الحوثی: هیچ ابتکارعمل جدی برای صلح مطرح نشده

به گزارش سفر به روسیه، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله در سخنانی گفت که تا کنون هیچ ابتکار عمل جدی برای دستیابی به صلح در این کشور به انصارالله پیشنهاد نشده است.

الحوثی: هیچ ابتکارعمل جدی برای صلح مطرح نشده

به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران برجسته جنبش انصارالله در سخنانی درباره امکان گفت وگو با شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات اظهار کرد: انصارالله تنها با کشورهای عضو ائتلاف متجاوز مذاکره خواهد کرد؛ چراکه آنها تصمیم گیرنده هستند و ما با مزدوران داخلی تحت امر آنها مذاکره ای نخواهیم کرد.

وی افزود: ما با این مزدوران گفت وگو نخواهیم کرد بلکه با حامیانشان گفت وگو می کنیم و ما این را در سند جامع حل و فصل بحران یمن مطرح کردیم. این گروه ها طبق دیکته های امارات و عربستان فعالیت می کنند.

الحوثی گفت: کسی که برای ملت و میهنش بجنگد متجاوز را نخواهد پذیرفت که سرباز جنگنده خارجی باشد و به عبارت دیگر به عقیده ما آنها صاحبان اصلی تصمیم گیری نیستند تا در این باره صحبت شود.

وی همچنین تأکید کرد: تا امروز هیچ ابتکار عملی جدی برای صلح در یمن مطرح نشده است و با تمامی ابتکار عمل های پیشنهادی انصارالله نیز مخالفت شده است.

الحوثی در بخش دیگری از اظهاراتش بر توقف تجاوز و محاصره یمن پیش از آغاز مذاکرات صلح تأکید کرد.

وی ادامه داد: انصارالله آماده جنگ و ادامه درگیری است اما ما موافق صلح هستیم. همه مسائل قابل حل و فصل کردن از طریق مذاکرات صلح است.

رهبر انصارالله درباره درگیری ها در مأرب نیز شرح داد: نبرد در مرزهای مأرب موضوع جدیدی نیست و این نبرد از زمان آغاز عملیات ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن تا بدین لحظه ادامه داشته است.

وی افزود: دشمنان یمن تلاش دارند چنین وانمود کنند که عملیات مأرب جدای از جنگ یمن است و این ارتش و کمیته های مردمی هستند که ابتدائا به مأرب حمله کرده اند، در حالی که نیروهای دولت صنعاء تلاش دارند مأرب را از اشغال ائتلاف سعودی آزاد کنند. تعیین است که اماراتی ها و عربستانی ها از همان روز اول درگیری های مأرب را رهبری کردند و امروز نیز همینگونه است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1443

به "الحوثی: هیچ ابتکارعمل جدی برای صلح مطرح نشده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الحوثی: هیچ ابتکارعمل جدی برای صلح مطرح نشده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید