پروژه حراج تئاتر 10 شب پیاپی اجرا می گردد، راه اندازی آموزشگاه هنر

به گزارش سفر به روسیه، سیامک صفری بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های اخیرش به خبرنگاران گفت: این روزها مشغول ایفای نقش در نمایش می سی سی پی نشسته می میرد به کارگردانی همایون غنی زاده هستم که در تالار وحدت به صحنه می رود و خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان هم روبرو شده است. تماشاگران در سرانجام اجرا با تمام وجود ما را تشویق می نمایند و از دیدن نمایش رضایت بسیاری دارند که همین مساله برای ما قوت قلب زیادی است.

پروژه حراج تئاتر 10 شب پیاپی اجرا می گردد، راه اندازی آموزشگاه هنر

وی درباره دیگر فعالیت هایش بیان نمود: در حال برنامه ریزی برای راه اندازی یک آموزشگاه هنری هستم که آموزشگاه هنرهای اجرایی افرا نام دارد و تلاشم این است که کیفیت این آموزشگاه خارج از شکل مرسوم آموزشگاه های هنری باشد. برای مدیریت این آموزشگاه نیز با حمید پورآذری صحبت نموده ام و قرار است وی مدیریت آموزش افراد را برعهده داشته باشد.

صفری ادامه داد: این آموزشگاه در بولوار کشاورز، خیابان کبکانیان واقع شده است. از آنجا که به فعالیت در زمینه آموزش تئاتر بسیار علاقه مند هستم تصمیم به راه اندازی این آموزشگاه گرفتم تا جوانان و علاقه مندان با موضوعات مرتبط با تئاتر آشنا شوند و تلاشم نیز این است که روی این مساله تمرکز زیادی بگذارم. آموزشگاه هنرهای اجرایی افرا قرار است در زمینه هنر فعالیت کند اما حوزه تئاتر و رشته های مرتبط با آن در اولویت قرار دارند.

بازیگر شکار روباه درباره زمینه ایجاد انگیزه برای تاسیس این مرکز آموزش هنر شرح داد: یکی از دلایلی که باعث شد علاقه مند به راه اندازی این آموزشگاه شوم دوره آموزشی بود که در عمارت نوفل لوشاتو برگزار کردم که ماحصل این دوره اجرای نمایش حراج تئاتر است که هر شنبه با اجرای هنرجویان این کارگاه به صحنه می رود.

وی یادآور شد: هر اجرای حراج تئاتر با یک گروه و متن های جدید اجرا می گردد به شکلی که در این اجراها پرسوناژهای آشنای ادبیات نمایشی از نمایشنامه هایی چون مرد بالشی، باغ آلبالو، در پوست شیر، کالیگولا، خدای کشتار، مراسم قطع دست در اسپوکن، مهمانسرای دو دنیا، خرده جنایت های زن و شوهری، سوءتفاهم، اتاق ورونیکا، خیانت، اولیور توئیست، دروغ و ... رودرو با مخاطبان قرار می گیرند و درباره خود و سرنوشتشان صحبت می نمایند.

صفری در سرانجام صحبت هایش بیان نمود: عنوان این کارگاه بازیگر -دراماتورژ بود که براساس آن هنرجویان وارد دنیا متن می شوند و رابطه بازیگر با نمایشنامه به چالش کشیده می گردد. این پروژه هفته های سرانجامی خود را سپری می نماید اما قرار است این اجراها به مدت 10 شب از 20 تا سرانجام آبان ماه به صورت پشت سرهم نیز در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه برود تا برای مخاطبانی که این اجراها را ندیده اند فرصت تازه ای فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 80

به "پروژه حراج تئاتر 10 شب پیاپی اجرا می گردد، راه اندازی آموزشگاه هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه حراج تئاتر 10 شب پیاپی اجرا می گردد، راه اندازی آموزشگاه هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید