این باورهای غلط درباره هواپیما را دور بریزید!

به گزارش سفر به روسیه، باورهای غلط درباره هواپیما

سوال کردن درباره سفر با هواپیما و شرایطی که ممکن است در آن پیش بیاید، برای افراد زیادی اولین دقدقه پروازشان است و باید گفت که حق هم دارند اما دقیقا چه شرایطی برای افراد پیش می آید که دچار این ترس و فوبیا می شوند که اگر مسئله ای برایشان در سفرهای هوایی پیش بیاد، دیگر راهی برای خلاصی از آن نیست؟ ما امروز می خواهیم در این مطلب به این بپردازیم که چه باورهای غلطی درباره هواپیما و سفر با آن وجود دارد. در ادامه با ما در خبرنگاران در آنالیز باورهای غلط درباره هواپیما همراه باشید.

این باورهای غلط درباره هواپیما را دور بریزید!

تصادف پرندگان با هواپیما

افزایش قابل توجهی در اندازه برخورد پرندگان با هواپیما ها وجود داشته است. زمانی که موتور هواپیمای ایرباس 320 متعلق به یکی از خطوط هوایی آمریکا مورد اصابت غازهای کانادایی نهاده شد و باعث خاموش شدن موتورها شد درست قبل از این که خلبان تصمیم به تغییر جهت بگیرد اما باید به شمل بگوییم که که موتور هواپیما توانایی برخورد با پرندگان 4 پوندی را دارد و هر چیزی بزرگتر از آن می تواند یک تراژدی بزرگ را بیافریند.

90 ثانیه اگر به ترس خود غلبه کنید، می توانید نجات پیدا کنید

می گویند که اگر مسافران در طی 90 ثانیه اولیه یک حادثه بتوانند خونسردی خود را حفظ نمایند شانس بیشتری برای نجات یافتن دارند. 90 ثانیه اول به علت این که در صورت نترسیدن و خونسرد ماندن افراد شانس نجات یافتن را برای آن ها افزایش می دهد به لحظات طلایی معروف شده است . ترس حتی می تواند باعث گردد که افراد فراموش نمایند.

انتقال سریع بیماری در هواپیما

بعضی باورها بر این است که، اگر فرد بیماری در هواپیما حضور داشته باشد ، احتمال انتقال بیماری آن به دیگران بیشتر است. باید بگوییم که بیشتر ایرلاین ها، هواپیماهای خود را به فیلتر HEPA مجهز می نمایند که قادر به از بین بردن ویروس و هر گونه میکروبی می باشند . 95 درصد از کل ویروس ها و جرم ها از این طریق از بین می فرایند و به این صورت هوای کابین از هر نقطه ای بر پاک می گردد.

ترس از پرواز، اختلال عصبی است

ترس از پرواز به عنوان یک اختلال عصبی روانی است که در بین بیشتر افراد به صورت پیدا و پنهان وجود دارد. 15 الی 25 درصد از جمعیت دچار ترس از پرواز می باشند اما بادی ببینید که این اختلال قابل درمان است و افراد می توانند به این مشکل خود غلبه نمایند.

اطلاعات درباره حوادث هوایی

باید این را در وهله اول بپذیریم که رسانه ها و به صورت خاصه در این جا اخبار هوایی، می توانند افکار و اعتقادات ما درباره یک جریان را شکل بدهند. باید به شما بگوییم که اغلب اطلاعاتی که در خصوص تصادفات هوایی دارید در واقع غلط هستند و یکی از آن ها همانطور که در بالاتر نیز اشاره نموده بودیم، مرگ حتمی همه مسافران در سفرهای هوایی است. اغلب مردم تصور می نمایند که نجات یافتن از یک سانحه هوایی غیر ممکن است در حالی که این فقط یک باور غلط است و همانطور که گفتیم، بزرگ ترین تراژدی های هواییکه در فکر ما باقی می مانند، تنها آن ها فجایع واقعی هستند . طبق آمار 95 درصد از مسافرینی که در یک تصادف هوایی جان سالم به در می برند. زمانی که کمیته ایمنی حمل و نقل ملی آمار سوانح هوایی را بین سال های 1983 تا 2005 را که شامل 53487 مسافر می شد مطالعه کردند به این نتیجه رسیدند که، 51207 نفر از آن ها نجات پیدا نموده اند .

صاعقه می تواند باعث سقوط هواپیما گردد

یکی از سوالاتی که معمولا افراد آن را از خود می پرسند این است که اگر شرایط جوی به هم بریزد و صاعقه و رعد و برق رخ دهد آیا می تواند باعث سقوط هواپیما گردد؟ باید به شما بگوییم که بله، این اتفاق ممکن است که رخ دهد.

امروزه با توجه به تغییرات یشرفته و مدرنی که در ساخت هواپیماها به وجود آمده است، خوشبختانه رخ دادن حوادث هوایی به علت وجود صاعقه تبدیل به اتفاقی بسیار نادر و کمیاب شده است، چرا که بدنه هواپیماها به گونه ای طراحی شده است که صاعقه را پس می زند با این که هنوز هم شانس اندکی برای برخورد صاعقه با هواپیما وجود دارد ولی آخرین باری که این اتفاق رخ داد در سال 1963 بود و به این خاطر به شما می گوییم که بله، این امکان وجود دارد.

جایگاه های نزدیک به بال امن تر هستند.

می گویند که جایگاه های نزدیک به بال، در زمره امن ترین قسمت ها در هواپیما هستند ولی باید بگوییم که خیر! در واقع وسط هواپیما فقط در زمان آتش سوزی امن ترین قسمت هواپیما است چون با در خروجی هواپیما تنها 5 ردیف فاصله دارد.

کارشناسان کارکشته با آنالیز اطلاعات مربوط به تصادفات هواپیما های مسافربری در بین سال های 1971 تا سال 2005 میلادی به این نتیجه رسیدند که افرادی که در انتهای هواپیما نشسته اند 41 درصد بیشتر از دیگر افرادی که در دیگر قسمت های هواپیما ساکن هستند، شانس نجات پیدا کردن را دارند .

منبع: الی گشت
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1996

به "این باورهای غلط درباره هواپیما را دور بریزید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این باورهای غلط درباره هواپیما را دور بریزید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید