با بی مثال ترین جاذبه های گردشگری دبی آشنا شویم

به گزارش سفر به روسیه، بدون هیچ شک و تردیدی باید بپذیریم که شهر دبی یکی از منحصر بفردترین شهرهای آسیا و همچنین کل دنیا بوده که سرتاسر آن پر شده است از ساختمان و آسمان خراش های باشکوه در کنار تعدادی از جاذبه های دیدنی دیگر. دبی در کنار تمام پتانسیل های توریستی و اقتصادی خود از یک عیب بزرگ برخوردار است که آن هم مربوط به اقلیم بیابانی و گرمسیری این نقطه از پیرامون خلیج همیشه فارس می شود. به همین خاطر، بهتر است چنانچه قصد سفر و بازدید از جاذبه های گردشگری دبی را دارید، برنامه سفر به دبی خود را در بازه زمانی بین اوایل نوامبر (تقریبا اواسط آبان) تا اواخر فوریه (حدودا اواسط اسفندماه) ترتیب دهید، زیرا شرایط آب و هوایی دبی در این موقع از سال با میانگین حدودا 27 درجه سانتیگراد در بهترین شرایط بوده و تمام درختان و پوشش گیاهی موجود در آن نیز از طراوت و سرسبزی چشم نواز برخوردار هستند. در ادامه توصیه می کنیم حتما با ما در مقاله دیدنی های دبی همراه شوید تا با جاهای دیدنی دبی، یکی از محبوب ترین مقاصد مسافرتی آسیا آشنایی پیدا کنید.

با بی مثال ترین جاذبه های گردشگری دبی آشنا شویم

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

محدوده قدیمی شهر دبی

کمی باورش سخت است که بفهمیم چگونه دبی از یک بیابان بی آب و علف تبدیل به یکی از مدرن ترین شهرهای آسیا و حتی جهان شده و روز به روز خبرهای بیشتری در خصوص رکوردزنی آسمان خراش های مسکونی و تجاری این شهر به گوش ما ایرانیان می رسد! بازدید از جهانی تجملاتی ساخته شده توسط شیوخ ثروتمند اماراتی در شهر دبی بسیار زمانبر بوده و به همین خاطر بهتر است ما توریستان به سراغ بخش هایی در دبی برویم که دستخوش ساخت و سازهای حرفه ای نشده اند؛ یعنی بی وقفه سراغ محدوده قدیمی شهر دبی برویم. برای این منظور بهتر است گردش خود را از Bur Dubai آغاز کنیم و خود را شریک حال و هوای قدیم دبی نماییم و در بین راه از قدیمی ترین بنای دبی با قدمتی نزدیک به 200 سال به نام قلعه الفهیدی بازدید کنیم. با عبور از کوچه پس کوچه های باریک این محل خود را به Textile Souq رسانده و از آنجا نیز به طرف اسکله ای به اسم Abra حرکت می کنیم و تنها با پرداخت یک درهم و سوار شدن بر قایق های قدیمی و ساخته شده از جنس چوب به آن طرف نهر نقل مکان کرده و سری هم به بازار پرهیاهو و پر از رایحه و بوهای مختلف ادویه فروشان می زنیم و سپس از آنجا به طرف بازار معروف طلافروشان رفته و گشت و گذار خود در محدوده این مورد از دیدنی های دبی را به خاتمه می رسانیم.

پارک ملی مشرف

پارک ملی مشرف (Mushrif) یکی دیگر از جاذبه های توریستی دبی بوده که درست در بخش غربی این شهر واقع شده است و به دلیل وجود گونه های مختلف گیاهی و جانوری و همچنین وجود چیزی نزدیک به 60 هزار درخت متنوع و ایجاد کلی امکانات رفاهی دیگر، این پارک جهت رفاه هر توریست و توریستی با هر گروه سنی می تواند میزبان شایسته ای باشد. در این مورد از جاهای دیدنی دبی می توانید با گونه های نادری از پرندگان همچون چکاوک های اورفین (Orphean)، گنجشک گلوزد و جغد حق رنگ پریده (Pallid Scops Owls) روبرو شده و در کنار آن ها از بازیگوشی آهوها، خرگوش ها، جوجه تیغی ها و همچنین طاووس ها لذت ببرید. از قلم نیفتد که پارک ملی مشرف از یک جهت مخصوص دوچرخه سواری و همچنین پیاده روی نیز بهره مند بوده که مشتاقان می توانند از هر دوی این جهتها استفاده کنند و یک دور کامل را پیرامون پارک بزنند و در طول جهت خود با خانه های مینیاتوری، زمین بازی بچه ها، گذرگاه های گل آرایی شده، نیمکت های پارک و همچنین مکان هایی مجهز به باربیکیو جهت برگزاری یک پیک نیک خاطره انگیز روبرو شوند.

ساحل الجمیره

از دیگر جاهای دیدنی دبی باید به ساحل الجمیره با شن های یکدست و براق اشاره کنیم. این ساحل در بخش شرقی باشگاه قایقرانی دبی جای گرفته و از خطی ساحلی به طول نزدیک به یک کیلومتر نیز بهره مند است. در ساحل الجمیره شما می توانید از بخش های تفریحی گوناگون برخوردار شوید و خود را برای دقایقی غرق دیدنی های دبی کنید. ناگفته نماند که در این ایستگاه ساحلی یک کافه دنج به نام Bail Al Bahr (بیت البحر) نیز وجود دارد که خنک های خوشمزه اش در تمام دبی معروف بوده و صاحب آن نیز یک اماراتی بسیار خوش مشرب هست.

پارک البرشا

Al Barsha Pond Park یا همان پارک البرشا از جاذبه های توریستی دبی بوده که واقعا حیف است با هدف تفریح و گشت و گذار به این شهر اماراتی سفر کنید و ساعاتی را در یکی از مهمترین فضاهای سبزش نگذرانید. پارک البرشا از معدود پارک های موجود در شهر دبی بوده که تقریبا تمام بخش هایش همچون فضاهای سبز و تفریحی قاره اروپا طراحی و ساخته شده اند. قدم زدن روزانه در این پارک با پیاده روی شبانه در کنار چراغ های نورانی کار گذاشته شده زیر نخل ها و همچنین فانوس های رنگارنگی که به آن ها آویزان شده، کاملا متفاوت است و به همین خاطر پیشنهاد می کنیم شب های پارک البرشا را به هیچ وجه از دست ندهید که بعدها خودتان پشیمان خواهید شد. همچون پارک ملی مشرف در این مجموعه نیز امکانات مختلف رفاهی و تفریحی برای تمام توریستان در رده های سنی گوناگون مختص شده و شما می توانید با انتخاب یک مکان درست و ایده آل از چشم اندازی شگرف نسبت به برج العرب برخوردار شوید. ناگفته نماند این پارک دارای یک جهت پیاده روی به طول 1.4 کیلومتر نیز بوده که در یک سوی آن دریاچه پارک و در سوی دیگرش یک فضای سبز بی خاتمه، انتظار قدوم مبارک شما توریستان عزیز را می کشد.

سیاره سبز (جنگل بارانی دبی)

اگر در سفر خود به دنبال هیجان و ماجراجویی هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم به سراغ Green Planet (گرین پلنت) یا همان سایره سبز بروید. این مورد از جاهای دیدنی دبی در اصل یک جنگل بارانی با پوشش انبوهی از درختان گرجهتی بوده که در یک فضای بسته یا همان بیودوم (اکولوژی بسته و عمودی) قرار گرفته و در آن شما می توانید با انواع مختلفی از آبزیان، عنکبوت ها، مارمولک ها، توکان ها و همچنین دو عدد تنبل درختی دوست داشتنی روبرو شوید و آنقدر از تماشای چیزی بالغ بر سه هزار گونه مختلف جانوری و گیاهی در سیاره سبز به وجد بیایید که با خیالی راحت از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی دبی یاد کنید. ناگفته نماند طبقه نخست این مورد از جاهای دیدنی دبی همچون جنگلی در آب است که شما می توانید بعد از تماشای آن و با استفاده از آسانسور شیشه ای خود را به طبقات بالاتر برسانید و سپس از طریق پیچ خوردن به دور یک درخت حدودا 25 متری مجددا به پایین برگردید و کلا روز خوشی را برای خود و دیگر همسفرانتان رقم بزنید.

آبادی القدره

نام آبادی به اسم القدره (Al Qudra) را هم به فهرست جاذبه های توریستی دبی اضافه کنید، چرا که خیلی بعید است در نقطه دیگری از این جهان خاکی بتوانید در بیابانی وسیع با آبادی در کنار تعداد زیادی دریاچه روبرو شوید! البته فراموش نکنید که آبادی القدره در حقیقت یک سکونتگاه مصنوعی بوده که بدست ساکنان خوش سلیقه اماراتی در این موقعیت مکانی ساخته شده و امروزه تبدیل به یکی از مهمترین اقلیم های حیات وحش در شهر دبی شده و در آن چیزی بالغ بر 130 گونه مختلف از ماهی، پرنده و همچنین گیاهان مخصوص بیابانی رشد و نمو پیدا کرده اند.

کانال آبی دبی

از دیگر دیدنی های دبی باید به کانال آبی آن اشاره کرد. واقعیتش را بخواهید، شاید حتی خوش بین ترین شهروند دبی هم فکرش را نمی کرد طرحی که حاکم دبی (شیخ محمد بن راشد آل مکتوم) در سال 2013 آن را کلید زد و به گفته وی قرار بود تا بخش های میانی اتوبان اصلی دبی کشیده شود، اینقدر جذاب و توریست پسند در بیاید! اما این هم از دیگر معجزات اماراتی ها است که ما امروزه می توانیم در سفر به بزرگترین شهر آنان از این جاذبه بازدید کنیم و در طول حدودا 3.2 کیلومتری آن به پیاده روی یا دویدن و دوچرخه سواری مشغول شویم و با تاریک شدن هوا شاهد دلربایی آبشارهایی باشیم که از این کانال به سمت پایین سرازیر شده اند. از قلم نیفتد در سرتاسر این مورد از دیدنی های دبی 5 پل عابر پیاده نیز ساخته شده تا تماشاگران بتوانند به سادگی توسط آن ها به طرف دیگر کانال منتقل شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 804

به "با بی مثال ترین جاذبه های گردشگری دبی آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بی مثال ترین جاذبه های گردشگری دبی آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید