المپیک جوانان 2018، دیدار صالحی امیری با رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری

به گزارش سفر به روسیه، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در ادامه دیدارهای مهم خود، با مسئولان ورزش جهان، عصر روز گذشته (چهارشنبه) با رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری دیدار و گفت وگو کرد.

المپیک جوانان 2018، دیدار صالحی امیری با رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، در این دیدار که قراخانلو، رئیس آموزشگاه ملی المپیک و علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری نیز حضور داشتند، صالحی امیری در ابتدا به سابقه حضور آیان در وزنه برداری و ارتباط خوبش با فدراسیون ایران اشاره نمود و گفت: به وسیله دوستان مختلف و علی مرادی در جریان ارتباط خوب شما با وزنه برداری ایران و حمایت های تان از قهرمانان ایرانی قرار گرفته ام. ضمن تقدیر و تشکر، امیدوارم که همانند قبل در کنار وزنه برداری ایران باشید و حمایت های خود را بیشتر کنید.

وی در ادامه به کاهش سهمیه های المپیک اشاره نمود و گفت: این تصمیم به نوعی بی عدالتی در حق جوانان و قهرمانانی است که چشم به درخشش در المپیک 2020 دارند، چرا باید آنها به دلیل اشتباهات گذشته گان این فرصت بزرگ، استثنایی و تکرار نشدنی را از دست بدهند؟ از شما بعنوان فردی ورزشی، مدیر و بانفوذ در IOC در خواست دارم رایزنی برای تجدید نظر در این تصمیم را انجام دهید.

بحث بعدی که از سوی صالحی امیری مطرح شد، تأمین تجهیزات وزنه برداری و درخواست گنجاندن مسابقات جام فجر در تقویم فدراسیون دنیای جهت بالا رفتن اعتبار آن بود که آیان در این زمینه قول حمایت و همکاری ویژه را داد.

صالحی امیری در خاتمه این دیدار با تأکید بر صندلی بالای وزنه برداری ایران یادآور شد: خودتان هم قبول دارید و بارها گفته اید که وزنه برداری ایران یکی از ستون های اصلی این رشته در دنیا است، بنابراین درخواست داریم که حمایت مان کنید تا چند کرسی ارزشمند آسیایی و دنیای به افراد لایق فدراسیون ما تعلق یابد.

دکتر تاماش آیان نیز در این دیدار حضور دکتر صالحی امیری در کمیته ملی المپیک را فرصتی مغتنم برای ورزش کشور برشمرد و گفت: به وسیله دوستان و سفارت ایران آگاه شدم که شما از مدیران لایق و افراد بانفوذ ایران هستید که حضورتان برای ورزش ایران و وزنه برداری بسیار ارزشمند خواهد بود. IWF در کنار ایران بوده و خواهد بود و مطمئن باشید که با همکاری کمیته ملی المپیک می توانیم روزهای درخشان وزنه برداری ایران را مجددا تکرار کنیم.

وی در خاتمه ضمن تأکید بر کنترل و نظارت هر چه بیشتر بر بحث دوپینگ گفت: هم برای تأمین تجهیزات و هم حمایت از کاندیداهای شما فعالیت خواهم کرد. در خصوص افزایش سهمیه المپیک هم گرچه کاری سخت و مسیری ناهموار است، اما تمام تلاشم را می کنم، چرا که اعتقاد دارم حضور پرتعداد وزنه برداران مطرح همانند وزنه برداران شما بر کیفیت و جذابیت بازیها می افزاید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 58

به "المپیک جوانان 2018، دیدار صالحی امیری با رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المپیک جوانان 2018، دیدار صالحی امیری با رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید