هشدار مقامات اطلاعاتی آمریکا به رای دهندگان درباره اخبار جعلی روسیه

به گزارش سفر به روسیه، سرویس های اطلاعاتی و اجرای قانون آمریکا در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره کنگره این کشور اظهار کردند که اطاعاتی درباره وجود اخلال در زیرساخت های انتخاباتی به آنان داده نشده اما رای دهندگان باید مراقب کوشش های روسیه برای انتشار اخبار جعلی باشند.

هشدار مقامات اطلاعاتی آمریکا به رای دهندگان درباره اخبار جعلی روسیه

به گزارش خبرنگاران، این اطلاعیه چند روز پس از آن منتشر شده که یک آنالیز به تازگی نشان داده است، میزان گسترش اطلاعات غلطی که در آستانه این انتخابات در رسانه های اجتماعی در حال منتشر شدن است، نسبت به انتخابات 2016 بیشتر است.

در بیانیه مشترک کرستن نیلسن وزیر امنیت ملی آمریکا، جف سشنز دادستان کل، دن کوتس مدیر اطلاعات ملی و کریستفر ری، مدیر اف بی آی آمده است: در حال حاضر اطلاعیه ای درباره وجود اخلال در زیرساخت های انتخاباتی ملی که مانع رای گیری گردد، تغییر شمارش آرا یا اخلال در توانایی شمارش آرا دریافت ننموده ایم اما آمریکایی ها باید مراقب بازیگران خارجی – و به ویژه روسیه- باشند که به کوشش های خود برای نفوذ بر احساسات عمومی و عواطف رای دهندگان به وسیله اقداماتی که با هدف ایجاد اختلاف نظر صورت می گیرد، ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این بیانیه ادامه می دهد: آنان می توانند این کار را به وسیله انتشار اطلاعات غلط درباره روندهای سیاسی و نامزدها صورت دهند، درباره اقدامات مداخله جویانه خود دروغ بگویند، در رسانه های اجتماعی پروپاگاندا را گسترش دهند و فنون دیگری را (برای پیشبرد اهداف خود) به کار گیرند.

این بیانیه می افزاید: جامعه آمریکا می تواند این اقدامات را با حفظ آگاهی، گزارش اقدامات مشکوک و هوشیار بودن درباره اطلاعات کاهش دهد.

پژوهشگران موسسه اینترنت آکسفورد در مطالعه ای که نتایج آن امروز سه شنبه منتشر شد، اظهار کرد، به رغم سرکوب رسانه های اجتماعی، اطلاعات غلط نسبت به انتخابات سال 2016 در سطح گسترده تری در حال انتشار است.

در این گزارش آمده است: متوجه شدیم که میزان اخبار غلطی که در رسانه های اجتماعی در حال انتشار است، از سال 2016 افزایش یافته و کاربران اخبار نادرست بیشتری را در مقایسه با محتواهای حرفه ای به اشتراک می گذارند.

در همین حال توییتر اظهار نموده که مجموعه ای از حساب های کاربری را که برای انتشار اطلاعات غلط اقدام می کردند، حذف نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 81

به "هشدار مقامات اطلاعاتی آمریکا به رای دهندگان درباره اخبار جعلی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مقامات اطلاعاتی آمریکا به رای دهندگان درباره اخبار جعلی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید