4 سال حبس در انتظار نخست وزیر فاسد

به گزارش سفر به روسیه، دنیای اقتصاد: دادگاهی در ایتالیا سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا را به دلیل فرار مالیاتی به چهار سال زندان محکوم کرده است.

4 سال حبس در انتظار نخست وزیر فاسد

این پرونده با خرید حق پخش تلویزیونی فیلم های آمریکایی ارتباط دارد و به گفته دادستانی، بنگاه رسانه ای برلوسکونی قراردادهایی امضا کرده که به موجب آنها میلیون ها دلار درآمد غیرقانونی و بدون پرداخت اقتصادیات عایدش شده است.

انتظار می رود که برلوسکونی به این حکم اعتراض کند. او می تواند دو بار تا پیش از اجرای حکم زندان به رای خود اعتراض کند. او در سال های گذشته با موارد مشابهی در فعالیت های اقتصادی خود روبه رو بوده است. البته همه این پرونده ها یا به تبرئه او منجر شده یا با اطاله دادرسی، رسیدگی به پرونده منتفی شده است.

نخست وزیر سابق ایتالیا پیش تر درگیر رسوایی های جنسی نیز بوده است. برلوسکونی متهم شده بود با دختران جوان، از جمله دختری زیر هجده سال که مطابق قوانین اروپا کودک محسوب می شده، در ازای پرداخت پول رابطه جنسی برقرار کرده است.

او این اتهامات را بی معنی خوانده و در توضیح رابطه خود با دختر مورد بحث، ملقب به روبی، گفته بود که فکر می کرده است او نوه حسنی مبارک، رییس جمهور پیشین مصر است.

نخست وزیر پیشین ایتالیا همچنین یک پرونده رشوه نیز داشت که رسیدگی به آن متوقف شد.

برلوسکونی سال گذشته با کناره گیری از پست خود اظهار داشت که دیگر قصد بازگشت به قدرت را ندارد.

سیلویو برلوسکونی، یکی از ثروتمند ترین افراد ایتالیا به شمار می رود. او چهار بار سمت نخست وزیری را بر عهده داشته و مدیر اجرایی شرکت مدیا ست و صاحب باشگاه فوتبال مشهور آث میلان است.

او دومین نخست وزیر ایتالیا از نظر مدت باقی ماندن در سمت نخست وزیری است. طبق فهرست تهیه شده توسط مجله فوربز او با سرمایه 9 میلیارد دلاری، 74 امین ثروتمند جهان است. سیلویو برلوسکونی همچنین مالک امپراتوری بزرگ رسانه ای در ایتالیا است.

برلوسکونی در 14 اکتبر سال 2011 در شرایطی که با اتهاماتی از جمله رشوه، فساد جنسی و سوء استفاده از قدرت روبرو بود، با 316 رای موافق در برابر 301 رای مخالف از مجلس ایتالیا رای اعتماد گرفت.

پایان او پس از بحران اقتصادی ایتالیا، نوامبر سال 2011 از سمت نخست وزیری این کشور استعفای اجباری داد و ماریو مونتی جای وی را گرفت.

منبع: برترین ها
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 292

به "4 سال حبس در انتظار نخست وزیر فاسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 سال حبس در انتظار نخست وزیر فاسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید