تنها 30 ثانیه زمان کافیست؛ سرقت خودروهای مجهز به فناوری Keyless آسانتر از آنچه فکرش را می کنید

به گزارش سفر به روسیه، یادتان هست که در فیلم ها سارقان در کمتر از 60 ثانیه یک خودرو را می دزدیدند؟ آن فیلم ها را کاملا فراموش کنید چون در دنیای امروزی سارقان می توانند در کمتر از 30 ثانیه یک خودروی جدید و هوشمند را به سرقت ببرند.

تنها 30 ثانیه زمان کافیست؛ سرقت خودروهای مجهز به فناوری Keyless آسانتر از آنچه فکرش را می کنید

این نتایج پژوهشی است که در بریتانیا اجرا شده و همین هفته منتشر شده است. پژوهشگران متوجه شدند که برخلاف تصور عموم مردم، هرچه خودرو جدیدتر و هوشمندتر باشد، سرقت آن راحت تر است. این گروه هفت خودروی مختلف که بیشتر آن ها به سیستم ورود و استارت بدون سوئیچ مجهز بودند را آزمایش کردند. قفل تمام این خودروها طی چند ثانیه باز شده و در برخی موارد حتی امکان استارت زدن خودرو هم در کمتر از 30 ثانیه وجود داشت.

متخصصان این گروه اعلام نکردند از چه ابزاری برای باز کردن قفل این خودروها استفاده کرده اند. احتمالا آن ها از سخت افزاری استفاده کرده اند که قادر است کدهای امنیتی خودرو را شبیه سازی کند، که می توان چنین ابزاری را خیلی راحت به صورت آنلاین سفارش داد.

بین تمام این خودروها، هیچکدام در برابر باز شدن درب خودرو مقاومتی نشان ندادند. قفل آئودی TT RS رودستر و DS3 کراس بک طی 5 ثانیه باز شد. البته باز کردن قفل بی ام و X3 و فورد فیستا 40 ثانیه طول کشید. این پژوهشگران پس از ورود به خودروها قادر بودند طی 20 ثانیه تمام آن ها را روشن کنند. تنها یک خودرو به این روش تسلیم نشد که آن هم لندروور دیسکاوری بود.

این پژوهشگران گفتند تنها در صورتی قادر هستند خودروها را سرقت کنند که کلید فاب (FOB key) خودرو فعال باشد، اگر این ابزار غیرفعال باشد سرقت خودرو تقریبا غیرممکن است. بنابراین به عبارت ساده تر، در حال حاضر استفاده از سیستم ورودی بدون کلید یا کارت هایی که به جای کلید خودرو مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار پر ریسک است و مالکین خودروهای مجهز به کیلس، بهتر است تا از این آپشن خودرو خود استفاده نکنند.

منبع: autoevolution

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 301

به "تنها 30 ثانیه زمان کافیست؛ سرقت خودروهای مجهز به فناوری Keyless آسانتر از آنچه فکرش را می کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها 30 ثانیه زمان کافیست؛ سرقت خودروهای مجهز به فناوری Keyless آسانتر از آنچه فکرش را می کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید