کشف پنگوئنی که هم قد انسان بود ، اظهارات مدیر موزه کانتربری درباره کشف فسیل عجیب پنگوئن

به گزارش سفر به روسیه، بقایای پنگوئنی عظیم الجثه در نیوزیلند پیدا شده که به گفته پژوهشگران هم اندازه یک انسان امروزی بوده است.

کشف پنگوئنی که هم قد انسان بود ، اظهارات مدیر موزه کانتربری درباره کشف فسیل عجیب پنگوئن

خبرنگاران: بی بی سی نوشت: استخوان های فسیل شده ای که دانشمندان پیدا کرده اند متعلق به حیوانی است که گفته می شود قدش حدود 160 سانتی متر و وزنش تقریبا 80 کیلوگرم بوده است.

این حیوان در دوران پالئوسن بین 66 تا 56 میلیون سال پیش زندگی می کرده است.

این موجود که موزه کانتربری نیوزیلند آن را پنگوئن غول پیکر نامیده به فهرست حیوانات عظیم الجثه ای اضافه می شود که بومی نیوزیلند بوده اند و منقرض شده اند.

پل اسکافیلد از مدیران موزه کانتربری به بی بی سی گفت این جانور یکی از بزرگ ترین گونه های پنگوئنی است که تاکنون پیدا شده است.

به گفته اسکافیلد این پنگوئن در آب های نیم کره جنوبی می زیسته است.

خزندگان دریایی ساکن اقیانوس تقریبا هم زمان با دایناسورها منقرض شده اند و به گفته اسکافیلد بعد از آن به مدت سی میلیون سال دوره پنگوئن های غول پیکر فرا رسیده است.

در حال حاضر بزرگترین گونه این حیوان، پنگوئن امپراتور است که قدش به حدود یک متر و 20 سانتی متر می رسد.

اسکافیلد توضیح می دهد: ما فکر می کنیم در آن زمان جانوران خیلی سریع تکامل می یافتند و رشد می کردند. دمای آب در اطراف نیوزیلند در آن زمان ایده آل بوده، در حدود 25 درجه سانتی گراد در مقایسه با هشت درجه سانتی گراد در حال حاضر.

در دوره پنگوئن های عظیم الجثه، نیوزیلند با سرزمین فعلی استرالیا یکپارچه بوده که آن هم تصور می شود به سرزمین های جنوبگان متصل بوده است.

به گفته پژوهشگران پاهای پنگوئن منقرض شده احتمالا نقش مهم تری در شنا کردن این حیوان نسبت به پنگوئن های فعلی ایفا می کرده است.

استخوان های ساق پای این حیوان سال گذشته میلادی جایی در منطقه کانتربری شمالی در نیوزیلند پیدا شد و از آن زمان یک تیم پژوهش بین المللی در حال مطالعه آن بود.

منبع: چمدان
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 261

به "کشف پنگوئنی که هم قد انسان بود ، اظهارات مدیر موزه کانتربری درباره کشف فسیل عجیب پنگوئن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف پنگوئنی که هم قد انسان بود ، اظهارات مدیر موزه کانتربری درباره کشف فسیل عجیب پنگوئن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید