بانوی سیاهپوش آثار شکسپیر کیست ؟

به گزارش سفر به روسیه، شکسپیر، شاعر و نویسنده مشهور انگلیسی در بسیاری از کتاب هایی که نوشته است از زنی سیاه پوش یاد نموده که او را بانویی سیاه پوش خطاب می نماید و حتی برخی از شعرهایی را با اسم او تمام می نماید

بانوی سیاهپوش آثار شکسپیر کیست ؟

به گزارش خبرنگاران به نقل ایبنا ، سال هاست که منتقدین و کارشناسان ادبی درباره زن سیاه پوش اشاره شده در آثار شکسپیر تحقیق می نمایند. به گزارش گاردین، ویلیام شکسپیر، شاعر و نویسنده مشهور انگلیسی در بسیاری از کتاب هایی که نوشته است از زنی سیاه پوش یاد نموده که او را بانویی سیاه پوش خطاب می نماید و حتی برخی از شعرهایی را با اسم او تمام می نماید.

هنوز هم سال هاست که منتقدین و کارشناسان ادبی به این مسئله مشکوک هستند و درباره آن تحقیق می نمایند. اخیراً یکی ازمورخان انگلیسی درباره این مسئله بحث نموده است و به گونه ای راز آن را افشا می نماید.

وی در کتابش ادعا می نماید این زن سیاه پوش و الهام بخش شعرهای شکسپیر، همسر یکی از مترجمان ایتالیایی بوده است که بعدها رابطه ای عاشقانه با شاعر انگلیسی برقرار می نماید.

به عبارت دیگر بیشتر شعرهای بعد از رابطه شکسپیر با این بانوی سیاه پوش به خاطر همین زن سروده شده است و می توان ردپایی از وی در این شعرها پیدا کرد.

ابری بورل، مورخ ادبیات انگلیسی در این کتاب با عنوان معشوقعه شکسپیر اعتقاد دارد این زن سیاه پوش، آلین فلوریو نام دارد که شوهرش را ترک می نماید و با شاعر انگلیسی رابطه برقرار می نماید.

دکتر بورل که سال ها برای نوشتن این کتاب تحقیق و مطالعه نموده است، با استناد به دست نوشته های شکسپیر می نویسد: شاعر انگلیسی در حقیقت یک لیست هشت نفری از زنان اطراف خود را تهیه نموده بود که شعرهای خود را برای آن ها می سرود.

شکسپیر در شعرهای خود بانوی سیاه پوش را با موهایی سیاه، طوری توصیف می نماید که هیچ کدام آنها در همسر او دیده نشده بودند. بر اساس نوشته های شکسپیر او برای اولین بار آلین را در مهمانی تیچفلد، خانه اشرافی کنت ساتهماپتون دیدار می نماید و رابطه آن ها بعد از آن دیدار بیشتر می گردد و به جایی می رسد که الهامبخش شعرهای شاعر انگلیسی می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1241

به "بانوی سیاهپوش آثار شکسپیر کیست ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوی سیاهپوش آثار شکسپیر کیست ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید