اولیایی: باید از فاجعه ملی در ورزشگاه آزادی جلوگیری کرد، برآورد هزینه بعد از کارشناسی صورت می گیرد

به گزارش سفر به روسیه، کاظم اولیایی به عنوان فعال در ساخت و ساز استادیوم ها درباره شرایط استادیوم آزادی توضیحاتی را مطرح نمود.

اولیایی: باید از فاجعه ملی در ورزشگاه آزادی جلوگیری کرد، برآورد هزینه بعد از کارشناسی صورت می گیرد

استادیوم آزادی که برای میزبانی بازی های آسیایی 1974 در سال 1350 افتتاح شد بعد از 50 سال سازه های این استادیوم فرسوده شده است. احمد مددی مدیر برکنار شده استادیوم آزادی هم هشدار داد که احتمال ریزش سکو های این استادیوم وجود دارد و مکن است حادثه متروپل دیگری رخ بدهد.

کاظم اولیایی که یکی از فعالیت هایش ساخت و ساز استادیوم های کشور است، درباره این مطلب به خبرنگار ورزشی خبرنگاران گفت: از عمر استادیوم آزادی 50 سال می گذرد و بعد از این همه سال معلوم است که این استادیوم نیاز به بازسازی دارد. علاوه بر این، ما نسبت به فرهنگ عمرانی بی توجه هستیم و اماکن دولتی را بد نگه می داریم.

او ادامه داد: همچنین دوران مدیریت در استادیوم آزادی کوتاه مدت است و هر کدام از مدیران براساس سلیقه خود این استادیوم را بازسازی می کنند. شرکت توسعه و تجهیز به عنوان کارفرما باید گزارش کارشناسی درباره این استادیوم را به اطلاع افکار عمومی برساند. و از رخ دادن یک فاجعه ملی در این استادیوم جلوگیری کند.

اولیایی گفت: ما به عنوان شرکت خصوصی ساخت و ساز استادیوم ها می توانیم کارشناسان خود را به استادیوم آزادی بفرستیم و آن ها ارزیابی و بررسی دقیق کنند تا مقاومت این بنا را بسنجند.

او درباره اینکه برای بازسازی استادیوم آزادی چقدر هزینه باید صورت بگیرد، گفت: در ابتدا باید مهندسان و کارشناسان خبره این استادیوم را معاینه فنی کنند و ایرادات را شناسایی کرده و بعد درباره هزینه تعمیر و بازسازی نظر بدهند.

اولیایی درباره اینکه استادیوم آزادی قابل اصلاح است، بیان نمود: بله، به طور حتم این استادیوم قابل اصلاح است و باید بازسازی آن از طریق کارشناسان فنی و خبره صورت بگیرد. مدیران اجتماعی تخصصی در زمینه ساخت و ساز استادیوم ها تخصصی ندارند و آن ها نمی توانند اظهار نظر درستی درباره استادیوم آزادی داشته باشند.

او افزود: مسئولیت استادیوم آزادی بر عهده شرکت توسعه و تجهیز است. این شرکت به صورت تخصصی فعالیت می کند و مهندسان خبره ای دارد که می توانند به طور دقیق ایرادات این استادیوم را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

اولیایی درباره اظهارات مددی مبنی بر هزینه 700 میلیارد تومانی برای بازسازی استادیوم آزادی گفت: به هر حال برآورد هزینه باید صورت بگیرد و شرکت توسعه و تجهیز مشاوران فنی خوبی دارد که می توانند درباره هزینه بازسازی استادیوم آزادی نظر بدهند و صحت و سقم اظهارات مددی مشخص می شود.

او خاطر نشان کرد: به هر حال ما آمادگی داریم که مهندسان خبره خود را به استادیوم آزادی اعزام کنیم و آن ها ارزیابی دقیقی از میزان خسارت و بازسازی این استادیوم ارائه بدهند و حتی در بازسازی این مجموعه کمک کنیم.

خبرنگاران ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 13 مهر 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2085

به "اولیایی: باید از فاجعه ملی در ورزشگاه آزادی جلوگیری کرد، برآورد هزینه بعد از کارشناسی صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیایی: باید از فاجعه ملی در ورزشگاه آزادی جلوگیری کرد، برآورد هزینه بعد از کارشناسی صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید