قیمت ایران خودرو تارا دنده ای تعیین شد

به گزارش سفر به روسیه، ایران خودرو در سال 99 بر روی تولید یک سدان بر اساس نسخه ایرانیزه پژو 301 با کد فنی K132 مانور می دهد. این سدان تارا نام دارد. باتوجه به صدور مجوز پلاک برای تارا دنده ای و از سویی الزام وجود بیمه نامه در زمان شماره گذاری خودرو، قطعاً قیمت ایران خودرو تارا دنده ای در نظر گرفته می شود و بر اساس آن هم بیمه مرکزی تعرفه بیمه نامه 1 ساله این سدان نو را اعلام نموده است.

قیمت ایران خودرو تارا دنده ای تعیین شد

باتوجه به گزارش کدال، ایران خودرو در بهمن 1399 مبنای قیمتی تارا دنده ای را 190 میلیون و 966 هزار و 666 تومان در نظر گرفته بود. باتوجه به کلاس فنی خودرو و کلینیک های برگزارشده، می توان نتیجه گرفت که این عدد مبنای نهایی محاسبه قیمت ایران خودرو تارا دنده ای برای مشتریان نخواهد بود. بااین حال در اسفند 1399 با سرعت گرفتن تولید تارا و از سویی شماره گذاری آن، مبنای قیمتی نسخه دنده ای و نهایی این خودرو تغییر کرد و این بار ایران خودرو قیمتی نزدیک به اعداد به دست آمده در کلینیک خودرو را برای اعلام ارزش تارا در کارخانه درج کرده است.

بیشتر بخوانید: قیمت تارا در اسناد کدال ایران خودرو درج شد

بر اساس آخرین سند رسمی، قیمت ایران خودرو تارا دنده ای در کارخانه (بدون احتساب هزینه مالیات، بیمه، شماره گذاری، عوارض و …) و بر اساس معیار اسفند سال گذشته 255 میلیون و 916 هزار و 666 تومان است. تا به این لحظه عدد درج شده، معیار صحیحی برای به دست آوردن قیمت ایران خودرو تارا دنده ای در هنگام تحویل به مشتریان است.

محاسبه های دقیق تر نشان می دهد که بر اساس این سند مالی، قیمت ایران خودرو تارا دنده ای با احتساب هزینه ای چون مالیات ارزش افزوده، بیمه، عوارض و … حدود 289 میلیون و 400 هزار تومان خواهد بود. البته برخی این احتمال را می دهند که گروه صنعتی ایران خودرو در اواخر بهار 1400، مقداری قیمت کارخانه ای تارا را در اسناد کدال افزایش دهد و قیمت نهایی این خودرو برای ثبت نام کنندگان (با احتساب هزینه های مالیات، بیمه، عوارض و …) در محدوده 300 تا 320 میلیون تومان تمام شود.

باتوجه به کاتالوگ منتشر شده در وب سایت گروه صنعتی ایران خودرو، تارا در نسخه دنده ای و اتوماتیک به بازار می آید و به پیشرانه EC 5 یا همان TU 5 پلاس مجهز است. این پیشرانه 1.6لیتری توان 110 اسب بخار را با گشتاور 150 نیوتن متر تولید می کند و به فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ ها و پمپ روغن تطبیقی مجهز است. این توان از طریق جعبه دنده 5سرعته دستی و یا 6سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: سانگ یانگ رکستون G4 مدل نو به بازار می آید

این خودروساز در بخش ویژگی های ایران خودرو تارا در تیپ با جعبه دنده دستی اعلام کرده است که امکاناتی نظیر کاور پلاستیکی موتور، 2 کیسه هوا، نمایشگر لمسی، میرور لینک، بلوتوث، سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، سنسور باد لاستیک، جایگاه های دستی جلو، تریم داخلی پارچه و … بر روی این خودرو نصب شده است.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2043

به "قیمت ایران خودرو تارا دنده ای تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت ایران خودرو تارا دنده ای تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید