آموزش تزیین سفره هفت سین با وسایل دور ریختنی

به گزارش سفر به روسیه، با استفاده از وسایل دور ریختنی و بی استفاده می توانید وسایل جدید بسازید. با آموزش تزیین سفره هفت سین با وسایل دور ریختنی همراه ما باشید.

آموزش تزیین سفره هفت سین با وسایل دور ریختنی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

با نزدیک شدن به سال نو، بسیاری از افراد با ذوق و هنرمند به فکر ایده های جدید برای تزیین سفره هفت سین خود میفتند تا هر سال سفره ای متنوع تر و زیباتر داشته باشند و ذوق و هنر خود را به رخ دیگران بکشند. از طراحی ظروف کریسالی و سفالی با رنگ های طبیعی و شیمیایی گرفته تا ساخت ظروف، گلدان، جا شمعی و ... با وسایل دور ریختنی. در واقع با هر وسیله کوچکی که حتی فکر آن را هم نمی توانید بکنید، می توانید یک عالم وسایل جدید بسازید یا وسایل قدیمی تر را تزیین نموده و تغییر دهید و دوباره از آن ها استفاده کنید.

در اینجا تصمیم داریم ساخت چند نمونه ظرف و ظروف جدید با وسایل دور ریختنی را به شما آموزش دهیم تا از این ایده های جدید برای تزیین سفره هفت سین سال جاری خود استفاده کنید و هنری نو را به دیگران معرفی کنید. با ما همراه باشید.

تزیین سفره هفت سین با وسایل دور ریختنی:

همانطور که همه می دانیم برای چیدن یک سفره هفت سین احتیاج به چندین ظرف ترجیحا مشابه است تا هفت جز سفره هفت سین شامل سیب، سبزه، سنجد، سیر، سمنو، سماق و سرکه را داخل آن قرار دهیم. همچنین برای قرار دادن فرعیات سفره هفت سین مانند تخم مرغ رنگی، ماهی قرمز، آیینه، اسپند و ... نیز احتیاج به ظرف های مناسب است.

مدتی است استفاده از جام های پایه بلند و ظروف سفالی به اصطلاح مد شده اما هر مدی یک روز قدیمی می گردد و استفاده از آن دیگر لطفی ندارد.

همچنین درست است که خرید یک دست جام تزیین شده با روبان و نگین و مروارید یا حتی خرید 7 عدد کاسه سفالی آبی یا سبز بسیار ساده است اما بهتر است دست به خلق ایده های جدید بزنیم و دچار تکرار و یک نواختی نشویم.

اگر می خواهید بدون آنکه به بازار بروید و هزینه کنید، یک دست ظرف جدید برای سفره هفت سین سال جاری خود داشته باشید از آموزشی که در ادامه می آید استفاده کنید.

  • ساخت ظروف زیبا، با سی دی یا صفحه قدیمی و بی استفاده:

برای داشتن چند عدد ظرف جدید و زیبا که لنگه آن در هیچ فروشگاه یا خانه ای نیست شما به تعدادی صفحه گرامافون قدیمی و بی استفاده احتیاج دارید. تنها کاری که باید انجان دهید این است که یک کاسه فلزی یا استیل را برعکس داخل فر قرار دهید و فر را روشن کنید. وقتی فر حسابی داغ شد، در فر را باز نموده و یک صفحه گرامافون را روی کاسه قرار دهید و اجازه دهید تا حرارت این صفحه را تغییر شکل دهد. وقتی صفحه آغاز به نرم شدن و فرم دریافت کرد، حرارت را خاموش کنید و صفحه را داخل همان کاسه قرار دهید تا فرم کاسه را به خود بگیرد. در نهایت صبر کنید تا صفحه و کاسه کاملا خنک شوند و بعد آن را از داخل کاسه بیرون آورید و به عنوان یک ظرف جدید از آن استفاده کنید.

  • تزیین تخم مرغ رنگی عید با اسفنج و دکمه

یکی از قسمت های هیجان انگیز و دوست داشتنی نوروز، رنگ آمیزی تخم مرغ برای سفره هفت سین است. برای تهیه تخم مرغ رنگی هفت سین ایده های بسیار زیادی وجود دارد و شما از مواد و راه های بسیار زیادی می توانید استفاده کنید. با این حال بسیاری از افراد از کار کردن با رنگ ها فراری هستند و ترجیح می دهند راه های ساده تری را امتحان نمایند. یکی از این راه های ساده، کم هزینه و بامزه، تزیین تخم مرغ رنگی با دکمه است. در اصل در این روش شما از هیچ تخم مرغ و هیچ رنگی استفاده نمی کنید!

کاری که انجام می دهید این است که باید چند تکه اسفنج بدون استفاده را برداشته و با استفاده از چاقو، قیچی و یا کاتر آن را به شکل بیضی درآورید و بعد سمباده بزنید تا سطح آن صاف و یک دست گردد. سپس سطح این تخم مرغ اسفنجی را به چسب آغشته نموده و دکمه های رنگارنگ ریز و درشت را روی آن بچسبانید.

حتی اگر حوصله و زمان چسب کاری هم ندارید اشکالی ندارد. شما می توانید دکمه های رنگارنگ ریز و درشتی که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید و عملا حکم وسایل دور ریختنی را دارند، با استفاده از سوزن های ته گرد رنگارنگ داخل اسفنج فرو کنید. این کار هم تخم مرغ اسفنجی شما را زیباتر می نماید و هم کثیف کاری چسب و ... را نخواهد داشت.

  • ساخت جاشمعی با قوطی نوشابه!

شاید تعجب کنید اما با استفاده از قوطی های فلزی کنسرو و نوشابه که جزو پرتعداد ترین وسایل دور ریختنی هستند، می توان جاشمعی های زیبا و خاص تهیه کرد و از آن ها در سفره هفت سین بهره برد. چیزی که مهم است این است که این قوطی ها را حسابی شسته و تمیز کنید و همینطور، مواظب انگشتانتان باشید چون لبه های این قوطی ها بسیار برنده خواهد بود.

برای ساخت جا شمعی با قوطی نوشابه، بعد از تمیز کردن قوطی فلزی نوشابه، با استفاده از یک کاتر تیز، قسمت درب قوطی را جدا کنید. سپس بدنه قوطی را به صورت نواری برش بزنید اما تا آخر پایین نیایید که برش ها جدا نشوند. بعد یکی یکی این برش ها مانند تصویر زیر، را به سمت کف قوطی تا بزنید و این کار را برای همه برش ها تکرار کنید تا تمام شوند.

در نهایت شما شکلی شبیه به یک گل خواهید داشت که می توانید از شمع سکه ای وسط آن استفاده نموده و یک جاشمعی زیبا داشته باشید.

برای خلاقیت هیچ محدودیتی نیست و شما می توانید از هر وسیله بی استفاده ای، یک شاهکار هنری خلق کنید. امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با خلاقیت و سلیقه خودتان، ظرف و ظروفی زیباتر از آنچه در اینجا دیدید تهیه کنید و از آن ها برای تزیین سفره هفت سین با وسایل دور ریختنی و یا به عنوان وسایل دکوری در منزل استفاده کنید.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1209

به "آموزش تزیین سفره هفت سین با وسایل دور ریختنی" امتیاز دهید

5 کاربر به "آموزش تزیین سفره هفت سین با وسایل دور ریختنی" امتیاز داده اند | 1.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تزیین سفره هفت سین با وسایل دور ریختنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید