آنر صندلی شیائومی را در بازار موبایل چین تصاحب کرد

به گزارش سفر به روسیه، حدود یک سال قبل آنر به طور کامل از هواوی جدا شد و حالا یک شرکت کاملا مستقل محسوب می گردد. اگرچه طی چند سال گذشته آمار فروش گوشی های هواوی با افت قابل توجهی روبرو شده، اما در این میان فرایند صعودی آنر-به خصوص در بازار موبایل چین-همچنان ادامه دارد.

آنر صندلی شیائومی را در بازار موبایل چین تصاحب کرد

بر اساس جدیدترین گزارش شرکت کانالیس، آنر حالا سومین شرکت بزرگ در بازار موبایل چین محسوب می شود و شرکت هایی مانند شیائومی، اپل و هواوی در رتبه های پایین تر از آن قرار دارند. آنر در سه ماهه سوم 2021 حدود 14.2 میلیون گوشی راهی بازار چین نموده که 25 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته و 105 درصد بیشتر از سه ماهه قبلی به شمار میرود.

در گزارش کانالیس آمده که بخشی از این رشد شگفت انگیز به خریدن گوشی های آنر به وسیله کاربران سابق گوشی های هواوی برمی شود. علاوه بر این گوشی های آنر پلی 20، X20 و سری 50 در بازار چین با استقبال زیادی روبرو شده اند. گوشی های سری آنر 50 مدتی قبل به دست کاربران اروپایی رسیدند و باید ببینیم آیا در این کشورها هم مورد استقبال کاربران قرار می گیرند یا نه.

بر اساس این آمار، دو شرکت زیرمجموعه هلدینگ BBK مقام اول و دوم بازار موبایل چین را در اختیار دارند. در رتبه نخست شرکت ویوو با سهم بازار 23 درصدی دیده می شود و اوپو که حالا آمار فروش گوشی های وان پلاس را هم در بر گرفته، با سهم بازار 21 درصدی در رتبه دوم قرار گرفته است.

شیائومی که در فصل قبلی در رتبه سوم قرار داشت، در سه ماهه سوم 2021 توانسته فقط 10.9 میلیون گوشی راهی بازار چین کند و رشد سالانه آن هم به فقط 4 درصد می رسد. این یعنی بین 5 شرکت بزرگ این بازار، شیائومی بدترین عملکرد را داشته است.

در رتبه پنجم هم شاهد قرارگیری اپل هستیم که با رشد سالانه 62 درصدی در سه ماهه سوم 2021 حدود 8.3 میلیون آیفون به دست کاربران چینی رسانده است. هواوی هم که روزی روزگاری در رتبه اول این لیست قرار داشت، حالا دیگر نام آن در بین 5 شرکت بزرگ دیده نمی شود و طی این مدت حدود 5 میلیون گوشی فروخته است.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1802

به "آنر صندلی شیائومی را در بازار موبایل چین تصاحب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنر صندلی شیائومی را در بازار موبایل چین تصاحب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید