توزیع و فروش انواع لنت ترمز در ایران با بالاترین کیفیت

به گزارش سفر به روسیه، رپرتاژآگهی - نشان تجاری فرورتیش در راستای اصول فضای استاندارد صنعتی تولیدی و بازرگانی در سال 1396 نزد سازمان ثبت اسناد و مالکیتهای خصوصی به ثبت رسید.

توزیع و فروش انواع لنت ترمز در ایران با بالاترین کیفیت

به لطف خداوند متعال و دقت و همت بالای مدیران کارکنان و متخصصین این مجموعه،برند فرورتیش همیشه مورد اطمینان هموطنان عزیز بوده است،این مهم با پایبندی به دو اصل مشتری مداری و کیفیت قابل رقابت با محصولات معتبر خارجی محقق شده است.

لوازم و قطعات برند فرورتیش از نظر کیفیت در سطح بالاتری از قطعات و لوازم یدکی معتبرخارجی میباشد و همین امر برند فرورتیش را از سایر برندها متمایز می کند.

داشتن بالاترین و بهترین کیفیت را یکی از افتخارات ارزشمند برند فرورتیش میباشد.

لنت ترمز

دانستنی هایی در خصوص لنت ترمز

لنت ترمز بخشی از سامانه ترمز دیسکی است که در خودروها و بعضی صنایع دیگر کاربرد دارند. لنت ترمز از صفحه های فولادی در پشت و مواد اصطکاکی متصل شده به سطح صفحه فلزی، که در مقابل دیسک چرخنده ترمز قرار می گیرد، تشکیل شده اند.

عملکرد لنت ترمز

لنت های ترمز، انرژی جنبشی حاصل از حرکت وسیله نقلیه را به واسطه اصطکاک به انرژی گرمایی تبدیل می نمایند. در سامانه های ترمز دیسکی، در هر چرخ دو لنت ترمز تعبیه می گردد که هردو رو به دیسک های ترمز قرار می گیرند.

موارد مورد استفاده از لنت ترمز

مهم ترین خصوصیاتی که در زمان انتخاب موارد برای ساخت لنت های ترمز مد نظر قرار می گیرند، به توضیح زیر است:

قابلیت ماده برای مقاومت در برابر محو شدن عملکرد ترمز، که به علت افزایش دمای ماده بر اثر تبدیل انرژی جنبشی به انرژی گرمایی رخ می دهد.

تأثیرات رطوبت بر محو شدن عملکرد ترمز. تمامی سامانه های ترمز به گونه ای طراحی می شوند که دست کم به طور موقت در برابر آب از خود مقاومت نشان دهند.]

قابلیت بازیابی سریع از افزایش دما یا رطوبت، و ارائه سطوح اصطکاک تقریباً یکسان در هر نقطه ای از فرایند خشک شدن یا خنک شدن.

ضریب اصطکاک لنت های ترمز امروزی باید به میزان ای پایین باشد که از قفل شدن چرخ ها جلوگیری کند و در عین حال باید به میزان ای بالا باشد که نیروی متوقف سازی کافی را فراهم کند. ضریب های اصطکاک برای مواد تشکیل دهنده لنت های ترمز 3/0 تا 5/0 است.

قابلیت مقاومت در برابر خوردگی بر اثر اصطکاک، اما نه به حدی که به بهای حفظ عمر لنت ها، منجر به خوردگی سریع تر دیسک های ترمز گردد.

قابلیت ماده تشکیل دهنده لنت برای تماس یکنواخت و متعادل با سطح دیسک یا کاسه. بعضی مواد مورد استفاده پس از مدتی قطعه قطعه می شوند یا باعث تشکیل حفره، فرورفتگی یا وارد آمدن صدمه های دیگر بر سطح مورد تماس خود می شوند.

قابلیت ایجاد نیروی اصطکاک مناسب همزمان با عملکرد خوب و بی صدا

مؤلفه دیگری که برای انتخاب ماده تشکیل دهنده لنت مد نظر است، اندازه تراکم پذیری آن است؛ اگر این مواد بیش از میزان تراکم پذیر باشند، مسافت توقف خودرو بیش از میزان زیاد خواهد بود.

مواد سازنده لنت های ترمز بعلاوه باید نفوذپذیر هم باشند تا آب نتواند بر روی ضریب اصطکاک آن ها تأثیر بگذارد.

مواد غیرفلزی - این مواد از ترکیبی از مواد مصنوعی تنیده شده در کامپوزیت، و اصولاً در قالب سلولز، آرامید، پلی اکریلونیتریل و شیشه نفوذپذیر ساخته می شوند. این مواد به دیسک ها آسیب کمی می رسانند، اما میزان زیادی گرده فراوری می نمایند و در نتیجه از عمر کوتاهی برخوردار هستند.

مواد نیمه فلزی - مواد مصنوعی ترکیب شده با مقادیر متفاوتی از براده های فلزات. این مواد نسبت به بنت های غیرفلزی از سختی بیشتر، مقاومت بیشتر در برابر محو شدن ترمز و عمر بیشتر برخوردار هستند؛ اما صدمه بیشتر به دیسک یا کاسه ترمز وارد می نمایند و در نتیجه دیسک ها/کاسه های ترمز زودتر نیاز به تعویض پیدا می نمایند. علاوه بر این، این مواد برای ایجاد گشتاور ترمز، نسبت به لنت های غیرفلزی نیازمند نیروی تحریک نماینده بیشتری هستند.

مواد کاملاً فلزی - این لنت ها فقط در خودروهای مسابقه ای به کار می فرایند و از فولاد منفذدار بدون هیچ گونه افزودنی مصنوعی دیگر ساخته شده اند. این نوع لنت ها از عمر بسیار بالایی برخوردارند، اما در کنار این که نیروی زیادی را برای کاهش سرعت خودرو طلب می نمایند، باعث خوردگی سریع تر دیسک های ترمز هم می شوند. علاوه بر این، صدای فراوریی این نوع لنت ها هم بسیار زیاد است.

مواد سرامیکی - این مواد که از خاک رس و چینی ترکیب شده با براده ها و رشته های مس ساخته می شوند، دارای اندازه متعادلی از دوام لنت های فلزی و چسبندگی و مقاومت لنت های ساخته شده از مواد مصنوعی در برابر محو شدن هستند. با این حال، کاستی اصلی این نوع لنت ها این است که برخلاف سه نوع دیگر و با وجود استفاده از فلز مس (که دارای رسانایی گرمایی بالایی است)، لنت های سرامیکی عموماً در پراکنده کردن گرما خوب عمل نمی نمایند و این موضوع در نهایت می تواند موجب تاب برداشتن لنت های یا سایر قطعات سامانه ترمز گردد.

با این حال، به این علت که مواد سرامیکی باعث کاهش صدای ترمز و رساندن آن به حدی کمتر از توانایی شنوایی انسان می شوند، به طور استثنائی بی صدا محسوب می شوند.

اطلاعات مفید برای خرید لنت ترمز خودرو

لنت ترمز خودرو قطعه ای در سیستم بازدارنده و ترمز خودرو است که وظیفه متوقف و یا کم کردن سرعت خودرو را بر عهده دارد. به این صورت که با به وجودآوردن اصطکاک با دیسک ترمز و یا کاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می گردد. قدرت این سیستم تقریبا 10 برابر و یا حتی بیشتر از قدرت موتور اتومبیل است. لنت ترمز خودرو در تمام ماشین ها در زیر هر چهار چرخ خودرو جای گرفته است.

قیمت لنت ترمز خودرو در بازار

قیمت یک دست لنت مانند قطعات دیگر برای خودروهای مختلف بسته به وزن اتومبیل و حجم موتور و نوع لنت ترمز مقرون به صرفه و مناسبی که کمپانی فراوری نماینده برای آن خودرو در نظر گرفته فرق دارد. ولی به طور کلی در کشورهای فراوری نماینده لنت که کشور ایران هم جزو آنهاست قیمت یک دست لنت ترمز خودرو بین 4 تا 150 دلار می باشد.

عمر مفید لنت ترمز جلو و عقب خودرو

در صورتی که محصول از کیفیت مرغوبی برخوردار باشد عمر مفید آن تقریبا بین 40000 تا 80000 کیلومتر است. البته نوع خودرو، نوع استفاده و سبک رانندگی شما در طول عمر لوازم و قطعات مصرفی خودرو از جمله لنت ترمز خودرو موثراست. مراحل پیشگیرانه ای وجود دارد که طول عمر لنت ترمز بیشتر گردد.

اجتناب از رانندگی با سرعت بسیار بالا

ترمز گرفتن با پای راست

زود ترمز کردن به جای ترمز گرفتن شدید در لحظه آخر

داشتن فاصله مناسب با خودروی جلوئی برای پیشگیری از ترمز کردن ناگهانی و شدید

مشخصات لنت ترمز خودرو خوب

اولین آسیبی که لنت ترمز جلو نامرغوب و یا لنتی که عمر مفید آن به اتمام رسیده است می تواند به خودرو و یا سرنشینان بزند متوقف نشدن و یا دیر متوقف شدن اتومبیل است. در شرایط بهتر موجب صدایی همانند جیغ میگردد و باعث خراب شدن زودتر از موئد دیسک ترمز چرخ های جلو خودرو و کاسه ترمز می گردد.

در صورتیکه محصول استفاده شده در خودرو شما به وسیله کمپانی سازنده خودرو از نوع بدون آزبست ارگانیک ویا نوع سرامیکی می باشد هرگز نباید از انواع نیمه متالیک و یا کم متالیک بهره ببرید و حتما از یکی از دو نوع بدون آزبست ارگانیک و یا سرامیکی بهره ببرید، ولی برای خودروهایی که در آن از انواع لنت نیمه متالیک و یا کم متالیک استفاده شده است، تعویض با لنت ترمز عقب و جلو بدون آزبست ارگانیک وسرامیکی بلا مانع است.

زمان تعویض لنت ترمز عقب خودرو

لنت خودرو دارای عمر مفید مشخصی است که نسبت به مواد اولیه ای که در فراوری آن استفاده شده و همینطور نحوه استفاده از ترمز خودرو متغیر است. در صورت مشاهده نشانه هایی مبنی بر تمام شدن و یا خراب شدن، لنت ترمز عقب و جلو نیاز به تعویض دارد. علائم تمام شدن و زمان تعویض چرخ ماشین عبارتند از:

شنیدن صدای جیغ و یا سوت کشیدن از چرخ های جلو و یا چرخ های عقب

پایین تر رفتن پدال ترمز هنگام ترمز گیری

کاهش قدرت ترمز گیری

کشیده شدن خودرو به یک سمت

پایین آمدن روغن در مخزن روغن ترمز

چرب شدن لنت به وسیله نشت روغن ترمز

مهم ترین دلایل خرابی لنت ترمز ماشین

بعد از خرید لنت ترمز خودرو علائم و نشانه هایی که شما میتوانید متوجه شوید که زمان تعویض است میتوان به پایین آمدن پدال ترمز هنگام ترمزگیری، مشاهده تغییر در قدرت ترمز گیری، شنیدن صدای جیغ و یا سوت از سمت جلو و یا عقب خودرو و لرزیدن پدال هنگام ترمز کردن اشاره نمود. از دلایل خرابی لنت خودرو میتوان موارد زیر را نام برد:

نامرغوب بودن لنت ترمز

ترمز کردن های ناگهانی

آسیب دیده بودن دیسک ترمز

نداشتن و یا کم داشتن روغن ترمز در منبع ترمز

ترمز کردن مکرر (به طور مثال هنگام ترافیک های طولانی)

آدرس : دفتر مرکزی: کرج - جاده ملارد - پایین تر از پل ارتش - پلاک 45

تلفن ثابت : 02636548861

تلفن همراه : 09354250473

ارسال به وسیله طراحی سایت در تهران الگانت وب

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1657

به "توزیع و فروش انواع لنت ترمز در ایران با بالاترین کیفیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع و فروش انواع لنت ترمز در ایران با بالاترین کیفیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید