ایسوس برای رقابت با آیفون 12 مینی یک گوشی کوچک می سازد

به گزارش سفر به روسیه، این طور که به نظر می رسد، ایسوس میخواهد به زودی از یک گوشی پرچم دار در ابعاد کوچک رونمایی کند که احتمالا ذن فون مینی نام خواهد داشت تا بدین ترتیب بالاخره اندرویدی ها هم نماینده ای جمع و جور و البته قدرتمند برای رقابت با آیفون 12 مینی داشته باشند.

ایسوس برای رقابت با آیفون 12 مینی یک گوشی کوچک می سازد

در اواخر سال 2020 و هم زمان با معرفی گوشی های سری آیفون 12، شاهد این بودیم که آیفون 12 مینی هم به عنوان کوچکترین عضو این مجموعه با نمایشگر 5.4 اینچی رونمایی شد. محصولی که به اعتقاد بسیاری از کاربران اپل، معنای واقعی یک گوشی هوشمند با برند اپل را تداعی می کرد. هرچند در ادامه راه، باز هم گوشی های عظیمتر این سری بودند که در فروش پیروز تر ظاهر شدند.

با این حال به نظر می رسد هنوز هم عده زیادی از کاربران هستند که به گوشی های کوچک علاقه دارند اما همه آن ها لزوما از هواداران اپل نیستند و در دنیای اندروید هم کاربران زیادی وجود دارند که همچنان اعتقادشان بر این است که یک گوشی هوشمند باید کوچک باشد.

  • ردمی در حال کار روی یک گوشی جدید مشابه آیفون 12 مینی است

اولین شرکتی که فکر می کردیم یک گوشی کوچک برای رقابت با آیفون 12 مینی فراوری کند، ردمی بود که آن هم با مشکلاتی در ساخت، از جمله هزینه بالا و مشکلاتی مربوط به ضعف باتری روبرو شد و حالا می بینیم که شرکت تایوانی معروف در ساخت سخت افزارهای کامپیوتری و فراوری نماینده گوشی های گیمینگ راگ فون یعنی ایسوس دست به کار شده و به دنبال ساخت گوشی پرچم دار کوچکی مبتنی بر سیستم عامل اندروید است.

البته سونی هم گویا میخواهد گوشی های سری اکسپریا کامپکت خود را که به نسبت محصولات امروزی، کمی کوچکتر به حساب می آیند، با یک محصول 5.5 اینچی دوباره احیا کند، اما در خبرها خواندیم که این محصول به نسبت پرچم دارهای اصلی شرکت ژاپنی، سخت افزار ضعیف تری خواهد داشت. ولی آنچه که ایسوس به ساخت آن مشغول است، یک پرچم دار واقعی و بسیار قدرتمند خواهد بود.

فعلا در رابطه با معینات فنی گوشی جدید ایسوس خبری در اختیار نداریم اما اگر قرار باشد این گوشی یک پرچم دار قدرتمند باشد، قطعا باید در آن از پردازنده اسنپدراگون 888 استفاده گردد. همچنین گفته می گردد این گوشی از برند ذن فون خواهد بود و ذن فون مینی نام گذاری می گردد. اینکه نمایشگر این محصول دقیقا چه ابعادی دارد هم متأسفانه اعلام نشده و در گزارش های مربوطه تنها به این نکته اشاره شده که اندازه آن به نسبت ذن فون 7 پرو با نمایشگر 6.7 اینچی، بسیار کوچکتر است.

به اعتقاد بسیاری از منابع خبری، ذن فون مینی محصول کلیدی ایسوس در سال 2021 خواهد بود؛ چرا که شرکت تایوانی فعلا به عنوان یک شرکت عظیم در ساخت گوشی های هوشمند شناخته نمی گردد و اگر شخصی این برند را بشناسد، به لطف گوشی های گیمینگ قدرتمندی است که فراوری می نماید. ذن فون ها به تنهایی نتوانستند نام ایسوس را در بین کاربران جا بیندازند. از همین رو، یک گوشی کوچک، آن هم در شرایطی که حتی عظیمترین شرکت های اندرویدی هم در ساخت آن ریسک نمی نمایند (به خاطر مشکلاتی در ساخت و نبود تقاضای کافی) می تواند نقش پررنگی در معروفیت و محبوبیت این شرکت پرآوازه داشته باشد.

  • محصولات برنده و بازنده ایسوس در سال 2020

اینکه ذن فون مینی دقیقا در چه تاریخی رونمایی می گردد و چه قیمتی خواهد داشت فعلا معین نیست. به نظر می رسد گوشی بعدی ایسوس که شاهد رونمایی از آن خواهیم بود، گوشی گیمینگ راگ فون 5 است که احتمالا در بازه زمانی مارس - آوریل (اسفند - اردیبهشت) وارد بازار می گردد. این احتمال هم وجود دارد که شرکت تیزری از گوشی کوچک خود در مراسم رونمایی از راگ فون 5 منتشر کند اما در هر صورت باید بعد از بازه زمانی یاد شده منتظر حضور آن در بازار باشیم. خوشبختانه اینکه گوشی در سال 2021 راهی بازار می گردد حتمی است.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1433

به "ایسوس برای رقابت با آیفون 12 مینی یک گوشی کوچک می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایسوس برای رقابت با آیفون 12 مینی یک گوشی کوچک می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید