7 ماسک 7 اسم، قهرمان شکست ناپذیر مبارزه علیه نژادپرستی

به گزارش سفر به روسیه، نائومی اوساکا در حالی با شکست ویکتوریا آزارنکا برای دومین بار فاتح تنیس اپن آمریکا شد که پیغام خود را در راستای مبارزه با نژاد پرستی به بهترین شکل ممکن به همه جهان رساند.

7 ماسک 7 اسم، قهرمان شکست ناپذیر مبارزه علیه نژادپرستی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، نائومی اوساکا هرگز شکست را در فینال یک گرند اسلم تجربه ننموده است. او بامداد دوشنبه در ملاقات نهایی تنیس اپن آمریکا با یک بازگشت تماشایی ویکتوریا آزارنکا را در حالی 2 بر یک شکست داد که ست نخست را در 26 دقیقه با نتیجه 6 بر یک واگذار نموده بود. تنیسور ژاپنی پیش از بالا بردن دومین جام قهرمانی اش در اپن آمریکا گفت: در حقیقت به این موضوع فکر کردم که شرم آور است فینال را در کمتر از یک ساعت از دست بدهم.

اوساکا که با این قهرمانی از رتبه نهم به سوم صعود خواهد نمود اظهار کرد: به ویکی تبریک می گویم و امیدوارم دیگر در فینال ها با او روبرو نشوم. شرایط به هیچ وجه خوب نبود و بازی خیلی سختی بود. اما تنها هدف تنیسور ژاپنی قهرمانی در این بازی ها نبود. او زمانی که در بازی نخست در میدان حاضر شد همه توجه ها را به خود جلب کرد. روی ماسک این تنیسور نام برونا تیلور دیده می شد؛ کارمندی که سیزدهم مارس به دلیل شلیک گلوله یک پلیس در خانه اش کشته شد.

اوساکا مانند رقابت های سین سیناتی که از حضور در نیمه نهایی به خاطر مرگ جاکوب بلیک انصراف داد خود را در رقابت های اپن آمریکا هم به عنوان یک فعال در مبارزه با نژاد پرستی نشان داد. تنیسور ژاپنی به همین منظور هفت ماسک را آماده نموده بود که نام افرادی که در سال 2020 به دلیل شلیک گلوله پلیس آمریکا کشته شده اند روی آن ها دیده می شد. او در نخستین روزهای دومین گرند اسلم سال گفت: ناراحت نماینده است که هفت ماسک برای این تعداد اسامی کافی نیست. امیدوارم تا فینال صعود کنم تا همه را ببینید.

یکی از سوال های مهمی که هنگام اهدای جام از بانوی شماره 9 دنیا پرسیده شد درباره هفت ماسک و هفت اسم بود. اوساکا اظهار کرد: تنها هدفم این بود که مردم دوباره درباره این موضوع آغاز به صحبت نمایند.

بانوی شماره 9 دنیا که پیش از این اعلام نموده بود ادامه داشتن رفتار بد پلیس با سیاه پوستان حالش را بد می نماید و از این که هر چند روز یک بار یک هشتگ جدید به وجود می آید خسته شده است توانست به هدف خود در اپن آمریکا دست یابد.

تنیسور 22 ساله پیش از این به خاطر رفتار خاصش همه نگاه ها را به خود معطوف نموده بود. اوساکا در فینال جنجالی اپن آمریکا 2018 که به خاطر کسر امتیاز و جریمه سرنا ویلیامز حواشی زیادی داشت با خجالت نخستین گرند اسلم خود را جشن گرفت چون الگویش را شکست داده بود. او روی صندلی نشسته بود و گریه می کرد و نمی توانست باور کند دومین عنوان قهرمانی اش در چنین مسابقاتی به دست آمده است.

اوساکا نخستین بانوی ژاپنی بود که قهرمان گرند اسلم می شد. کمی بعد فاتح اپن استرالیا شد تا در 21 سالگی به بالاترین صندلی ممکن برسد. او که در کودکی مدام ساتوچی را گوش می داد که می گفت: بهترین خواهم شد، بهترینی که هرگز وجود نداشت. اولین آسیایی لقب گرفت که بانوی شماره یک دنیا می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 1148

به "7 ماسک 7 اسم، قهرمان شکست ناپذیر مبارزه علیه نژادپرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 ماسک 7 اسم، قهرمان شکست ناپذیر مبارزه علیه نژادپرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید