طراحی ویلا: باغ موزه مینیاتور کجاست؟

به گزارش سفر به روسیه، معرفی

باغ موزه مینیاتور تهران یکی از جاذبه های گردشگری نسبتا نو در تهران است که متاسفانه به علت تبلیغات کم و نامناسب، کمتر شهروندی در مرکز حتی نام آن را شنیده است. فضای این باغ موزه تلفیقی از معماری مدرن و باغ سازی سنتی پارسی است.

طراحی ویلا: باغ موزه مینیاتور کجاست؟

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ موزه مینیاتور تهران اولین موزه مینیاتوری کشور است که در سال 1392 افتتاح شده است و محیطی بسیار دلنشین دارد.

در گالری این موزه که محیطی بسیار زیبا و مدرن دارد، تصاویری از آثار باستانی کشورمان که در فهرست میراث دنیای ثبت شده اند به نمایش در آمده است.

در محیط کاخ هم ماکت هایی بسیار زیبا از این آثار باستانی که با جزییات بسیار خوبی ساخته شده اند وجود دارد. ماکت های به نمایش درآمده شامل تخت جمشید، چغازنبیل، میدان نقش دنیا اصفهان، پاسارگاد، تخت سلیمان، گنبد سلطانیه، ارگ بم، کلیساهای ارامنه، کوه و کتیبه بیستون، مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی، بازار تبریز، آبشارهای شوشتر و گنبد قابوس در مقیاس یک بیست و پنجم هستند.

امکان بازدید از این باغ موزه همه روزه وجود دارد و مبلغ ورودی آن 2000 تومان برای هر توریست است. از جمله امکانات این باغ می توان به نیمکت، آبخوری، تابلوهای هدایتگر، کتیبه هایی که در خصوص ماکت ها توضیحات کاملی دارند و سرویس بهداشتی اشاره نمود.

در ساختن این باغ عناصر اصیل معماری ایرانی مانند کاشی کاری، حوض و آبراه های باغ در نظر گرفته شده است.

آدرس

باغ مینیاتوری در خیابان جانبازان غربی- نبش بزرگراه امام علی (ع) واقع شده و ورودی پیاده در باغ مینیاتوری جنب بوستان تمدن(گلبرگ) واقع شده است.

موقعیت باغ موزه مینیاتور روی نقشه

دسترسی

برترین راه برای رسیدن به باغ موزه مینیاتور، استفاده از مترو است. کافی است در ایستگاه مترو گلبرگ در خط 2 مترو از قطار پیاده شوید و پس از پنج دقیقه پیاده روی در خیابان نظام آباد به سمت جنوب و سپس گلبرگ به سمت غرب به بوستان تمدن (گلبرگ) و باغ موزه مینیاتور که در این بوستان واقع شده است برسید. اتوبوس های خط 5 سامانه اتوبوس های تندرو (BRT) هم در میدان رسالت ایستگاه دارند و با پیاده شدن در این ایستگاه و پیاده روی در راستا یاد شده می توانید به موزه مینیاتور برسید. بعلاوه با انتخاب ایستگاه مترو گلبرگ در خط 2 مترو در این فهرست، می توانید از اتوبوس هایی که در خیابان گلبرگ تردد می نمایند با خبر شوید و از آن ها بهره ببرید. اگر قصد رفتن به این موزه با خودرو شخصی را دارید، هم می توانید در خروجی خیابان کرمان در بزرگراه رسالت، یا خروجی خیابان گلبرگ در بزرگراه امام علی (ع) به این محل برسید.

آیا شما قبلا از این باغ موزه و ماکت های زیبای آن دیدنی نموده اید؟ تجربیات خود را از این گشت و گذار با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1939

به "طراحی ویلا: باغ موزه مینیاتور کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلا: باغ موزه مینیاتور کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید