شوک به استقلال؛ قرارداد شیخ دیاباته 9 تیر به خاتمه می رسد

به گزارش سفر به روسیه، شیخ دیاباته تا 9 تیرماه با استقلال قرارداد دارد و مطابق این قرارداد به نظر می رسد بعد از این تاریخ می تواند از استقلال جدا گردد.

شوک به استقلال؛ قرارداد شیخ دیاباته 9 تیر به خاتمه می رسد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، در روز هایی که طرفداران استقلال پیگیر خبر های بازگشت شیخ دیاباته به ایران هستند، یک خبر می تواند نگرانی آن ها را دو چندان کند.

ماجرا از این قرار است قرارداد دیاباته با استقلال در خاتمه ماه ژوئن تمام می گردد و بنابراین او تا نهم تیرماه با این باشگاه قرارداد دارد و از آن به بعد می تواند با هر تیمی که خواست قرارداد امضا کند. دیاباته وقتی با استقلال قرارداد امضا کرد که در ایران خبری از کرونا نبود و قاعدتا باید لیگ تا تیرماه به خاتمه می رسید، اما حالا شرایط به کلی تغییر نموده چرا که احتمالا لیگ برتر تا خاتمه مردادماه ادامه دارد و مهاجم اهل اقتصادی استقلال می تواند در میانه راه تیم را رها کند.

اما در این بین فیفا برای اینکه کرونا شرایط خاصی را به فوتبال حاکم نموده و زمان خاتمه فصل فوتبالی بسیاری از کشور ها را تغییر داده، قوانینی وضع نموده که قرارداد یک بازیکن با خاتمه فصل فوتبالی به خاتمه برسد نه طبق توافق قبلی، اما به نظر نمی رسد این موضوع در خصوص شیخ دیاباته صدق کند. چیزی که این وسط مربیان استقلال را نگران نموده این است که قرارداد دیاباته با استقلال ماه به ماه بوده و او به ازای هر ماه دستمزد خود را دریافت می نماید و به همین دلیل احتمالا در خاتمه ماه ژوئن می تواند این تیم را ترک کند چرا که در قرارداد او دستمزدی برای ماه های بعد نوشته نشده است.

در روز هایی که استقلالی ها پیگیر بازگشت دیاباته هستند، این موضوع که قرارداد دیاباته در خاتمه بازی با گل گهر به خاتمه می رسد و او حداکثر دو بازی در اختیار استقلال خواهد بود، یک شوک جدید به طرفداران استقلال است.

اگرچه در قرارداد اصلی شیخ دیاباته و استقلال در بند دوم و در بخش مدت قرارداد نوشته شده قرارداد از 1 جولای 2019 تا 30 ژوئن 2021 به مدت دو فصل فوتبالی اعتبار دارد و استقلال می تواند طبق همین بند دیاباته را تا خاتمه فصل فعلی که مرداد ماه به خاتمه می رسد، نگه دارد، اما دردسر استقلال از جایی آغاز می گردد که در قرارداد سال دوم دیاباته دستمزد او به شکل ماهیانه پیش بینی شده که آخرین دریافتی او 35 هزار دلار برای ماه ژوئن 2021 است که این ماه 9 تیر به خاتمه می رسد.

بعضی آپشن های قرارداد دیاباته با استقلال را یک بار دیگر مرور کنیم:

به نظر می رسد استقلال هرچه زودتر باید با شیخ دیاباته یک توافق جدید و تفاهم تازه داشته باشد و این بازیکن را تا خاتمه فصل فوتبالی حفظ کند، اما مشکل اینجاست که استقلال بار ها بند 60 روز تعویق را رد نموده و تا به حال چند مرحله شیخ دیاباته می توانسته یک طرفه قراردادش را با استقلال فسخ کند. معلوم نیست در این مدت آیا متممی بابت جبران این تعویق ها به قرارداد اضافه شده یا نه، اما هر چه هست کادر فنی استقلال اطمینان ندارد از 9 تیر به بعد می تواند روی شیخ دیاباته حساب باز کند یا نه؟

طرفدرای

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1612

به "شوک به استقلال؛ قرارداد شیخ دیاباته 9 تیر به خاتمه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک به استقلال؛ قرارداد شیخ دیاباته 9 تیر به خاتمه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید