از هدف گذاری به روش SMART چه می دانید؟

به گزارش سفر به روسیه، اهداف باید تاریخ و مدت زمان قابل اندازه گیری داشته باشند تا بتوان میزان رسیدن به موفقیت را در جهت سنجید. باید معیاری برای اندازه گیری میزان موفقیت خود داشته باشید تا از دستاورد های خود آگاه شوید.

از هدف گذاری به روش SMART چه می دانید؟

آیا از هدف گذاری های خود راضی هستید؟ از هدف گذاری به روش اسمارت (S.M.A.R.T) چه می دانید؟ با توجه به این موارد می توانید در دستیابی به اهداف خود پیروز تر عمل کنید.

ابتدای امر باید توجه داشته باشید که هدف گذاری شما باید دقیق و مشخص باشد. اهداف کلی و مبهم راستا مشخصی نداشته و شما را با مشکل روبرو می کنند. با دقیق، ساده و مشخص بیان کردن هدف، به سادگی از مقصد نهایی کوشش های خود آگاه می شوید.

اهداف باید تاریخ و مدت زمان قابل اندازه گیری داشته باشند تا بتوان میزان رسیدن به پیروزیت را در راستا سنجید. باید معیاری برای اندازه گیری میزان پیروزیت خود داشته باشید تا از دستاورد های خود آگاه شوید.

از قابل دستیابی بودن اهداف اطمینان حاصل کنید. اگر امیدی در رسیدن به هدفی که مشخص کرده اید ندارید، تنها اعتماد به نفس خود را خدشه دار کرده اید. با وجود این، از هدف گذاری های بیش از حد ساده خودداری کنید. با رسیدن به اهدافی که برای آن زحمتی نکشیده اید، ترس نرسیدن به اهداف سخت بعدی را در جان خود خواهید انداخت.

توجه داشته باشید که اهدافتان با راستای که در زندگی پیشه کرده اید، همسویی داشته باشد. با مرتبط بودن اهداف به راستا خود، به تمرکز بیشتر برای رسیدن به هدف دست خواهید یافت.

اهداف شما باید زمان بندی داشته باشند. وقتی با زمان بندی هدف گذاری می کنید، با درک اضطرار موجود در رسیدن به هدف، زودتر به نتیجه خواهید رسید.

فراموش نکنید که اهداف خود را روی کاغذ بیاورید. نوشتن اهداف، آن ها را ملموس تر و واقعی تر نشان می دهد و آن زمان است که برای کوشش در راستای رسیدن به هدف آماده اید.

منبع: شرق به نقل از techrasa

منبع: فرادید
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 621

به "از هدف گذاری به روش SMART چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از هدف گذاری به روش SMART چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید