کمالیان در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد؛ افزایش قیمت 35 تا 40 درصدی فرش ماشینی

به گزارش سفر به روسیه، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی گفت: درشش ماه ابتدای سال، قیمت فرش ماشینی بین 35 تا 40 درصد افزایش داشته است.

کمالیان در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد؛ افزایش قیمت 35 تا 40 درصدی فرش ماشینی

محمد هادی، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت فرش ماشینی در کشور اظهار کرد: درشش ماه ابتدای سال، قیمت فرش ماشینی بین 35 تا 40 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ دلار تأثیر مستقیم بر بازار دارد، گفت: 80 درصد مواد اولیه فراوری فرش ماشینی به صورت وارداتی تأمین می گردد.

بیشتربخوانید: چرخه نساجی داخلی بالای 20 درصد رشد داشته است/رشد صنایع ملی در نیمه اول سال

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت، توضیح داد: در نیمه دوم سال، فروش فرش ماشینی بیشتر شده است و اگر بازار کمبودی را تجربه نکند، می تواند وضعیت مطلوبی را داشته باشد.

کمالیان در خصوص مسائل صادرات و واردات در این صنف، گفت: طی سالیان اخیر فرش های کمتر از 6 متر از کشور هایی همچون بلژیک و ترکیه وارد می شد، اما اکنون باتوجه به شرایط فعلی اقتصاد، این امر محقق نمی گردد.

این مقام مسئول در سرانجام گفت: درحال حاضر اکثر دستگاه های مدرن روز، توسط واردنمایندگان تامین می گردد و می توانند تمام احتیاج های داخلی (چه سنتی و فانتزی) را رفع نمایند.

80 درصد مواد اولیه فرش ماشینی، وارداتی است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 75

به "کمالیان در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد؛ افزایش قیمت 35 تا 40 درصدی فرش ماشینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمالیان در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد؛ افزایش قیمت 35 تا 40 درصدی فرش ماشینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید