کمیسیون اروپا از شبکه های اجتماعی تعهد گرفت ، 5 قانون مهم که اجرایشان الزامی است

به گزارش سفر به روسیه، گوگل و شبکه های اجتماعی یک گواهینامه رفتاری را امضا نموده و متعهد شدند با اخبار جعلی به شدت مبارزه نمایند. این موضوع تحت نظر و سرپرستی اتحادیه اروپا انجام گردیده است.

کمیسیون اروپا از شبکه های اجتماعی تعهد گرفت ، 5 قانون مهم که اجرایشان الزامی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، انتخابات میان دوره آمریکا نزدیک است اما به نظر می رسد افزون بر آمریکایی ها، اروپایی ها هم نگرانی هایی در خصوص امنیت انتخابات کشورهای خود دارند.

کمیسیون اروپا به شکل رسمی بیان کرد که از گوگل و گروهی از غول های فناوری دیگر، از جمله فیسبوک و توییتر، یک کد رفتاری معین و استاندارد برای مبارزه با گسترش اخبار جعلی درخواست و با آنها تعهدنامه ای مشترک امضاء نموده است.

با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات پارلمان اروپا در سال 2019، اتحادیه اروپا مشتاق است تا تاثیر اخبار جعلی را در رسانه های اجتماعی به حداقل برساند. کمیسیون اروپا در جریان یک نشست مطبوعاتی گفت که هدف از این کار محدود کردن تبلیغات سیاسی خطرناک است، آن هم درست قبل از این که این نوع تبلیغات پیامدهایی منفی و آسیب زا در جامعه ایجاد نمایند.

حجم و گستره مسئلۀ اخبار جعلی در پی انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ایالات متحده و همه پرسی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مورد توجه نهاده شد. بر همین اساس شرکت ها و ارائه دهدگان خدمات اینترنتی از سوی دولت ها در سراسر دنیا تحت فشار هستند.

در این میان اتحادیه اروپا به جای ایجاد قوانینی که پلت فرم های آنلاینی را اعمال می نماید که اکثر آنها خارج از اتحادیه اروپا است، قوانین سختگیرانه را با تعدنامه ای پنج بندی تعویض نموده است. این شرکت ها موظفند این پنج مورد را رعایت نمایند:

_درآمد های تبلیغاتی برخی از حساب ها و وب سایت هایی که اطلاعات غلط را منتشر می نمایند قطع نمایند

_تبلیغات سیاسی و تبلیغات مبتنی بر موضوعات خاص را شفاف سازی نمایند

_مسئله حسابهای جعلی و روباتهای آنلاین را آنالیز نمایند

_توانمند ساختن مردم برای گزارش دادن اطلاعات ناسالم و دسترسی به منابع خبری مختلف، در حالی که ساختن محتوای معتبر آسان تر است

_یاری به جامعه پژوهشی در نظارت بر عدم اطلاع رسانی آنلاین از طریق دسترسی به داده های سیستم عامل های سازگار با حریم خصوصی

یک سخنگوی فیس بوک گفت: مبارزه با اخبار دروغین هرگز سرانجام نخواهد یافت. به همین دلیل است که ما سرمایه گذاری های قابل توجهی را برای حذف حساب های جعلی و حق امتیاز و ترویج روزنامه نگاری با کیفیت بالا و سواد خبره انجام می دهیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 6 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: russianet65.ir شناسه مطلب: 46

به "کمیسیون اروپا از شبکه های اجتماعی تعهد گرفت ، 5 قانون مهم که اجرایشان الزامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپا از شبکه های اجتماعی تعهد گرفت ، 5 قانون مهم که اجرایشان الزامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید