فراوری خودرویی که در انبوه برف و یخ زمین گیر نمی گردد

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، شرکت بی ای ای سیستمز این خودرو را بئوولف نام گذاری نموده و افزوده که خودروی یادشده قادر به بیراهه نوردی در بدترین شرایط آب و هوایی و نیز بر روی زمین های پوشیده از برف و یخ است.

فراوری خودرویی که در انبوه برف و یخ زمین گیر نمی گردد

فراوری این خودرو در راستای اجرای برنامه مدرن سازی وسایل نقلیه ارتش آمریکا صورت می گیرد. ارتش آمریکا میخواهد در نواحی مختلف قطب شمال حضوری پررنگ تر داشته باشد تا بتواند با حضور چین و روسیه در این مناطق و قدرت دریافت این دو کشور در قطب شمال مقابله کند.

تا به حال دو نمونه از این خودروهای جان سخت فراوری و در مرکز آزمون مناطق سردسیر ارتش آمریکا در آلاسکا مستقر شده اند تا میزان توانمندی و نقاط ضعف احتمالی شأن معین گردد. از این خودروها برای انتقال سرباز و لوازم نظامی به نواحی دورافتاده قطبی و یخ زده استفاده خواهد شد.

این وسیله نقلیه غیرمسلح به جای چرخ دارای دو رشته زنجیر مشابه با زنجیرهای تانک است و به گونه ای طراحی شده که بتواند خود را از چشم رادارها نیز پنهان کند. امکان حرکت افقی و عمودی، طراحی ماژولار برای تعمیر و به روزرسانی سریع اجزا و اجرای مأموریت های متنوع از جمله امکانات این خودرو است.

این خودرو 8.5 تن وزن دارد و می تواند 12 نفر را حمل کند. موتور دیزلی 5.9 لیتری و 202 کیلوواتی و حداکثر سرعت 65 کیلومتر در ساعت از جمله ویژگی های این محصول است. این خودرو در آب با سرعت 5 کیلومتر در ساعت حرکت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1536

به "فراوری خودرویی که در انبوه برف و یخ زمین گیر نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری خودرویی که در انبوه برف و یخ زمین گیر نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید