برگزاری پنجمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس در کرمان

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا علیزاده ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری پنجمین جشنواره بازی های رایانه ای خلیج فارس در کرمان گفت: استان کرمان از حیث تعداد مراکز و خانه های فرهنگی دیجیتال دارای 12 مرکز در شهرها و روستاهای ماهان، بم شاهرخ آباد، رحیم آباد، رفسنجان و کرمان است. یک مرکز دیجیتال در شهر کرمان داریم و بعضی از این مراکز در کانون فرهنگی مساجد دایر هستند.

برگزاری پنجمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس در کرمان

وی با اشاره به اینکه استان کرمان از حیث فعالیت های حوزه فضای مجازی و دیجیتا ل دارای ظرفیت بالایی است، اضافه نمود: کارهای شاخصی درسطح کشور مانند فراوری انمیشین و موشن گرافی، فراوری نرم افزار انجام می گردد و بعضی از این مراکز به صورت تخصصی در زمینه بحث آموزش سواد رسانه ای کار می نمایند.

علیزاده توضیح داد: سواد رسانه ای یکی از دغدغه های جامعه است و به همین دلیل در سال 95 به عنوان یکی از دستورهای شورای فرهنگ عمومی استان نهاده شد و این امر منجر به تشکیل یک مرکز تخصصی دیجیتال در استان شد که کارها را در این حوزه پیگیری می نماید.

وی گفت: توسط مراکز فرهنگی دیجیتال استان کرمان آنالیز، تحلیلی و آمار فضای مجازی در استان از قبیل پیغام رسان ها، تعداد کاربران، کانال ها و گروه ها و ضریب نفوذ آنها دنبال می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه فراوری انیمشین در سطح کشور جزو رتبه های اول است، اعلام کرد: استان کرمان در فراوری انیمشین و بازی از ظرفیت بالایی در کشور برخوردار است و بازی های رایانه ای کاوس دشمن، کوری کلاو و انیمیشن فیل شاه و ... از فراوریات استان کرمان هستند.

علیزاده اضافه نمود: ظرفیت بالا و وجود نیروهای توانمند در سطح استان کرمان یکی از دلایل است که مرکز فناوری دیجیتال و اطلاع رسانی وزارت ارشاد قبول کردند پنجمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس در استان کرمان برگزار گردد.

وی تاکید نمود: امیدواریم برگزاری این جشنواره در جهت ارتقاع سطح کیفی کار بچه های کرمان موثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره در کرمان ایجاد محیط شاد و سالم، تغییر نگرش خانواده به مبحث بازی های رایانه ای، نمایش توانمندی ها و ظرفیت استان در برگزاری رویدادهای کشوری و ... است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 28

به "برگزاری پنجمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری پنجمین جشنواره ملی بازی های رایانه ای خلیج فارس در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید