این بازی در مقایسه با خیلی از نسخه های ضعیف مدرن مجموعه است و به تعبیری دیگر، کپکام پس از سال ها بالاخره توانسته آن حلقه مفقود پازل رزیدنت ایول را پیدا کند و این هم سبب شده تا شاهد یک نسخه ارزشمند و سرگرم نماینده باشیم و هم اینکه ما را به آینده و جهتی که این سری می تواند در ادامه داشته باشد، امیدوار می نماید.

بازسازی رزیدنت ایول 2، تعریف دقیق و تمام عیاری از سبک اصلی این مجموعه یعنی ترسناک کوشش برای بقا است؛ سبکی که رزیدنت ایول خودش به نوعی آن را تعریف نموده و حال در نسخه بازسازی قسمت دوم، دوباره ثابت می نماید که اگر در این جهت قرار بگیرد تا چه اندازه می تواند دوست داشتنی باشد.

بسیاری از عناصری که گیم پلی نسخه اصلی را تشکیل داده بودند، در بازسازی هم در ایده آل ترین فرم ممکن برگشته اند؛ این عناصر شامل مبارزه ای پرتنش با زامبی ها و سایر دشمنان، لذت گشت و گذار در محیط هایی وهم انگیز و شدیدا اتمسفریک، حل پازل هایی با طراحی خلاقانه و در نهایت رو به رو شدن با باس های مختلف می شوند. در این بازی هیچ وقت مهمات و بسته های سلامتی فراوان در اختیار شما قرار نخواهد داد و همیشه ترس از تمام شدن مهمات در طول بازی در کنار شما خواهد بود که سبب شده تا حس هیجان و ترس را القا بخشد.

زامبی ها نیز به دوران اوجشان بازگشته اند و حالا این بار شاهد موجوداتی وحشی هستیم که به راحتی تن به شکست نمی دهند و در سمت دیگر تنها با چند حمله ما را از پا در می آورند. در بخش گان پلی هم سعی شده تا سرعت بازی به شدت کاهش یابد، البته خوشبختانه به لطف انیمیشن های نرم و کامل لیان و کلر، تجربه عذاب آور شماره اول Dead Space تکرار نشده و در این بین نسخه ریمیک توانسته یکی از بهترین و لذت بخش ترین تجربه های ممکن را برای ما فراهم آورد.

نسخه ریمیک بیشتر به گشت و گذار در محیط، حل پازل ها و روبرو شدن با موجوداتی وحشی سر و کار دارد تا درگیری رو در رو با دشمنان و حتی برای تمام کردن بازی در کمتر از دو ساعت پاداشی در نظر گرفته شده که نشان می دهد سازندگان بازی هم خواستار رو در رویی کمتر بازیکنان با دشمنان بازی هستند. در کنار زامبی های کلاسیک سری، لیکر ها، سگ ها، MR.X و چند موجود دیگر هم در طول مراحل حضور دارند تا به خوبی سختی بازی را با پیشروی در آن افزایش دهند. همچنین این شماره همانند نسخه اصلی تمرکز ویژه ای بر حل معما ها و پازل های گوناگون دارد و در عمل نیز پاداش خوبی برای بازیکنان در نظر گرفته شده که بیش از پیش ما را ترغیب به حل این معما ها می نماید.

سری RE همیشه در یک مورد کم نقص و یا حتی بی نقص بوده و آن هم چیزی نیست به جز گان پلی محشرش و می توان گفت از نسل ششم به بعد و از عرضه نسخه چهارم تا به امروز، در تمامی نسخه های فرعی و اصلی این عنوان مسئله ای خاصی را نمی توانستید در این قسمت پیدا کنید (البته به جز فاجعه Operation Raccoon City) خوشبختانه RE 2 Remake هم از این قضیه مستثنا نیست و حتی یک قدم بالاتر از نسخه های قبلی خود هم قرار می گیرد. سیستم نشانه گیری بسیار دقیق است و با کمی تغییر تنظیمات منطبق بر عادت خود، می توانید با دقت تمام نشانه خود را جابه جا نموده و به دقت دشمنان را نابود کنید.

گزینه Reticle Decleration در تنظیمات در حالتی که Aim Assisst را خاموش نموده اید، بسیار کارامد است و با استفاده از آن سرعت نشانه گیریتان زمانی که سر دشمن را هدف گرفته اید، کاهش پیدا می نماید. درگیری های تن به تن هم مطابق با توانایی های لیان و کلر خوب از آب درامده اند و شاهد حرکاتی مانند گذاشتن نارنجک در دهان دشمنان و فروکردن چاقو در گلوی دشمنان و جا گذاشتن آن هستیم. هوش مصنوعی دشمنان و شخصیت همراهتان بسیار خوب کار شده است و شاهد کمترین حرکت اضافی یا احمقانه از جانب همراه خود شاهد نیستید.

دشمنان هم به خوبی مکان شما را حس می نمایند و نخواهید توانست به راحتی از دستشان فرار کنید؛ به ویژه دشمنان تعقیب گر که از شدت هوشمند بودن سرتان را درد خواهند آورد.

گرافیک و صوت در بازی Resident Evil 2 Remake

در مجموع، Resident Evil 2 Remake از حیث گرافیک و جنبه های صوتی، عالی شناخته می گردد و سازندگان محیط های نسخه اصلی را با حفظ اتمسفر در این نسخه با گرافیکی عالی بازسازی نموده اند و ظاهر شخصیت های مختلف از کاراکتر های اصلی گرفته تا باس ها و شخصیت های جانبی هم به بهترین شکل ممکن طراحی شده است.

در کنار این ها، صداگذاری های بی نقصی را هم شاهد هستیم تا Resident Evil 2 Remake از این جنبه ها اثری لایق منتشر شدن در سال 2019 و نسل هشتم بازی های ویدیویی باشد. البته علی رغم تمام ویژگی های گرافیکی مثبت، هر از گاهی افت فریم های جزئی هم در بازی دیده می گردد که مخصوصا در محیط های شلوغ تر و از همه بیش تر هم در حالت جدیدی که پس از تمام کردن بازی برای دوبار فعال می گردد، شاهد آن هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 480

به "آنالیز و معرفی بازی Resident Evil 2 Remake" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز و معرفی بازی Resident Evil 2 Remake"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید