تخصیص اعتبار پروژه راه آهن تبریز-میانه وتسریع در عملیات اجرایی آن

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، حسینعلی امیری عصر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن تبریز- میانه به خبرنگاران ابراز داشت: رئیس جمهور به توسعه مسیرها و پروژه های ریلی و حمل و نقل در کشور تاکید ویژه ای دارد.

تخصیص اعتبار پروژه راه آهن تبریز-میانه وتسریع در عملیات اجرایی آن

وی با بیان اینکه در جلسه هیات موضوع تخصیص اعتبار برای تهیه ورق پل های این پروژه را پیگیری می کنم، اضافه نمود: رئیس جمهور نسبت به تسریع و تکمیل کامل مسیر راه آهن تبریز – میانه تاکید ویژه ای دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت مسائل این طرح را مطرح می کنم، گفت: باید اعتبارات لازم این پروژه اختصاص یابد.

وی همچنین با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان های مهم کشور است، گفت: برای همین منظور توسعه حمل و نقل جاده ای و ریلی این استان لازم است.

وی با بیان اینکه تونل های راه آهن میانه - تبریز به رغم سخت بودن کار تمام شده است، گفت: ایستگاه های این پروژه در حال انجام است و برخی از این ایستگاه بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

امیری سپس با تاکید بر اینکه با اتمام این طرح ریلی فاصله تهران تا تبریز حداقل سه ساعت کوتاه تر می گردد، گفت: در سایه تاکیدات رئیس جمهور عملیات راه آهن میانه- تبریز با سرعت بیشتری درحال انجام است.

زیرسازی محدوده خط آهن میانه تا بستان آباد به طور 100 درصد کار شده و روسازی این بخش نیز حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. راه آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه آهن تهران - تبریز آغاز و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می گردد.

لازم به ذکر است طرح راه آهن میانه تبریز حدود 203 کیلومتر بوده که 132 کیلومتر آن شامل مسیر میانه- بستان آباد و 70 کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 85

به "تخصیص اعتبار پروژه راه آهن تبریز-میانه وتسریع در عملیات اجرایی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبار پروژه راه آهن تبریز-میانه وتسریع در عملیات اجرایی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید