طرح سوال از وزیر کشاورزی در مورد اخلال در فعالیت صیادان ایرانی در دریای عمان

به گزارش سفر به روسیه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که به همراه جمعی از نمایندگان سوال از وزیر جهاد کشاورزی درباره اخلال در فعالیت صیادان ایرانی دردریای عمان را مطرح و آن را تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند.

طرح سوال از وزیر کشاورزی در مورد اخلال در فعالیت صیادان ایرانی در دریای عمان

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در سوالی که به همراه جمعی از نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم اخلال در فعالیت و زندگی صیادان ایرانی در آبهای دریای عمان به واسطه قرارداد رسمی بلند مدت سازمان شیلات با کشتی های چینی برای صید در عمق 200 متری دریای عمان را مورد سوال قرار دادیم.

به گفته وی در توضیح این سوال آمده: بر اساس قرارداد رسمی که سازمان شیلات با چینی ها منعقد نموده کشتی های چینی در قالب اجاره بلند مدت اجازه ماهی گیری در عمق 200 متری آبهای ایران در دریای عمان را دارند. به دلیل این اقدام دارا بودن فناوری شناورهای چینی برای صید در عمق 200 متری و ارز آوری آن برای کشور لحاظ گردیده است. این در حالی است که بر اساس گزارشات واصله علی رغم ادعاهایی که توسط سازمان شیلات می گردد مبنی بر این که صرفا ماهی های غیر حلال صید می گردد و چینی ها اجازه فعالیت در عمق 200 متری دریا را دارند اما صیادان زحمت کش جنوب کشور را برای امرار معاش با مشکلات جدی روبرو نموده و صید گسترده توسط شناورهای چینی از جریان ماهی ها به طرف ساحل و عمق کمتر که قابل دسترس برای صیادان ایرانی با تجهیزات کمتر است جلوگیری می نماید و از سوی دیگر تفکیکی میان ماهی های حلال و غیر حلال در تور صیادان چینی وجود ندارد و آنها هر آنچه که در کف دریا وجود دارد جارو می نمایند و می برند. بر این اساس از آقای حجتی نظیر جهاد کشاورزی خواهان شفاف سازی در نحوه صید شناورهای چینی، میزان قابل بهره برداری توسط آنها، نحوه تفکیک ماهی های حلال و غیر حلال در تور صیادان چینی، و همچنین ارائه گزارشی کارشناسی و تخصصی از میزان تاثیر صید در عمق 200 متری بر روی جریان ماهی ها به ساحل و عمق کمتر هستیم و همچینن این میزان برداشت ها آیا به ساختار محیط زیست و دریای ما در بلند مدت آسیب نخواهد زد؟

ذوالقدر همچنین گفت که این سوال تقدیم هیات رئیسه گردیده و هیات رئیسه آن را به کمیسیون کشاورزی ارجاع نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 2

به "طرح سوال از وزیر کشاورزی در مورد اخلال در فعالیت صیادان ایرانی در دریای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح سوال از وزیر کشاورزی در مورد اخلال در فعالیت صیادان ایرانی در دریای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید