شکارچی بازهای شکاری در نوار مرزی گلستان دستگیر شد

به گزارش سفر به روسیه، غلامرضا کریمی در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: از مردادماه فصل کوچ پرندگان شکاری به مناطق مرزی استان گلستان شروع می گردد و این پرندگان تا انتها مهرماه در استان می مانند.

شکارچی بازهای شکاری در نوار مرزی گلستان دستگیر شد

وی با اشاره به این که در این سه ماه متاسفانه شاهد صید پرندگان شکاری در استان هستیم، گفت: در هفته جاری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گنبدکاووس یک شکاری متخلف ساکن شهرستان گناوه در استان بوشهر را در حین صید پرندگان شکاری در نوار مرزی گلستان دستگیر کردند.

رئیس اداره محیط زیست گنبدکاووس اضافه نمود: از این شکارچی که در روستای دوزاولوم شهرستان گنبدکاووس دستگیر گردیده، یک بهله پرنده شکاری دلیجه و دو رشته تور و طناب کشف و ضبط گردیده است.

وی با بیان این که این فرد متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی گردید، ادامه داد: بالابان، شاهین، دلیجه و بحری از گونه پرنده هایی هستند که در این ایام توسط شکارچیان غیرمجاز در استان صید و شکار می شوند.

کریمی با اشاره به این که بر اساس تبصره دو ماده 13 جریمه نقدی و حبس تا دو سال برای متخلفان صید و شکار پرندگان در نظر گرفته می گردد، گفت: ضرر و زیان متعلق به هر بهله پرنده شکاری دلیجه 20 میلیون تومان و سایر پرندگان شکاری از جمله شاهین، بحری و بالابان 60 میلیون تومان است که دادگاه می تواند نسبت به پرداخت آن در حق محیط زیست رای صادر کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 25

به "شکارچی بازهای شکاری در نوار مرزی گلستان دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکارچی بازهای شکاری در نوار مرزی گلستان دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید