صحنه شگفت انگیز مرگ یک ستاره در دوردست ، عکس

به گزارش سفر به روسیه، دیجیاتو نوشت: سحابی جونز-امبرسون 1 با ارسال باند پهن و عمیق که خود ترکیبی از 22 ساعت نوردهی است، با جزئیات خیره کننده ای نشان داده شده است.

صحنه شگفت انگیز مرگ یک ستاره در دوردست ، عکس

سحابی جونز-امبرسون 1، با وسعت حدود چهار سال نوری، بستری مهیا برای مرگ ستاره ای شبیه به خورشید ماست که در فاصله 1600 سال نوری از زمین به سمت صورت فلکی سیاه گوش واقع شده است.

بقایای اتمسفر ستاره که درحال انبساط هستند، در حین نابودی به فضای بین ستاره ای منتقل شدند. این ستاره پس از میلیاردها سال به علت اتمام منبع سوخت مرکزی آن که از همجوشی هیدروژن و هلیوم تأمین می شد، به مرگ محکوم شده است.

در نزدیکی مرکز سحابی، از بقایای هسته ستاره، یک ستاره کوتوله سفید داغ آبی رنگ به جای مانده است. این سحابی که با نام PK 164 +31.1 نیز شناخته می گردد، کم نور است و به سختی می توان با چشمی تلسکوپ به آن نگاه کرد.

این سحابی در تصویر امروز ناسا، که با ارسال باند پهن و عمیق که خود ترکیبی از 22 ساعت نوردهی است، با جزئیات خیره کننده ای نشان داده شده است. بعلاوه، ستارگان در کهکشان راه شیری ما و بعلاوه کهکشان های پس زمینه، به وسیله میدان دید واضح در تصویر به صورت پراکنده دیده می شوند.

جونز-امبرسون 1، طی چند هزار سال آینده از صحنه کیهانی محو خواهد شد. با وجود این، ستاره کوتوله سفید داغ و مرکزی آن میلیاردها سال طول خواهد کشید تا سرد گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 اسفند 1401 بروزرسانی: 6 اسفند 1401 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2151

به "صحنه شگفت انگیز مرگ یک ستاره در دوردست ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحنه شگفت انگیز مرگ یک ستاره در دوردست ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید