تونی بلر: طرح دولت انگلیس برای برگزیت محکوم به شکست است

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس در مصاحبه ای اختصاصی با یورونیوز طرح دولت کنونی این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت را محکوم به شکست دانست.

تونی بلر: طرح دولت انگلیس برای برگزیت محکوم به شکست است

نخست وزیر پیشین انگلیس در این خصوص گفت: طرح ارائه گردیده ترزا می برای برگزیت بدترین حالت ممکن در این مسیر بوده و لذا این شیوه هیچ کسی را راضی نخواهد کرد.

تونی بلر در این مصاحبه ادامه داد: تصور ترزا می این است که باید به برگزیت جامه عمل پوشاند، یعنی با اینکه گزینه خوبی نیست؛ ولی باید صورت پذیرد.

وی درباره اقدامات نخست وزیر کنونی این کشور افزود: ترزا می قصد دارد برگزیت را به ملایم ترین نحوه ممکن به پایان برساند. در این صورت می تواند به حامیان برگزیت اعلام کند که لندن از اتحادیه اروپا خارج گردیده است و در عین حال اقتصاد کشور را نجات داده است.

بلر توضیح داد: از یک جنبه این اقدام به نظر کاملا منطقی می رسد؛ اما مشکل از آنجا شروع می گردد که با این شیوه از یک طرف او نمی تواند کسانی را که واقعا برگزیت می خواهند را راضی کند و از طرف دیگر نیز در راضی کردن مخالفان برگزیت ناتوان خواهد بود. این سیاست شاید سازشکاری هوشمندانه ای به نظر برسد؛ اما در عمل سازشی است که از دو طرف بدترین حالت ممکن است و به همین جهت هیچ کس را راضی نخواهد کرد.

وی افزود: به همین علت فکر نمی کنم این روش بتواند تأئید کسی را در مجلس عوام انگلیس به همراه داشته باشد. به نظر من پارلمان به این سیاست رأی منفی خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 24

به "تونی بلر: طرح دولت انگلیس برای برگزیت محکوم به شکست است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تونی بلر: طرح دولت انگلیس برای برگزیت محکوم به شکست است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید