یورش به تدمر در واکنش به پیشروی ارتش سوریه در حلب رخ داد

به گزارش سفر به روسیه، به گزارش خبرنگاران، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در تبادل نظر با شبکه روسیا الیوم به یورش گسترده اخیر تروریست های تکفیری به شهر تاریخی تدمر در حمص واکنش نشان داد.

یورش به تدمر در واکنش به پیشروی ارتش سوریه در حلب رخ داد

بر اساس این گزارش، بشار اسد در این خصوص گفت: تروریست های تکفیری برای جبران شکست سنگینی که در حلب متحمل شدند، تدمر را مورد هجوم قرار دادند.

اسد همچنین گفت: در حال حاضر وضعیت شهر تاریخی تدمر برای غرب مهم نیست، چراکه این تکفیریها هستند که بر آن مسلط شدند. اگر نیروهای ارتش بر این شهر سیطره داشتند، اکنون شاهد نگرانی غربی ها برای غیرنظامیان و آثار باستانی تدمر بودیم.

رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: زمانی که حلب به طور کامل به تسلط نیروهای سوری درآید، نگرانی غربی ها و رسانه های وابسته به آنها از وضعیت غیرنظامیان نیز شروع می گردد.

بشار اسد اضافه نمود: با این حال، هنگامی که تکفیریها به قتل و کشتار مردم می پردازند و یا به صورت گسترده به شهر تاریخی تدمر یورش می برند و تمامی آثار باستانی را نابود می نمایند، هیچ صدایی از سیاستمداران غربی در اعتراض به این رخدادها شنیده نمی گردد.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به کوشش بعضی کشورها از جمله آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا برای برقراری آتش بس در حلب، گفت: هدف اصلی کوشش این کشورها برای آتش بس در حلب، نجات تکفیریهاست.

لازم به ذکر است، تروریست های تکفیری داعش چندی پیش به صورت گسترده به شهر تاریخی تدمر در استان حمص یورش بردند.

یورش تکفیریها به تدمر با مقاومت سرسختانه نیروهای سوری روبرو شد. جنگنده های روسیه نیز در جریان بمباران مواضع آنها در تدمر بیش از 300 تکفیری را به هلاکت رساندند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 477

به "یورش به تدمر در واکنش به پیشروی ارتش سوریه در حلب رخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورش به تدمر در واکنش به پیشروی ارتش سوریه در حلب رخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید