حدود 50 درصد از جمعیت روستایی و عشایر کشور فاقد بیمه هستند

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا واعظ مهدوی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سطح کشور یک میلیون و 670 هزار نفر از بیمه روستائیان و عشایر برخوردار گردیده اند، گفت: استقبال روستائیان طی دو تا سه سال اخیر در استفاده از خدمات این بیمه خیلی خوب گردیده است.

حدود 50 درصد از جمعیت روستایی و عشایر کشور فاقد بیمه هستند

وی با اشاره به اینکه هنوز اشخاص در زمینه خدمات این بیمه اطلاع لازم را ندارند، گفت: در این راستا رسانه ها روستائیان را با این خدمات آشنا نمایند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با تاکید بر اینکه امروز اگر کسی در کارگاهی مشغول به کار باشد حق بیمه ای که باید بپردازد ماهانه 140 هزار تومان است و در حالی که برای روستائیان این عدد تنها 20 هزار تومان است، اضافه کرد: روستائیان با صرفه جویی یک تخم مرغ در روز، ماهانه 20 هزار تومان حق بیمه پرداخت نمایند تا بعد از 30 سال حقوق بازنشستگی داشته باشد.

واعظ مهدوی، بیان داشت: دولت دو برابر حق بیمه را پرداخت می نماید و این امر امکان خوبی برای روستائیان و عشایر برای بهره مندی از بیمه است.

وی با بیان اینکه برآورد ما این بوده که سال جاری حدود 500 میلیارد تومان توسط بیمه شدگان و هزار میلیارد تومان از سوی دولت در این رابطه پرداخت گردد، توضیح داد: در کل کشور حدود 30 درصد از جامعه روستایی و عشایر تحت پوشش صندوق بیمه روستایی هستند و برآورد ما این بوده حدود 15 درصد نیز تحت پوشش سایر بیمه ها باشند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور، اضافه کرد: در مجموع حدود 50 درصد جمعیت روستایی کشور فاقد بیمه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 16

به "حدود 50 درصد از جمعیت روستایی و عشایر کشور فاقد بیمه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 50 درصد از جمعیت روستایی و عشایر کشور فاقد بیمه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید