کاوشگر استقامت دهمین نمونه ذخیره از مریخ را جمع آوری کرد

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، این ذخایر جمع آوری شده به عنوان نمونه پشتیبان به کار می روند و در صورتیکه نمونه های ذخیره شده در استقامت به لندر منتقل نشوند، این نمونه ها جایگزین می شوند.

کاوشگر استقامت دهمین نمونه ذخیره از مریخ را جمع آوری کرد

کاوشگر استقامت که به مقدار یک خودرو است، 10 محفظه مخصوص جمع آوری سنگ و خاک سیاره را پر نموده است. مقامات آزمایشگاه JPLناسا در جنوب کالیفرنیا در حساب کاربری توئیتر نوشتند: بالاخره رسما تمام شد. کاوشگر استقامت ناسا آخرین محفظه ذخیره نمونه ناسا را رها کرد. 10 نمونه جمع آوری شده روی سطح مریخ قرار دارند و محتمل است در آینده نزدیک برای تحلیل عمیق تر به زمین بازگردانده شوند.

کاوشگر استقامت در فوریه 2021 میلادی روی سطح دهانه Jezero فرود آمد و چند نمونه جمع آوری کرد که تا 2033 میلادی در یک ماموریت مشترک ناسا و سازمان فضایی اروپا به زمین برگردانده می گردد.

برای بازگرداندن نمونه ها به زمین، کاوشگر استقامت باید چند محفظه حاوی نمونه را به یک لندر مجهز به موشک ناسا روی سیاره سرخ برساند. در مرحله بعد موشک نمونه ها را به مدار مریخ می رساند و در آنجا یک کاوشگر سازمان فضایی اروپا نمونه ها را به زمین برمی گرداند. کاوشگر استقامت تنها فضاپیمای فعال است.

مدارگرد سازمان فضایی اروپا و لندر ناسا قرار است به ترتیب در 2027 و 2028 میلادی به فضا ارسال شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2142

به "کاوشگر استقامت دهمین نمونه ذخیره از مریخ را جمع آوری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر استقامت دهمین نمونه ذخیره از مریخ را جمع آوری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید