مراسم زیبای جشن مذهبی عید پاک در رومانی

به گزارش سفر به روسیه، هر سال که می گذرد مراسم سنتی و آیینی در سراسر جهان با گرایشات تازه و مدرن گره می خورد. عید پاک یا Easter نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مراسم زیبای جشن مذهبی عید پاک در رومانی

در کشور رومانی با حدود 19 میلیون مسیحی ارتدوکس که اکثریت غالب جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، صنایع دستی کهن مانند تخم مرغ هایی که با طرح های پیچیده دکور و تزیین می شوند و نمادهای مذهبی روی آنها شکل می گیرد در هفته مقدس مختوم به عید پاک هواداران زیادی دارد. اما این صنایع دستی و این جشن ها به تدریج رنگ و بوی تجاری و مدرنیته را به خود گرفته است. تصاویری از این مراسم را در کشور رومانی مشاهده کنید.

نمایشگاه عید پاک در حومه بخارست (مرکز رومانی) که چند هنرمند با به سر گذاشتن کلاه های خرگوشی عروسکی بزرگ مردم را سرگرم می نمایند، مدل های بزرگ تخم مرغ رنگی در سبدها، مرغ بسیار بزرگی که گاری را می کشد و یک خرگوش پلاستیکی روی آن نشسته است و یک تخم مرغ خیلی بزرگ رنگی شما را بیشتر به یاد آلیس در سرزمین عجایب می اندازد. نمادها و سمبل های مذهبی نقاشی شده یکی از ویژگی های اصلی در آیین مسیحیت ارتودکس هستند که در گوشه و کنار نمایشگاه به فروش می رسد.

مرکز رومانی را سراسر تزیینات و جلوه های زیبای سنتی فراگرفته است. صنعت گران و هنرمندان تخم های مرغ، شترمرغ و غاز را با تخلیه محتوای آن و ایجاد سوراخ در پوسته تزیین می نمایند و اشیای هنری و ارزشمند مذهبی را خلق می نمایند. قیمت این محصولات از 3.5 دلار تا 35 دلار متغیر است که به میزان و تزیینات طراحی روی تخم ها بستگی دارد. انسان های خرگوش نما در همه جای نمایشگاه به چشم می خورند و در این میان کودکی تا نزدیکی قفس خرگوش های واقعی جلو می آید و خم می گردد تا آنها را از نزدیک مشاهده کند.

هنرمندانی با پوشیدن لباس خرگوش در نمایشگاه بخارست رومانی مردم را سرگرم می نمایند. صف کشیش ها ملبس به ردای طلایی رنگ با حمل شاخه های نخل فرار مسیح به اورشلیم را نمایش می دهند. عید پاک را مؤمنان مسیحی کاتولیک و ارتدوکس هر ساله جشن می گیرند.

تخم مرغ های رنگی عید پاک با مضامین مذهبی برای فروش در نمایشگاه بخارست رومانی

کشیش ارتدوکس اهل رومانی در حال رسیدگی به مراسم نخل در نمایشگاه بخارست رومانی

هنرمندی فنون خود را بر روی تخم مرغ عید پاک به نمایش می گذارد تا آنها را بفروشد.

اینجا بخارست رومانی است و کودکی یکی از خرگوش پوشان را در مراسم عید پاک در آغوش گرفته است.

کودکی سعی در ارتباط برقرار کردن با خرگوشی را دارد که در نمایشگاه بخارست برای نمایش آورده شده است.

هنرمندی تخم مرغ های عید پاک را برای فروش به نمایشگاه بخارست رومانی آورده است.

یک کاتولیک اهل رومانی قبل از آغاز مراسم یک شنبۀ نخل (Palm Sunday) و صف کشیدن کشیش ها صلیب چوبی را از روی درخت برمی دارد.

تصویری از یک کودک که در حال لذت بردن از سواری بر روی یک اسباب بازی در عید پاک است.

تصویریر از پسر یک کشیش ارتدوکس اهل رمانی و مادرش در مراسم نخل

تصویری از یک پلیس گل به دست که کنار بچه ها کاتولیک شرکت نماینده در مراسم نخل در حال قدم زدن است.

خرگوش پوشان در حال ژست گرفتن برای عکس در نزدیک خانه مردم هستند. این ساختمان که در دوران کومونیست ساخته شده و اکنون محل برگزاری جلسات مجلس رومانی است.

زنی در حال لمس کردن یکی از نمادهای مذهبی بزرگی است که کشیش های ارتدوکس رومانی در مراسم نخل در بخارست حمل می نمایند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2054

به "مراسم زیبای جشن مذهبی عید پاک در رومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم زیبای جشن مذهبی عید پاک در رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید