ایران خودرو: باز شدن کیسه هوا به شرایط برخورد بستگی دارد!

به گزارش سفر به روسیه، مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو گفت: باز شدن کیسه هوا (ایربگ) در هنگام تصادف خودرو، بستگی به شدت ضربه، میزان سرعت و زاویه ای دارد که ضربه وارد می شود.

ایران خودرو: باز شدن کیسه هوا به شرایط برخورد بستگی دارد!

به گزارش صداوسیما، مهدی رحیمی اضافه کرد: کیسه هوای هر خودرو یک جعببه سیاه برای ذخیره اطلاعات دارد و ما برای بررسی حادثه بهبهان باید این جعبه های سیاه را بررسی کنیم تا بتوانیم تشخیص دهیم که چرا کیسه هوا عمل نکرده است.

وی گفت: اگر مشخص شود که اشکال از کیسه هوا بوده ما طبق قرارداد های بین المللی باید به سراغ تولید کننده آن کیسه هوا برویم و مقصر سازنده کیسه هوا است.

رحیمی با بیان اینکه نظام های کیفی در خودروسازی ها مستقرند اضافه کرد: اگر ایراداتی در خودرو های تولید شده مشاهده می شود این ایرادات خیلی محتوایی نیست که خودرو در حد فروش نباشد.

مدیر طراحی مرکز توسعه محصولات ایران خودرو گفت: خودرو باید به محض تولید در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل مشتری شود، اما اکنون خودرو های متوقف شده و ماندگار، به دلیل کمبود قطعات، دچار ایراداتی می شوند که پس از بازیابی و مونتاژ مجدد، ممکن است هنگام تحویل به مشتری اشکالاتی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در کشور ما آزمون تصادف وجود ندارد و خودروسازان برای دریافت گواهینامه های معتبر، باید خودرو ها را به خارج از کشور ارسال کنند و بعد از دریافت گواهینامه ها آن ها در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1947

به "ایران خودرو: باز شدن کیسه هوا به شرایط برخورد بستگی دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خودرو: باز شدن کیسه هوا به شرایط برخورد بستگی دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید