تهیه برنامه اجرایی برای دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، شهنام اشتری در جلسه آنالیز مسائل پسماند شهری شهرستان تبریز، گفت: شهرداری های شهرستان تبریز موظفند کلیه صندلی های موقت و محل دفن زباله را به منظور جلوگیری از ورود احشام و حیات وحش دقیقا معین و حصارکشی نمایند.

تهیه برنامه اجرایی برای دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش عمومی در بحث مدیریت پسماند از مدیران آموزش و پرورش مناطق پنج گانه تبریز برای همکاری در این خصوص دعوت می کنیم.

این مقام مسئول به لاینحل ماندن مشکل واگذاری و مکان یابی محل های تخلیه نخاله های ساختمانی تبریز اشاره نمود و گفت: موضوع محل تخلیه نخاله های ساختمانی و ضرورت فوری حل این موضوع با حضور مدیران کل حفاظت محیط زیست استان، منابع طبیعی، صمت و راه و شهرسازی و نیز شهردار کلان شهر تبریز و فرماندار تبریز آنالیز و تصمیم گیری خواهد شد.

اشتری اضافه کرد: تهیه برنامه اجرایی برای ایجاد تاسیسات بازیافت و دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید نمود: نخاله ریزی به بستر و حریم رودخانه ها و عرصهه ای منابع طبیعی ممنوع است و دستگاه های مربوطه باید از ریختن هر گونه نخاله ساختمانی به این مناطق جلوگیری و با متخلفین برابر ضوابط قانونی برخورد نمایند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز در خاتمه بر ضرورت بی خطرسازی پسماندهای عفونی مراکز درمانی و پزشکی نیز تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 35

به "تهیه برنامه اجرایی برای دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه برنامه اجرایی برای دفع پسماندهای عمرانی و ساختمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید