هیانگ گان پکن، بزرگ ترین آکواریوم دنیا!

به گزارش سفر به روسیه، آکواریوم هیانگ گان پکن | Beijing Guanghuan Aquarium

می خواهیم تا بزرگ ترین آکواریوم دنیا به گفته چینی ها را به شما معرفی نماییم؛ آکواریوم هیانگ گان در شهر پکن. این آکواریوم که به عنوان وسیع ترین آکواریوم دنیا که تا به حال بر روی خشکی ها ساخته شده است در دنیا معروف شده، نزدیک به 20 سال است که از افتتاحش می گذرد و همچنان یکی از بزرگ ترین ها در نوع خود در دنیا است. آکواریوم هیانگ گان پکن امروزه یکی از اصلی ترین جاذبه های این شهر چینی به شمار میرود و هر گردشگری حداقل برای یک بار از آن تماشا نموده است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، با آکواریوم هیانگ گان پکن آشنا شویم.

هیانگ گان پکن، بزرگ ترین آکواریوم دنیا!

آکواریوم هیانگ گان پکن ، بزرگ ترین آکواریوم دنیا در خشکی

همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، این آکواریوم که در سال 1999 میلادی در شهر پکن افتتاح شد هنوز هم از لحاظ وسعت بی رقیب است و آن را به عنوان بزرگ ترین آکواریوم ساخته شده به وسیله دست های بشر بر روی خشکی ها می شناسند. آکواریوم هیانگ گان پکن در خود مجموعه بزرگی از حیوانات و جانداران آبزی را در مجموعه خود جای داده است. علاوه بر این که این مجموعه امروزه به یکی از مهم ترین و اصلی ترین جاذبه های شهر پکن تبدیل شده است اما به جز جاذبه بودنش، هدف دیگری هم از ساخت آن برای سازندگانش وجود دارد. کسانی که آکواریوم هیانگ گان پکن را ساختند در این صدد بوده اند که این مجموعه در واقع یک منبع بزرگ و بسیار وسیع و غنی برای مطالعات و تحقیقات داشنمندان و پژوهشگران در زمینه علوم دریایی و جانوری باشد.

دقیقا به همین دلیل است که این آکواریوم هم از لحاظ جاذبه بودنش و هم از لحاظ علمی بسیار مهم است. از جمله نکات جالبی که درباره این آکواریوم چینی وجود دار داین است که، دنیای زیر آبی که این آکواریوم به نمایش می گذارد هم برای بزرگسالان وهم برای بچه ها و نوجوانان جالب و گیرا است. به همین دلیل با جرات می توانیم بگوییم که آکواریوم هیانگ گان پکن مناسب و مجذوب نماینده برای هر گروه سنی است.

دیدنی های آکواریوم هیانگ گان پکن

آکواریوم هیانگ گان توانسته است تا در بازسازی دنیای زیر آب بسیار بزرگ خود، گروه بسیار بزرگی از مجموعه ماهی های مختلف و جانوران و آبزیان مختلف را از گونه های مختلف به دور هم حمع کند و به نمایش عموم مردم بگذارد و اتفاقا با اقبال عمومی مردم چه بومی های این کشور و چه جهانگرد ها و گردشگرانی که به آن می آیند، روبرو گردد. در آکواریوم هیانگ گان پکن برای بچه ها کلاس های آموزشی مختلفی برگزار می گردد تا آن ها با توجه به درس هایی که دارند و بعلاوه اردوی علمی که برایشان تدارک دیده شده است با دنیای جانوران آبزی بیش از پیش آشنا شوند. در نظر سنجی هایی که درباره جاذبه های مختلف چین بین گردشگران و مردم چین صورت گرفته است، این آکواریوم بسیار بزرگ در بین برترین های این فهرست قرار گرفته است. این آکواریوم دارای تونل های بسیار بلند و طولانی است که به صورت یک نیم دایره بزرگ در قسمت بالای این آکواریوم انواع و اقسام ماهی های مختلف در فضای داخلی آن در حال شنا هستند. خیلی از کسانی که به این آکواریوم رفته اند، حضور در آن و قدم زدن در بین ماهی ها را بسیار خاص و ویژه توصیف نموده اند.

نکته جالب توجهی که درباره ماهی هایی که در این آکواریوم نگهداری می شوند وجود دارد این است که در بین این ماهی ها، کوسه هم دیده می گردد. البته در بین این حیوانات، دلفین هم وجود دارد. گفتنی است که شرایط نمایش برای دلفین ها در این مجموعه کمی متفاوت تر از دیگر جانداران این مجموعه است. در این آکواریوم دلفین ها را از ساعت 11 قبل از ظهر تا 15 بعد از ظهر را به مجموعه استخر روباز این آکوارویم می آورند و با اجرای نمایش آن ها را به نمایش عموم می گذارند. این نمایش یکی از محبوب ترین برنامه هایی است که در آکواریوم هیانگ گان پکن برای عموم مردم اجرا می گردد. به جرات می توان گفت که آکوریوم هیانگ گان، یکی از مکان هایی است که هواداران و دوستدارن طبیعت و حیوانات از آن استقبال می نمایند. جالب است بدانید که با توجه به استقبالی که از آکواریوم هیانگ گان پکن شد، در کنار آن یک باغ وحش بزرگ ساختند که البته به میزان این آکواریوم از آن استقبال صورت نگرفت.

پکن WEATHER

جاذبه های اطراف آکواریوم هیانگ گان پکن

  • میدان تیانامن | Tiananmen Square

می گویند که میدان تیانامن چین را باید به عنوان بزرگ ترین میدان چین شناخت! این میدان چینی که در مرکز پکن است، پر است از جاذبه های مختلفی که از حکومت امپراطوری های مختلف در چین در آن ساخته شده است. از این میدان می توانید به بیشتر نقاط مختلف شهر پکن بروید.

  • موزه مرکز پکن | The Capital Museum

یکی از بزرگ ترین و البته جالب ترین موزه های چینی که در پکن، مرکز این کشور قرار گرفته است و اتفاقا با این موزه هم نام است، موزه مرکز پکن است. نکته جالب و بارزی که درباره این موزه وجود دارد این است که در این موزه می توان مدرنیته جامعه تازه چینی و سنت جامعه قدیم چین را در کنار هم دید! در این موزه یک مجموعه بسیار بزرگ از لباس های معروف و سنتی چینی، انواع کلکسیون های مختلف و با ارزش چینی، ظروف ارزشمند و بهادار، مجسمه های مختلف و خیلی از دیگر بازمانده های تاریخی در این شهر را در کنار هم مشاهده کرد.

  • هوتونگ | Hutong

بعد از گشت و گذار در فضای آکواریوم هیانگ گان پکن دیگر وقت آن رسیده که هکمی هم به منطقه ها قدیمی تر پکن سر بزنید و با جامعه سنتی چینی آشنا شوید. هوتونگ از آن بخش های قدیمی پکن است که هنوز هم بافت قدیمی خودش را حفظ نموده است به طوری که شما اگر در سفرتان به پکن به این بخش از شهر بروید کاملا درک خواهید کرد که چینی ها از دیرباز تا کنون در چه مدل خانه هایی زندگی می نموده اند. هم چیز از شکل مغازه ها، معابر، خانه ها و حتی کوچه ها به شکل سنتی و قدیمی هستند. جالب است این را بدانید که اهالی این خیابان، اجازه بازسازی فضای داخلی خانه های خود را دارند ولی اجازه دست زدن به شکل فضای بیرونی خانه خود را نداردند.

  • پارک بی های | Beihai Park

پارک بی های پکن یکی از پارک های جالب و جاذبه های دیدنی این شهر است که در دوره های مختلف تاریخ، محل اقامت امپراطوران چین در فصل زمستان بوده! با این که به این مجموع پارک می گویند اما این پارک کاملا دارای سابقه ای تاریخی است و عضوی از تاریخ چین محسوب می گردد. این پارک به صورتی است که بیشتر حجم آن را دریاچه گرفته است و به همین دلیل شما امکان این را دارید که از فضای گردشگری که این دریاچه به وجود آورده است استفاده نموده و از فضای دوروبرتان در حین قایق سواری لذت ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 خرداد 1401 بروزرسانی: 25 خرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2004

به "هیانگ گان پکن، بزرگ ترین آکواریوم دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیانگ گان پکن، بزرگ ترین آکواریوم دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید